וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין על הפלת מטוס הקרב הרוסי: "טורקיה תקעה סכין בגבנו"

הנשיא הרוסי תקף בחריפות את טורקיה ואמר כי לאירוע יהיו "השלכות חמורות". הוא חזר על הטענה לפיה המטוס לא חדר לטורקיה, והאשים את המדינה בסיוע לדאעש. שר החוץ לברוב ביטל את פגישתו עם מקבילו הטורקי

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: טל רזניק

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, תקף היום (שלישי) בחריפות את טורקיה על הפלת מטוס הקרב הרוסי, ואמר כי "טורקיה תקעה סכין בגבה של רוסיה". לטענת פוטין, "מעשה הזוועה" שביצעה טורקיה לא יעבור ללא תגובה, ולאירוע יהיו "השלכות חמורות" על היחסים בין שתי המדינות. הנשיא הרוסי הדגיש כי המטוסים הטורקיים פגעו במטוס, שפעל נגד "קבוצות הטרור" במחוז לטקיה, בעת שהיה במרחק של קילומטר אחד מהגבול עם טורקיה, והוא לא היווה סכנה לביטחונה של המדינה.

פוטין אף האשים את טורקיה בתמיכה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) והוסיף כי מדינתו הבחינה בכך שהנפט המגיע מ"הטרוריסטים בסוריה" עובר לטורקיה. "מסתבר שדאעש לא רק מקבל רווחים מהברחת הנפט, אלא גם זוכה להגנה מצבא לאומי. הדבר יכול להסביר מדוע קבוצות הטרור הן כה אמיצות", אמר.

את הדברים אמר פוטין לאחר פגישה עם עבדאללה מלך ירדן בעיר סוצ'י שבמערב רוסיה. פוטין ציין כי העובדה שטורקיה לא יצרה קשר עם רוסיה לאחר המקרה, ומיהרה לכנס את ועידת נאט"ו, היא "מדאיגה". "נראה כי טורקיה רוצה שנאט"ו תשרת את האינטרסים של דאעש", ציין.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ שלח: "אורן חזן הוא בושה בעצם נוכחותו במליאה"
עיתונאית וואלה! NEWS: ינון מגל אמר לי "אני חרמן עלייך"
ג'ון קרי נחת בישראל: "מעשי הטרור ראויים לכל גינוי"

רוסיה מודה: התרסקות המטוס בסיני - פיגוע טרור. רויטרס
"התקיפה של טורקיה היא תקיעת סכין בגבה של רוסיה". פוטין/רויטרס

המתיחות בין שתי המדינות החריפה לאחרונה לאור חדירות חוזרות ונשנות של כלי טיס רוסיים לשטח המדינה וכן בשל העמדות המנוגדות בנוגע לעתידו של בשאר אסד בסוריה. כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי שר החוץ של טורקיה, סרגיי לברוב, ביטל את ביקורו הצפוי בטורקיה שנקבע למחר, שם היה אמור להיפגש עם מקבילו הטורקי פרידון סינירליאולו. בנוסף, משרד החוץ הטורקי זימן את השגריר הרוסי לשיחת הבהרה. כמו כן, שר ההגנה של רוסיה, סרגיי שויגו, זימן אליו את נספח הביטחון של טורקיה במוסקבה.

במקביל, דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר כי מדובר ב"אירוע חמור ביותר", והדגיש כי מטוס הסוחוי 24 שהופל היה בשטח הסורי. עם זאת, הוא הבהיר כי מוקדם מדי כדי להגיע למסקנות בנוגע למקרה. "אנו יודעים בוודאות כי המטוס היה מעל השטח הסורי", אמר וציין כי "זה בלתי-אפשרי להתייחס לנושא כלשהו מבלי שיהיה בידיך את המידע המלא". בניגוד לטענות רוסיה, טורקיה פרסמה תמונות מכ"ם המוכיחות לטענתם כי המטוסים חדרו לשטח סוריה.

מדובר בפעם הראשונה מאז שנות ה-50, שבה מדינה החברה בברית נאט"ו מפילה מטוס רוסי (או סובייטי בעבר). החשש מהחרפת היחסים בין שתי המדינות הוביל גם לנפילות חדות בשערי המניות בטורקיה וברוסיה. בהצהרה שיצאה ממשרדו של ראש הממשלה אחמט דאווטאולו נמסר כי הסוגיה תועבר לדיון באו"ם ובנאט"ו. כמו כן, נאט"ו תקיים דיון מיוחד בנוגע לאירוע. "מועצת נאט"ו תתכנס היום כדי שטורקיה תעדכן אותנו על המקרה שאירע הבוקר", אמרה דוברת הברית, אירינה נובאקובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תצלומי המכ"ם שפרסמה טורקיה/מערכת וואלה!, צילום מסך
תמונה של הטייס הרוסי שנהרג לאחר שמטוסו הופל בידי הצבא הטורקי, נובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
תמונה שהופצה ברשתות החברתיות של הטייס הרוסי השבוי לכאורה בידי המורדים/צילום מסך, טוויטר

בנוסף, גורלם של שני טייסי המטוס, אשר נטשו אותו באמצעות מצנח, טרם התברר. סרטון ותמונות שפרסמו ארגוני המורדים בסוריה מציגות לכאורה את גופתו של אחד הטייסים. בסרטון שהפיצו המורדים ניתן לראות חיילים מקיפים את הגופה, צועקים "אללה אכבר", ואומרים כי לקחו בשבי את גופת החייל. כמו כן, רשת אל-ג'זירה דיווחה כי שני הטייסים נהרגו.

בנוסף, רשת CNN בטורקית דיווחה כי אחד הטייסים נשבה בידי כוחות המורדים הטורקמנים הנמצאים באזור, אך טרם התברר אם מדובר באותו טייס שתמונותיו פורסמו על ידי המורדים. כמו כן, אחד מארגוני המורדים פרסם סרטון שבו נראה אחד הטייסים נתפס בידי המורדים לאחר שנחת עם מצנחו על עץ.

המורדים הטורקמנים נתמכים בידי טורקיה ומתנגדים למשטר אסד. טורקיה קראה השבוע לכנס את מועצת הביטחון של האו"ם לישיבה כדי לדון בתקיפות נגד הטורקמנים בסוריה. בשבוע שעבר אף זימנה אנקרה את השגריר הרוסי במחאה על הפצצת כפריהם.

תיעוד: מטוסים טורקיים הפילו מטוס קרב רוסי שחדר לשטחם מסוריה. ספק 500
נפילת המטוס, היום/ספק 500

הבוקר אישר משרד ההגנה של רוסיה כי טורקיה הפילה מטוס רוסי מסוג סוחוי SU-24. לפי הודעת המשרד, שני הטייסים נטשו את המטוס באמצעות מצנח, אך גורלם עדיין לא ידוע. משרד ההגנה הדגיש כי יש בידיו הוכחות לכך שהמטוס לא חדר לשטח הטריטוריאלי הטורקי, ועל כן לא הייתה כל סיבה להפיל את המטוס. על פי עיתון "הורייט" הטורקי, המטוס התרסק באזור הכפר ימאדי שבסוריה, הנמצא בסמוך מאוד לגבול ובו שוהים תושבים ממוצא טורקמני.

(עדכון ראשון: 13:40)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת התרסקות המטוס/מערכת וואלה!, צילום מסך
דיווח: מטוסים טורקיים הפילו מטוס קרב רוסי שחדר לשטחם מסוריה. ספק 500
מטוס הקרב לפני פגיעתו בקרקע/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully