וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר דרעי: "להנציח משוררים בני עדות המזרח על השטרות החדשים"

29.11.2015 / 13:56

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אמר את הדברים במהלך דיון בממשלה לציון יום היציאה וגירוש היהודים מארצות ערב ומאיראן. לדברי השר: "יש עוד עשייה רבה בכל הקשור למורשת יהודי עדות המזרח במערכת החינוך"

אריה דרעי. טלי מאייר
"הנצחת מורשת בני עדות המזרח לוקה בחסר". השר דרעי/טלי מאייר

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה דרעי (ש"ס) אמר היום (ראשון) כי על הממשלה לפנות לבנק ישראל ולדרוש "להנציח משוררים בני עדות המזרח על השטרות החדשים שיונפקו בקרוב". את הדברים אמר דרעי במהלך דיון בממשלה לציון יום היציאה וגירוש היהודים מארצות ערב ומאיראן, שיחול מחר.

במהלך הדיון אמר דרעי כי "הנצחת מורשת בני עדות המזרח לוקה בחסר". לדבריו, "יש עוד עשייה רבה בכל הקשור למורשת יהודי עדות המזרח במערכת החינוך. תלמידי ישראל צריכים ללמוד גם על ההיסטוריה של היהודים מארצות ערב ומאיראן, על משוררים וסופרים יהודיים מעדות המזרח ועל אנשי רוח שפעלו באותן ארצות".

עוד בוואלה! NEWS:
רבנים קוראים להחרים את משרד החינוך בשל התערבותו בתכני הלימוד
סאו הודיע למפכ"ל הנכנס על פרישתו: "הגעתי לאן שרציתי"
נתניהו לשרי הליכוד: "לא תהיה העברת שטחים לפלסטינים"

שלמה אבן גבירול. raananms, Creative Commons
שלמה אבן גבירול/Creative Commons, raananms

לפני שנתיים עלתה סערת השטרות לכותרות, כשוועדה שהוקמה לבחירת ארבעה משוררים שיעטרו את השטרות החדשים שינפיק בנק ישראל, ובחרה במשוררים ממוצא אשכנזי בלבד. הסערה הולידה ביקורת ציבורית ופוליטית. אחת מחברות הוועדה, שרי רז, אמרה אז כי לא הייתה דמות מזרחית בולטת שראויה בעיניה להתנוסס על גבי השטרות.

"אם היה מישהו בולט הוא ודאי היה נכנס לרשימה. אני ממש לא מכירה משוררים מזרחים בולטים במאה ה-20 שמלמדים אותם בבתי ספר, שצעירים וצעירות כותבים ולומדים אותם – אני לא מכירה", אמרה רז. בשבוע שעבר נחשף שטר מאתיים שקלים שעליו דמותו של המשורר נתן אלתרמן. הוא ייכנס לשימוש בסוף 2015.

מרגע שאישרה ממשלת ישראל במרץ 2011 את רשימת הדמויות שיופיעו על גבי סדרת השטרות החדשה, החל בנק ישראל בתהליך עיצוב השטרות והטמעת סימני הביטחון בהם. הפיתוח והעבודה על כל השטרות בסדרה החדשה נעשים במקביל ומצויים בעיצומם, ועל כן טענותיו של דרעי אינן רלוונטיות לסדרה זו. הכנסת השטרות למחזור מתבצעת באופן מדורג, כמקובל בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully