וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הראשונה בתולדות המדינה: יישוב דרוזי חדש יקום בישראל

24.11.2015 / 17:10

על פי החלטת משרד הפנים, הממשלה תקים את היישוב בגליל התחתון, והוא יאכלס בשלב הראשון 600 משפחות. רבים בעדה תומכים במהלך, אך מולם יש המפקפקים בהוצאת התכנית לפועל: "לא מאמינים להבטחות, מצפים למעשים"

קבר יתרו, נבי שועיב, 23 ביוני 2015. ערן גילווארג
היישוב יקום בסמוך לקבר נבי שועייב, אתר המקודש לדרוזים. קבר נבי שועייב/ערן גילווארג

כ-17 שנה מתחילת גיבוש התכניות בנושא, הממשלה תקים יישוב דרוזי חדש, הראשון שיוקם בתולדות מדינת ישראל – כך הוחלט הבוקר (שלישי) בוועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים במשרד הפנים. היישוב החדש צפוי לקום בקרני חיטים שבגליל התחתון, ממזרח לקיבוץ לביא ובסמוך לקבר נבי שועייב (יתרו) ולאתר ההיסטורי קרני חיטין. רבים הצביעו על חשיבות ההחלטה בכל הנוגע להקלת מצוקת הדיור של צעירי העדה, אך אחרים מטילים ספק בנכונותה של הממשלה לביצוע התכניות.

היישוב העתידי יוגדר קהילתי, ובשלב הראשון מיועד לשיכון 600 משפחות. בהמשך, יוכל מספר התושבים ביישוב לגדול ולהגיע עד לעשרת אלפים איש, מספר שיביא אותו להגדרה של יישוב עירוני. מיקומו הנבחר של היישוב החדש הוא אפשרות אחת מתוך שלוש, כשהשתיים הנותרות היו באזור הגליל המערבי. את הליכי התכנון תוביל החטיבה להתיישבות, ממנה נמסר כי "החלטת ועדת המשנה היא צעד משמעותי" וכי יוקם צוות שיטפל בנושא. היישוב הדרוזי האחרון שקם בארץ הוא הכפר עין אל-אסד שממזרח לכרמיאל, שנוסד לפני כ-120 שנה.

עוד בוואלה! NEWS:
פוטין על הפלת מטוס הקרב הרוסי: "טורקיה תקעה סכין בגבנו"
"לא נכנע אחרי שנדקר": החייל שנרצח בפיגוע בכביש 443 הובא למנוחות
חזן על דבריו לאלהרר: "מתנצל אם נפגעה, אך מדובר בשקר מוחלט"

איוב קרא בפריימריז הליכוד, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
"החלטה היסטורית". ח"כ איוב קרא/נמרוד סונדרס

בקרב הדרוזים כבר יש מי שמגדיר את היישוב העתידי כ"כפר ורדים של הדרוזים", אך יש גם המטילים ספק ברצינות כוונותיה של הממשלה. "אנו שבעי הבטחות", אמר סמיר ספדי, תושב דליית אל-כרמל. "בינתיים אלו רק דיבורים. הציבור הדרוזי לא מאמין יותר להבטחות ומצפה למעשים. עד היום לא קיבלנו דבר מלבד מילים ולכן איננו מאמינים לממשלות ישראל השונות, כמו גם לחלק ממנהיגי העדה שלנו", אמר.

מוטי דותן, ראש המועצה האזורית גליל תחתון, אמר כי הוא "מקדם בברכה את ההחלטה החשובה הזאת. כישראלי אני רואה חובה למצוא פתרונות למצוקת החיילים המשוחררים בחברה הדרוזית. היישוב החדש יהיה חלק אינטגרלי מהמועצה שלנו ואני גאה על הזכות שנפלה בחלקי".

סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ איוב קרא, הודה לוועדת המשנה לנושאים תכנוניים על החלטתה בדבר הקמת היישוב החדש, שאותה "היסטורית". לדבריו, "הקמת היישוב תקל על מצוקת הדיור החריפה במגזר הדרוזי ובמיוחד בקרב החיילים המשוחררים. זה לא פותר את מצוקת הדיור אבל יפתור בעיה בשלב ראשון למאות משפחות". סגן השר הוסיף כי בעתיד הקרוב יפעל לאישור הקמת יישוב דרוזי נוסף באזור הכרמל. "ההחלטה להתקדם בהקמת היישוב הדרוזי ממתיקה את ההתמרמרות בקרב הצעירים הדרוזים, לאחר ש-83% מאדמות העדה הופקעו על ידי שמורות הטבע. אנחנו נעשה הכול שמדינת ישראל תחבק את הדרוזים במעשים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully