וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא טורקיה: "לא ידענו שמטוס הקרב שהופל שייך לרוסיה"

בניסיון נוסף להרגעת המתח, פרסם הצבא הודעה לפיה "הוראות הפתיחה באש הופעלו באופן אוטומטי". במקביל נמסר כי מיד לאחר האירוע, נעשו פעולות מצד טורקיה לחילוץ הטייסים. מנהיגים בקהילה הבינלאומית: "עלינו לפעול כדי שהמצב לא יסלים"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

הצבא הטורקי הודיע אמש (רביעי) כי לא ידעו שהמטוס הרוסי שהופל לפני יומיים היה שייך לרוסיה. זאת, בניסיון נוסף להרגיע את המתיחות החריפה שנוצרה בעקבות האירוע. "הזהות של המטוס לא הייתה ידועה והוראות הפתיחה באש הופעלו באופן אוטומטי", נמסר בהצהרת הצבא.

עוד מסר הצבא כי הוא פעל בנחישות כדי למצוא ולחלץ את הטייסים שנפלו בשטח הסורי, אשר אחד מהם נהרג והשני חולץ במבצע של הצבא הסורי. בנוסף נמסר כי הצבא הזמין את הנספחים הצבאיים הרוסים במדינה להגיע למפקדה שבאנקרה כדי לתת הסבר על המאורע. כמו כן, הצבא הודיע כי הוא מוכן "לכל סוג של שיתוף פעולה" עם הצבא הרוסי לבחינת האירוע.

עוד כתבות בנושא:
לאחר הפלת המטוס: "רוסיה תוקפת באינטנסיביות ליד הגבול הטורקי"
רוסיה ממשיכה בקו התוקפני: הפלת המטוס - פרובוקציה מתוכננת
הטייס הרוסי: "לא התקבלה כל אזהרה מחיל האוויר הטורקי"

הקלטת רשת הקשר פורסמה בטורקיה; הנווט טוען: "לא הייתה אזהרה". צילום מסך
"לא ידענו שהמטוס שהופל הוא רוסי". פגיעת המטוס/צילום מסך

מנהיגים בקהילה הבינלאומית קראו גם הם להרגעת הרוחות. נשיא צרפת פרנסואה הולנד, שצפוי להיפגש היום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר אתמול במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי על מדינות העולם לפעול יחד כדי למנוע הסלמה ביחסים בין רוסיה לטורקיה, החברה בברית נאט"ו. "עלינו לפעול יחד כדי לוודא שהמצב לא יחמיר", אמר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה המופצת ברשת של הטייס הטורקי שהפיל את המטוס הרוסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, שר החוץ האמריקני ג'ון קרי שוחח אתמול עם מקבילו הרוסי לברוב ודחק בו לקיים דו-שיח עם מנהיגי טורקיה. על פי הודעת מחלקת המדינה האמריקנית, קרי "הביע את הצורך בקרב שני הצדדים שלא לאפשר למאורע להסלים את המתח בין שתי מדינותיהן או את המצב בסוריה".

למרות ניסיונות ההרגעה, אתמול דווח כי מטוסי חיל האוויר הרוסי הגבירו באופן משמעותי את תקיפותיהם במחוז לטקיה שבמערב סוריה, בסמוך לגבול עם טורקיה ולאזור שבו נהרג אחד הטייסים הרוסיים. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, חלק מהתקיפות היו נגד מטרות באזור מעבר הגבול באב א-סלאם, שבגבול סוריה-טורקיה במחוז חאלב הצפוני. מוקדם יותר, מסר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב כי רוסיה תמשיך בתקיפות האוויריות נגד מטרות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסמוך לגבול.

ברק אובמה ופרנסואה הולנד במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 24 בנובמבר 2015. רויטרס
"להרגיע את המתיחות". הולנד/רויטרס

בשיחה של לברוב עם עמיתו הטורקי מוולוט צ'אושואלו טען לברוב כי "כל העדויות מצביעות על כך שמדובר בפרובוקציה מתוכננת". הוא הוסיף כי מוסקבה לא יכולה להתעלם "מהאגרסיביות של טורקיה" ומהמידע שלפיו היא תומכת בטרור. ואולם, הוא הדגיש במסיבת עיתונאים שכינס במוסקבה כי ארצו לא תפתח במלחמה בעקבות הפלת המטוס, אלא תבחן מחדש את יחסיה עם אנקרה.

אתמול הגבירו את המתיחות דבריו של קונסטנטין מורחטין, טייס מטוס הקרב הרוסי שחולץ, שטען כי "לא התקבלה כל אזהרה מחיל האוויר הטורקי" לפני הפלת המטוס. לדבריו, הוא לא חצה למרחב האווירי הטורקי, בניגוד לטענות שנשמעו מאנקרה. מנגד, בטורקיה פורסמה קלטת אודיו של האזהרה שהעבירו לכאורה הטייסים הטורקים למטוס הרוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully