וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסערה: ח"כ מגל נקרא לשיחת בירור אצל השר בנט

24.11.2015 / 19:05

יו"ר הבית היהודי, שהוא גם חברו האישי של ח"כ ינון מגל, זימן אותו לשיחה בארבע עיניים הערב. זאת, אחרי שנטען כלפיו היום מפי כמה נשים שהוא הטריד אותן מינית. המשטרה תבדוק את החשדות. השרה גמליאל: "אם זה נכון, יש לפתוח בחקירה פלילית"

השר נפתלי בנט וח"כ ינון מגל. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
חברות במבחן. בנט ומגל/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט זימן היום (שלישי) את חבר מפלגתו, ח"כ ינון מגל, לשיחה בארבע עיניים. זאת, בעקבות פוסט שפרסמה בפייסבוק עיתונאית וואלה! NEWS, רחלי רוטנר, שבו טענה כי מגל, בעבר העורך הראשי באתר, השמיע באזניה התבטאויות מיניות. בנט, חברו האישי של מגל - ומי שהביא אותו לפוליטיקה, יצטרך להתמודד עם הביקורת הציבורית והפוליטית הרבה שהתעוררה נוכח המעשים שיוחסו לו על ידי רוטנר, ועל ידי עובדת לשעבר בוואלה! אור שוקרון - שטענה כי מגל נגע בישבנה.

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, הורה לראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, לבחון את העדויות בפרשה וכן לבדוק אם ניתן לזמן את רוטנר לתת עדות. הבדיקה תיעשה בכפוף לאישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. הערב תיערך פגישה בין בכירי המשטרה לווינשטיין, לאחריה ייתכן שרוטנר תזומן למסור את גרסתה. ההחלטה בדבר אופי הבדיקה בדבר החשדות נגד מגל, ולגבי היחידה שתנהל אותה - תתקבל מחר.

במפלגת המחנה הציוני קראו לבנט "לנקוט באמצעים חריפים" נגד ח"כ מגל, שבאופן מסויים אישר את הטענות שהועלו בפוסט. "קראנו בתדהמה את מה שפרסמה רחלי רוטנר. מכיוון שמגל אינו מכחיש את הדברים שאמר 'בין ידידים', אנחנו דורשים מיו"ר הבית היהודי בנט לנקוט באמצעים חריפים נגד חבר הכנסת ממפלגתו, שכאמור הודה במעשים החמורים".

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS
עיתונאית וואלה! NEWS: ינון מגל אמר לי "אני חרמן עלייך"
קודם כל - ממים: הגולשים מגיבים בהומור לפרשת ינון מגל

עמיתתו של מגל לבית היהודי, שרת המשפטים איילת שקד, אמרה היום במהלך ביקור במכללת ספיר בשדרות בהתייחסה לעניין כי "מדובר בדיני נפשות, ילדים ומשפחות". עם זאת, השרה הבהירה שהיא לא מתכוונת להתייחס לפרשה עד שלא תלמד את הדברים לעומק.

שרת המשפטים איילת שקד, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
השרה שקד/נועם מושקוביץ

בין המגנים את המעשים שיוחסו לח"כ מגל הייתה יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון. "גברים אלימים, משפילים, שלא רואים כלום חוץ מאת החשק שלהם, שלא מתייחסים לנשים כמו אל בנות אדם – תמיד יהיו. יהיו פחות אם נבהיר להם שזה ממש לא סבבה. שהם יהיו אלה שיואשמו ויבוזו, ובצדק. שאף אחד לא ירחם עליהם אם מישהי תעשה להם 'שיימינג', כאילו שלא הם הביאו על עצמם את הבושה".

גלאון חיזקה את רוטנר, וכן את אור שוקרון שפרסמה אף היא בפייסבוק דברים שעשה לה לכאורה מנהלה. "עשיתן מעשה ציבורי אמיץ וענק. בשביל נשים נוספות שסבלו ממנו, בשביל נשים שסבלו מאחרים כמותו – גברים עם המון כוח ומעט אנושיות. בשביל התקווה שנשים נוספות לא יסבלו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"לפעול לפתיחת חקירה פלילית"

ביקורת כלפי ח"כ מגל הגיעו גם מכיוון הקואליציה עצמה. "אסור לעבור לסדר היום - את הטענות כנגד ינון מגל יש לחקור לעומק", אמרה היום השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל. עוד אמרה השרה: "נשים בישראל צריכות ללכת לעבודה - ולכל מקום - בלי חשש מהטרדה, והמדינה חייבת להגן על הזכות הבסיסית כל כך הזו. אם יש בדברים אמת - יש לפעול לפתיחת חקירה פלילית ולהשעיית ח"כ מגל מהכנסת".

יו"ר הוועדה לקידם מעמד האישה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) טענה היום לנוכח הדברים כי על מגל להבין "שהטרדה מינית היא לעולם לא שיח בין ידידים". לעמדתה, "עצם העובדה שח''כ מגל לא מודה בחומרת העבירה, היא אפילו יותר מסוכנת מאחר והוא היום בתפקיד המחוקק".

"לצערי, עמדות שוביניסטיות גזעניות לא עוצרות בערבים, והן משקפות מערכת ערכים פגומה ומסוכנת. זהו מבחן לראשי מפלגתו של ח"כ מגל, שר החינוך בנט ושרת המשפטים שקד, אשר חייבים להשמיע קול ברור ונחרץ נגד הטרדות ותקיפות מיניות, ולפעול להדחתו של מגל מהמפלגה ומהכנסת".

מגל אמר לי: "הייתי חרמן עלייך"

הסערה החלה הבוקר עם פרסום סטטוס של עיתונאית וואלה! NEWS רחלי רוטנר, שבו כתבה בין היתר על שאירע במסיבת הפרידה ממגל טרם כניסתו לפוליטיקה: "כשהוא התיישב צמוד אליי בספה בזמן המסיבה לא ראיתי את זה בא. 'תגידי', לחש לי, 'גם את הרגשת את המתח בינינו כל הזמן הזה שעבדנו יחד?' (...) 'האמת היא שעכשיו אני יכול להגיד לך את זה, כי אני כבר לא הבוס שלך', המשיך הטיהי לשורר, 'אבל כל הזמן שעבדנו יחד הייתי חרמן עלייך. מסתכל עלייך וחושב על הציצי שלך והתחת שלך. וגם הייתי מדבר עם אחרים על זה הרבה, על הציצי והתחת שלך, כמה שהם מחרמנים אותי'".

כעבור שעה קלה פרסם מגל פוסט בעצמו שבו כאמור לא הכחיש את המיוחס לו ואף הרשה לבקר את רוטנר. "ישנם דברים שנאמרו בין ידידים לפני שהייתי חבר כנסת ולא הייתי חוזר עליהם היום. אני מתנצל ומבקש את סליחתו של מי שנפגע. עם זאת, הייתי מצפה מידיד שנפגע ממני להגיד לי זאת ולא לפנות למחוזות השיימינג ברשתות החברתיות". בן זוגה של רוטנר, אריאל וייסמן, הגיב לדברים וכתב: "הייתי מצפה מחבר כנסת בבית היהודי שלא ינסה לזיין את אשתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully