וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמה רוסית על הפלת המטוס: "נקנה ירקות מישראל, לא מטורקיה"

לפי שר החקלאות הרוסי, המדינה תגביר את הפיקוח אחר מוצרי חקלאות ומזון מטורקיה בשל "הפרות של הסטנדרטים". הצעד מתווסף לצעדים כלכליים נוספים שביצעה רוסיה בתגובה להפלת המטוס. במקביל, מועדון הספורט של רוסטוב הודיע כי הוא שוקל להעביר את האימונים מטורקיה לישראל

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

הנקמה הרוסית על הפלת המטוס הרוסי נמשכת: המדינה הודיעה היום (חמישי) כי היא תגביר את הפיקוח אחר המזון ומוצרי החקלאות המגיעים מטורקיה, בשל מה שהם מכנים כהפרות של הסטנדרטים הנהוגים ברוסיה. שר החקלאות אלכסנדר טקאצ'ב אמר כי 20% מהירקות המיובאים לרוסיה מגיעים מטורקיה, והוסיף כי המדינה יכולה להשלים את החסרים באמצעות קניה ממדינות אחרות, כמו ישראל, איראן, מרוקו, אזרבייג'ן ואוזבקיסטן.

טקאצ'ב לא אמר כי ההחלטה נובעת בפירוש מהמצב המתוח בין שתי המדינות, וציין כי 15% ממוצרי החקלאות שמגיעים מטורקיה לא עונים לסטנדרטים במדינה, בשל רמה גבוהה של חומרי הדברה. "בהתחשב בהפרות החוזרות והנשנות של טורקיה בכל הנוגע למוצריה, הממשלה הרוסית הורתה למנהל המזון להגביר את הפיקוח אחר התוצרת החקלאית והמזון המגיע מהמדינה", אמר טקאצ'ב. לפי ההודעה, רוסיה תערוך בדיקות נוספות בגבול ובמחסני מזון בטורקיה, לפני כניסת הסחורה למדינה.

עוד נמסר כי רוסיה איתרה בכ-40 בדיקות "שאריות של חומר אסור ומסוכן במזון הטורקי". טקאצ'ב הוסיף כי רבע מייבוא הפירות מגיע מטורקיה, וציין כי את מוצרים אלה המדינה יכולה לקנות מדרום אפריקה, סין, ארגנטינה וגיאורגיה. בעשרת החודשים האחרונים, טורקיה ייצאה לרוסיה מוצרים חקלאיים ומזון בשווי של יותר ממיליארד דולר.

עוד כתבות בנושא:
נקמה רוסית על הפלת המטוס: "נקנה ירקות מישראל, לא מטורקיה"
צבא טורקיה: "לא ידענו שמטוס הקרב שהופל שייך לרוסיה"
לאחר הפלת המטוס: "רוסיה תוקפת באינטנסיביות ליד הגבול הטורקי"

רמי כרמל מתל אביב בעל דוכן ירקות בשוק הכרמל. דנה ירקצי, מערכת וואלה!
יגיע לרוסיה? ירקות בשוק הכרמל/מערכת וואלה!, דנה ירקצי

במקביל, מועדון הספורט של העיר רוסטוב ביטל את תכניותיו לקיים את האימונים בינואר בטורקיה, וציין כי נשקלת האפשרות לקיים אותם בישראל או בספרד. אלכסנדר שיקונוב, סגן נשיא המועדון, אמר כי "מועדוני ספורט רבים מחפשים מקומות חדשים לקיום האימונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הקלטת רשת הקשר פורסמה בטורקיה; הנווט טוען: "לא הייתה אזהרה". צילום מסך
נפילת המטוס הרוסי בסוריה/צילום מסך

בצד הטורקי מנסים בכירים במדינה להנמיך את הלהבות. השר לענייני האיחוד האירופי של טורקיה, וולקן בוזקיר, אמר כי הוא מצפה שהיחסים בין מוסקבה יישמרו למרות התקרית. כמו כן, נשיא טורקיה ארדואן הבהיר אתמול כי הוא לא רוצה בהסלמה נוספת.

גם מנהיגים בקהילה הבינלאומית קראו להרגעת הרוחות. נשיא צרפת פרנסואה הולנד, שצפוי להיפגש היום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר אתמול במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי על מדינות העולם לפעול יחד כדי למנוע הסלמה ביחסים בין רוסיה לטורקיה, החברה בברית נאט"ו. "עלינו לפעול יחד כדי לוודא שהמצב לא יחמיר", אמר

עם זאת, ברוסיה ממשיכים בקו התקיף ואף קראו לתיירים שלא להגיע לנפוש בטורקיה. אתמול אמר נשיא רוסיה פוטין כי ההנהגה הפוליטית באנקרה מעודדת איסלאמיזציה של החברה. "הבעיה היא לא הטרגדיה שלה היינו עדים", צוטט בסוכנות הידיעות TASS. "הבעיה עמוקה יותר. אנחנו רואים שההנהגה הנוכחית בטורקיה נוקטת במשך שנים ארוכות במדיניות התומכת באיסלאמיזציה של המדינה".

כמו כן, דמיטרי פסקוב, דובר הקרמלין, אמר כי רוסיה תמשיך לערוך מתקפות אוויריות נגד מטרות דאעש הנמצאות בסמוך לגבול עם טורקיה. "אנו מעוניינים בכך שהטרוריסטים יתרחקו מהגבול עם טורקיה, אך למרבה הצער הם נוטים להתקרב לאזור", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully