וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: תחמושת אמריקנית וספרי קוראן במנהרות של דאעש בעיראק

26.11.2015 / 10:03

הארגון הקיצוני הקים את הרשת המשוכללת כדי להגן על לוחמיו ועל התחמושת הרבה שברשותו מפני ההפצצות האוויריות בעיר סינג'אר שבצפון-מערב המדינה. כל מנהרה יוצאת ונגמרת בבתי מגורים, וכוללת רשת חשמל, תרופות הכרחיות וכמובן - ספרי קודש

צילום: רשת הטלוויזיה TELE הצרפתית

תחמושת, ספרי קוראן, בונקר וחדרי מגורים – כל אלה אותרו ברשת ענק של מנהרות שחצב ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מתחת לעיר סינג'אר שבצפון-מערב עיראק. בסרטון, שהגיע לידי סוכנות הידיעות אי-פי מידי הכוחות הכורדים שכבשו את העיר לפני כחודש, ניתן לראות מערכת מנהרות משוכללת ומבוצרת, שבאמצעותה נעו לוחמי הארגון ממקום למקום והגנו על עצמם מהמתקפות האוויריות של הצבא העיראקי וכוחות הקואליציה.

לאורך המנהרה, שאורכה מאות מטרים וגובהה כגובה של אדם ממוצע, נפרסה רשת חשמל המפעילה מאווררים ונורות. לאורך המנהרה מוצבים שקי חול וברזלים תומכים בקירות. לפי סוכנות אי-פי, אחד מהחדרים במנהרה משמש כבונקר. כמו כן, ניתן לראות תרופות כמו משככי כאבים ואנטיביוטיקה על הרצפה, ובין כלי התחמושת ניתן למצוא מחסניות מתוצרת אמריקנית וחומרים לייצור פצצות. בסרטון ניתן לראות כי כל אחת מהמנהרות מתחילה ונגמרת בבתי תושבים בעיר.

עוד כתבות מהעולם:
צבא טורקיה: "לא ידענו שמטוס הקרב שהופל שייך לרוסיה"
אובמה לוקח רגע לצחוק בחנינה המסורתית של תרנגולי ההודו
לאחר הפלת המטוס: "רוסיה תוקפת באינטנסיביות ליד הגבול הטורקי"

תיעוד: הצצה לעיר המנהרות שדאעש הקים בעיראק. ספק 500
שקי חול לאורך המנהרה/ספק 500

"מצאנו בין 30 ל-40 מנהרות בתוך סינג'אר", אמר שאמו אדו, מפקד בפשמרגה הכורדי. "זו רשת משוכללת בתוך העיר. שדאעש חפר כדי להתחבא ממתקפות אוויריות. הייתה לו למעשה תנועה חופשית במקום, וכן מקום מוגן לאחסון נשק ומטעני נפץ".

דאעש חופר מנהרות להגנה במקומות שבהם הוא שולט בסוריה ובעיראק. הארגון הקיצוני כבש את סינג'אר באוגוסט 2014, והרג ושבה אלפים מתושבי העיר, שרובם ממוצא יזידי. מאות נשים יזידיות עדיין נמצאות בשבי הארגון, ואלה שנמלטו טענו כי הנשים אולצו להמיר את דתן ולהינשא ללוחמי הארגון הקיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully