וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ מציג: כך יתמודדו חיילי 8200 עם ההסתה ברשתות החברתיות

29.11.2015 / 8:55

במסגרת גיוס כוח אדם למטה המיוחד שמוקם במשרד לטיפול בהסתה ברשתות ובאתרים בערבית תינתן עדיפות לבוגרי היחידה היוקרתית. בין המשימות: איתור מילות מפתח כגון "יהודי" ו"סכין" וזיהוי סרטונים בעלי תוכן מסית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפותחו קודים לזיהוי מילות מפתח כמו "יהודי" ו"סכין" בערבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד החוץ ממשיך לקדם את המאבק נגד ההסתה ברשתות החברתיות. לאחר שבחודש שעבר הוחלט על הקמת מטה מיוחד של המשרד למאבק בנושא שיתמקד ברשתות החברתיות, הבוקר (ראשון) פרסמה סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, פרטים חדשים על היקפו ואופי פעילותו של המטה המיוחד, שהתקציב שלו אושר על יד משרד האוצר - מתוך הבנה שמדובר בנושא בעל חשיבות רבה בימים אלה של גל טרור.

המטה המיוחד של משרד החוץ, שיפעל תחת אגף הסברה
במשרד, יורכב מצוות של כעשרה בני אדם המתמחים הן בשפה הערבית והן בטכנולוגיות מתקדמות, כאשר תינתן עדיפות לגיוס בוגרי יחידת המודיעין 8200 של צה"ל. זאת מכיוון שההתמקדות העיקרית תהיה בהסתה ברשתות החברתיות ובאתרי אינטרנט בשפה הערבית. המטה יפעל באופן שוטף מול החברות הבינלאומיות הגדולות בתחום, פעילות שמשרד החוץ כבר מבצע, אולם לא נעשתה עד כה על ידי צוות ייחודי שיוקדש לנושא זה.

עוד בוואלה! NEWS:
לוחם מג"ב נפצע קל בפיגוע דקירה בירושלים; המחבל חוסל
בפעם השלישית החודש: כוחות הביטחון פשטו על תחנת רדיו בחברון
תופעה מדאיגה: מי מרעיל למוות את חתולי הרחוב בנס ציונה?

סגנית השר ציפי חוטובלי, ישיבת סיעת הליכוד, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
חוטובלי/נועם מושקוביץ

על פי החלטת המשרד, המטה שיוקם יתמקד בשלושה תחומים: איתור סרטונים בעלי תוכן מסית והגשת תלונות בנושא לאתרים שבהם הסרטונים הללו מתפרסמים; פיתוח קודים לזיהוי מילות מפתח כגון "יהודי" ו"סכין" בערבית ובשפות אחרות כדי להגדיל את טווח הזיהוי של סרטונים מסוג זה; והפצת חומרי הסברה של משרד החוץ ברשתות החברתיות השונות, בשפה הערבית ובשפות נוספות, בתגובה לתכני ההסתה שמופצים ברשת.

חוטובלי ביקרה בשבוע שעבר בארצות הברית ונפגשה עם בכירים בגוגל, ביוטיוב ובחברות נוספות בתחום כדי להדק את שיתוף הפעולה בין המשרד לבין החברות הללו במאבק בהסתה. מלשכתה נמסר הבוקר כי "הפיגועים היום-יומיים בישראל הם תוצאה של נערים וילדים שמוסתים ברשתות החברתיות, זו מלחמה יום-יומית בהסתה שלא יכולה להתבצע מבלי מענה יסודי של גוף שירכז את העבודה מול הרשתות החברתיות. משרד החוץ עוסק בסוגיה הזאת כל העת והגיע הזמן שהוא ייתן מענה יסודי לבעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully