וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לשרי הליכוד: "לא תהיה העברת שטחים לפלסטינים"

ראש הממשלה הזים בשיחה עם בכירי מפלגתו את הפרסומים שלפיהם הוא מקדם תכנית להעברת עשרת אלפים דונמים משטחי C בגדה, הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה, לידי הרשות. "לא יקבלו אפילו לא מטר אחד"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו מתייחס לגל הטרור במהלך פגישתו עם קרי, בשבוע שעבר)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הבוקר (ראשון) בישיבת שרי הליכוד כי "לא תהיה שום העברת שטחים לפלסטינים. לא 40 אלף דונם, לא עשרת אלפים - ואפילו לא מטר אחד".

דברים אלו של ראש הממשלה מגיעים על רקע דברים שפורסמו בימים האחרונים, שלפיהם הוא הורה למנהל האזרחי לקדם תכנית להעברת עשרת אלפים דונמים משטחי C בגדה, הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה, לידי הרשות הפלסטינית, כחלק מחבילת מחוות בונות אמון.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע שני היום בירושלים: אזרחית זרה נפצעה קל מדקירות, המחבל נעצר
משרד החוץ מציג: כך יתמודדו חיילי 8200 עם ההסתה ברשתות החברתיות
סאו הודיע על פרישה מהמשטרה: "מנסים לשפר את התרבות הארגונית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, "וועידת הדיפלומטים" של הג'רוזלם פוסט, ירושלים, 18 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"לא תהיה שום העברת שטחים לפלסטינים". נתניהו/נועם מושקוביץ

לפני כמה ימים הביע השר אורי אריאל התנגדות נחרצת למהלך, והיום שני חברי ממשלה נוספים - שר המדע אופיר אקוניס ושר הרווחה חיים כץ, צפויים להביע את התנגדותם לקידום המהלך בישיבת הממשלה.

"אחרי הרעיון ההזוי להעביר נשק לפלסטינים, אנחנו שומעים על יוזמת מתאם הפעולות בשטחים להעברת עשרת אלפים דונם", אמר אקוניס. "אסור שדבר כזה יקרה. נעניתי לפניית ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ואעלה מחר את היוזמה הזאת בפורום שרי הליכוד לפני ישיבת הממשלה".

ח"כ חיים כץ, הכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"פרס לטרור". כץ/נועם מושקוביץ

השר חיים כץ, שמתכוון אף הוא להעלות את הנושא בישיבה, הוסיף כי "קידום התוכנית מעניק פרס לטרור ולאלימות הפלסטינית. אין שום הגיון בנתינת שליטה אזרחית נוספת ביהודה ושומרון לרשות הפלסטינית, בטח כאשר הטרור מרים ראש. הודעתי ליוסי דגן, שפנה אלי בנושא, שאעלה את דאגתי ואדרוש הבהרות ודיון על כך בישיבת שרי הליכוד".

דגן אף פנה ישירות לנתניהו, והעביר לו דרישה להפסיק את קידום התוכנית למסירת שטחים אלו, השייכים, לדבריו, למדינת ישראל. לדברי דגן, דרישה זו הועברה לאחר שנודע לו שהמנהל האזרחי החל לקדם את התוכנית. "אנחנו דורשים להפסיק לאלתר כל פעילות תכנונית של מסירת שטחי מולדת, בוודאי ובוודאי כאשר מהלכים כאלו כלל לא קיבלו את אישור הממשלה כנהוג במדינה דמוקרטית", מסר דגן לנתניהו והוסיף: "הדברים הללו נעשים במחשכים, במחתרת כמו גנבים בלילה, יש מפות שהוכנו והכול ללא אישור הממשלה למהלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully