וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שלח: "אורן חזן הוא בושה בעצם נוכחותו במליאה"

חברה? לסיעה של ח"כ קארין אלהרר התייחס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לתקרית שאירעה הלילה בכנסת, כשלעג חזן לנכותה. "חזן צריך להיות מוקע מכנסת ישראל", אמר. המחנה הציוני: "לא נחתום על הצעות חוק שחזן ייזום ולא נתקזז אתו"

עריכה: ניר חן

ח"כ עפר שלח התייחס היום (שלישי) לתקרית שהתרחשה הלילה במליאת הכנסת, כאשר ח"כ אורן חזן (הליכוד) לעג לנכותה של ח"כ קארין אלהרר מסיעת יש עתיד. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר שלח כי תוך כדי הצבעות התקציב פנה ליו"ר הקואליציה, צחי הנגבי. "אמרתי לו שאני מוכן לצאת אתו החוצה ולהתקזז אתו בכל הצבעה כי אורן חזן הוא בושה בעצם נוכחותו במליאה. איך ציבור הנכים שקארין אלהרר היא סמל בשבילו נותן לדבר הזה לקרות? אורן חזן צריך להיות מוקע מכנסת ישראל. וקארין אלהרר צריכה להיות דוגמה, אני מעריץ אותה".

שלח הוסיף כי אלהרר, חברתו לסיעה, "היא דוגמה ומופת. חברת כנסת עם נכות קשה שפועלת כח"כית נערצת". שלח הוסיף כי ייתכן שהיא הייתה צריכה להודיע מראש שהיא זקוקה לעזרה בהצבעה, אבל "אם היא צריכה עזרה להצביע, אז צריך לעזור לה".

עוד בוואלה! NEWS:
ג'ון קרי נחת בישראל: "מעשי הטרור ראויים לכל גינוי"
חברי החייל שנרצח: "היה אדם שמח, לא מתאים שתהיה עליו כתבה עצובה"
נעצרו שני חשודים בהנחת מטען חבלה בבת ים לפני כשבועיים

אורן חזן ב ישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"צריכה שעיסאווי יעזור לך?". חזן/נועם מושקוביץ

התקרית המביכה התרחשה במהלך ההצבעות על חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית. חזן צעק לעבר אלהרר: "את צריכה שעיסאווי יעזור לך?". יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, המתין לסוף ההצבעות, ואז ניגש ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בדרישה שיוציא מהאולם את חזן. בשיחה שנקלטה במצלמות ערוץ הכנסת, נשמע לפיד אומר: "יולי, יושב פה חבר כנסת אחד, לועג באופן קונסיסטנטי לנכות של חבר כנסת אחר, אתה לא יכול לא לעשות משהו בנדון? הוא יושב שם וצוחק עליה".

בתגובה לדברים נמסר היום מלשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "ראש הממשלה רואה בחומרה את הדברים המיוחסים לח"כ אורן חזן. אם אכן נאמרו, ראש הממשלה דורש שהתבטאויות כאלה לא יישנו".

מסיעת המחנה הציוני מסרו היום כי "בעקבות התנהגותו המבישה של ח"כ אורן חזן, חברי הכנסת של סיעת המחנה הציוני לא יחתמו על הצעות חוק שח"כ חזן ייזום ולא יתקזזו אתו". הבוקר התייחס יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, לתקרית וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הבושה האמיתית היא שיו"ר הליכוד וראש הממשלה, כרגיל, עושה אפס מאמץ להסיר את הכתם. ראש הממשלה שוב בורח ומגלה פחדנות לטפל בסוגיה מוסרית ועקרונית".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"חציית קו אדום"

חבר הכנסת אילן גילאון, המשמש גם יו"ר שותף בשדולה לאנשים עם מוגבלויות, פנה הבוקר לוועדת האתיקה של הכנסת בדרישה לסנקציות נגד חזן על רקע דבריו החוזרים כלפי חה"כ אלהרר. "זוהי חציית קו אדום חסרת תקדים ביחס לאנשים עם מוגבלויות", כתב בפנייתו. "הכנסת לא יכולה לעבור על הדברים לסדר היום, ואני קורא לכם לפעול בדחיפות ולהטיל את הסנקציות המשמעתיות העומדות לרשותכם נגד ח"כ חזן".

ח"כ פריג' שסייע לאלהרר להצביע, שיגר היום מכתב יו"ר הכנסת ובו דרש להשעות את חזן מהמליאה. "הכנסת חייבת לשמור על כבודה ולהתגונן מפני תהומות העליבות אליהן מוביל אותה שוב ושוב ח"כ חזן", כתב. "לא מדובר במקרה ראשון, לא שני ולא שלישי בו אנו נתקלים בהתנהגות לא ראויה מכיוונו של ח"כ חזן, זאת בנוסף לפרסומים על התנהלותו הבעייתית מחוץ לכותלי הכנסת. יש לעשות זאת על מנת שנדע שהכנסת לא מניחה לעלובי נפש דוגמת ח"כ חזן, לפגוע במעמדה ובכבוד שהציבור הישראלי רוחש לה".

הצבעה שנייה בבחירות לנשיאות בכנסת, יוני 2014. נועם מושקוביץ
ח"כ אלהרר/נועם מושקוביץ

תחילתו של הסיפור לפני כשבוע, בזמן ההצבעות על תקציב המדינה, במהלכן התקיימו מאות הצבעות במרווחי זמן קצרים, אז ביקשה אלהרר, הסובלת ממחלת שרירים, מחבר הכנסת ממרצ עיסאווי פריג' שילחץ בשבילה על כפתור ההצבעה בכמה הזדמנויות. חזן, שהבחין בכך, טען כי מדובר ב"פרשת ההצבעות הכפולות", ובמליאה נוצרה מהומה, עד שאדלשטיין ניגש לשולחן שבו יושבים השניים ואישר להם להמשיך לעשות כן.

לאחר שפנה לפיד לאדלשטיין, הוא השיב לו, "אתה יודע שיש לי בעיה אתו". לפיד אמר לו שהוא יודע, וכי "תוגש תלונה, אבל צריך לזרוק אותו מפה. לא רציתי לעשות עם זה משהו כדי שלא יגידו שאני מנצל את השוויון בנטל, חיכיתי עד אחרי ההצבעה, תעיף אותו מהאולם". יו"ר יש עתיד, שכנראה לא זכה לתשובה שלה ציפה, הפציר באדלשטיין לפעול בנידון. "יולי, אתה היו"ר, למי אני אפנה? למי אני אפנה? אתה היו"ר", אמר. בשלב זה ניגש אורן חזן ללפיד, וקרא לעברו: "יהיר, יהיר, יש לך בעיה איתי?", ולפיד השיב: "תתרחק ממני, יא חתיכת כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully