וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת ראש הממשלה ביקרה במקלט לנשים מוכות: "מצדיעה לאומץ שלכן"

במהלך ביקור במעון של ארגון ויצ"ו ומשרד הרווחה, שמעה שרה נתניהו את סיפורים אישיים מפי הדיירות ועל מצוקת התקציבים מפי נציגות הגופים המפעילים את המקלט. "לאף אישה לא מגיע לחיות תחת אלימות"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: מתן חדד

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ביקרה היום (שלישי) במקלט לנשים מוכות של ארגון ויצ"ו ומשרד הרווחה. במהלך הביקור נפגשה גברת נתניהו עם הנשים והילדים השוהים במקלט ושמעה את סיפוריהן המרגשים של השוהות בו על המציאות הקשה שחוו לפני הכניסה למקלט. הביקור התקיים לציון היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים שיחול מחר.

בתחילת הביקור הציגה גילה אשרת, יו"ר ויצ"ו ישראל, את הפעילות במקלט ואת המענה הטיפולי והחינוכי הניתן לנשים ולילדים השוהים בו. אשרת העלתה בפני גברת נתניהו את סוגיית הטיפול בילדים, הנמצאים בלבה של האלימות במשפחה. לדבריה, "סל השירותים המוקצה כיום רחוק מלספק פתרון הולם לצרכים של הילדים אשר סבלו ממציאות אכזרית ואלימה. מוכרחים להגדיל את התקציב כדי להעניק לילדים מענה הולם".

וואלה! NEWS:
בפעם הראשונה בתולדות המדינה: יישוב דרוזי חדש יקום בישראל
"חשש לציבור": בית המשפט אסר קיום הרצאת "שוברים שתיקה" בבאר שבע
בעקבות הסערה: ח"כ מגל נקרא לשיחת בירור אצל השר בנט

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בביקור במקלט לנשים מוכות, אשדוד, 24 בנובמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"יש להרחיב את מעגל המודעות לתופעה". נתניהו והדיירות, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

נתניהו פגשה במהלך הביקור נשים שסבלו מאלימות במשפחה ואת ילדיהן המתגוררים עמן במקלט. בעת הביקור אמרה: "לא מגיע לאף אישה לחיות תחת אלימות ואסור לקבל זאת. אני שמחה להגיע לכאן בשבוע בו מצוין היום הבינלאומי למניעת אלימות כלפי נשים. באתי לכאן כדי להיאבק בכאב, בעוול, באלימות ובחוסר הצדק. באנו כדי להצדיע לאומץ שלכן ועל כך שלקחתן את גורלכן בידיים".

"לקום ולעזוב זהו צעד אמיץ ומתבקש ואני גאה בכן על כך. אני מעריכה אתכן מאוד שהגעתן והחלטתן להיות חופשיות ולא לחיות תחת אלימות. כל הכבוד שלקחתן צעד, ולצערנו הדרך בהמשך לא תהיה קלה ועליכן להיות חזקות", הוסיפה נתניהו. היא הדגישה כי "יש להרחיב את מעגל המודעות לתופעה. עלינו לקרוא לנשים לקום ולעזוב ולא לחכות לפעם הבאה. יש לצאת מהבתים כמה שיותר מוקדם, לא רק בשבילכן אלא גם בשביל ילדכן".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בביקור במקלט לנשים מוכות, אשדוד, 24 בנובמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
שמעה את סיפורי הנשים וילדיהן. רעיית ראש הממשלה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מ', תושבת הצפון בשנות ה-20 לחייה, סיפרה לנתניהו על הקשר האלים עם בעלה שנמשך יותר מעשר שנים. "התחתנו לפני שנתיים, למרות שמסביבי כולם התנגדו. אנחנו יחד מאז שהייתי בת 15 ותמיד חשבתי שהוא מתישהו יפסיק להיות אלים כלפיי, אבל גם אחרי שנולד הבן הקטן שלנו הוא המשיך באלימות. אני ממליצה לנשים שלא לחכות ולצאת מהבית כי גבר אלים לעולם לא ישתנה", סיפרה מ'.

אילה מאיר, מנהלת השירות לרווחת הפרט והמשפחה במשרד הרווחה, ציינה בפני אשת ראש הממשלה כי משרד הרווחה מכיר בילדים לנשים מוכות הגרים במקלטים או בקהילה כאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים, וכי יש להרחיב את הטיפול באוכלוסיה זו. לדבריה, "לפי הערכות משרד הרווחה, נדרשת תוספת של כ-15 מיליון שקלים בשנה לטיפול בכ-20 אלף ילדים הנמצאים במעגל האלימות במשפחה. אנו מתמקדים בטיפול בכלל בני המשפחה – גברים, ילדים ונשים כאחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully