וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: "ארצות הברית מנסה לחדור לאיראן דרך סקס וכסף"

המנהיג העליון של איראן אמר כי "שני נושאים עיקריים משמשים לחדירה לאיראן: הכסף והפיתויים המיניים". לדבריו, מי שהושפע מעניינים אלה "מתחיל לחשוב כמו אמריקני". הדברים מגיעים על רקע גל מעצרים של עיתונאים במסגרת המאבק בתרבות המערב

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(פוטין נפגש עם חמינאי במהלך ביקורו באיראן, השבוע)

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר אתמול (רביעי) כי ארצות הברית משתמשת בסקס, בכסף, ובדרכי החיים המערביים כדי לחדור להחלטות הבכירים באיראן. בנאום ששודר בטלוויזיה האיראנית, אמר חמינאי כי "שני נושאים עיקריים משמשים לחדירה לאיראן: הכסף והפיתויים המיניים. בשניהם נעשה שימוש כדי לשנות את האמונות ואת דרכי החיים במדינה, עד שהאדם שהושפע מעניינים אלה חושב באותו הצורה שבה חושב האמריקני".

עוד אמר חמינאי כי "ההשפעה העיקרית לחדירה זו הוא על הבכירים ומקבלי ההחלטות". בשל עובדה, לטענתו, "הדבר מהווה איום עצום".

עוד כתבות מהעולם:
נקמה רוסית על הפלת המטוס: "נקנה ירקות מישראל, לא מטורקיה"
ארה"ב: הפגזת בית החולים בקונדוז - טעות אנוש שניתן היה למנוע
תיעוד: תחמושת אמריקנית וספרי קוראן במנהרות של דאעש בעיראק

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, אפריל 2015. AP
המנהיג העליון של איראן, חמינאי/AP

דברים אלה של חמינאי מגיעים בהמשך לגל מעצרים של עיתונאים ואמנים, במסגרת המאבק בהשפעה האמריקנית במדינה. בנוסף, הדברים מבטאים ביקורת שנשמעה מצד הגורמים השמרניים במדינה על הסכם הגרעין בין איראן ושש המעצמות. ועדת זכויות האדם של האו"ם העבירה ביקורת על אותם המעצרים, כמו גם על השימוש המתגבר של עונשי המוות.

בראשון האחרון גזר בית משפט באיראן על עיתונאי ה"וושינגטון פוסט" ג'ייסון רזאיאן עונש מאסר, אולם לא צוין לכמה שנים הוא נשלח למאסר. "בקצרה, מדובר בעונש מאסר", אמר דובר בתי המשפט, גולמחוסיין מוחסני אג'י. "אבל הוא עדיין לא סופי".

רזאיאן, שמחזיק באזרחות איראנית ואמריקנית, הורשע ב-11 באוקטובר לאחר שהואשם בריגול. אז נאמר כי הוא יוכל לערער על גזר הדין תוך 20 ימים. מערכת העיתון ומשפחתו גינתה את האישומים נגדו וטענה כי הם אבסורדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully