וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוניסיה: לפחות 12 הרוגים במתקפה נגד חיילים בבירה

אוטובוס שהסיע את כוחות המשמר הנשיאותי, הנחשבים ליחידת העילית של כוחות הביטחון, נפגע מפיצוץ במרכז תוניס. מצב החירום שהוכרז לאחר הפיגוע בעיר הנופש סוסה ובוטל רק בחודש שעבר הוחזר

עריכה: רון וקנין

אוטובוס שהסיע חיילים של המשמר הנשיאותי התוניסאי נפגע הערב (שלישי) מפיצוץ בשדרות מוחמד החמישי בבירה תוניס, סמוך למטה משרד הפנים. גורמים ביטחוניים במדינה מסרו לרשת "אל-ערביה" כי מניין ההרוגים הראשוני עומד על 15, אולם לא נמסר לכך כל אישור רשמי. ממשרד הפנים נמסר כי נקבע באופן ודאי מותם של לפחות 12 בני אדם.

גורמים בלשכת הנשיאות מסרו כי ההערכה היא כי מדובר ב"פיגוע טרור", ועל פי ההערכה, הפיצוץ נגרם מחגורת נפץ לש אדם שהיה על גבי האוטובוס. עם זאת, טרם התברר כיצד המחבל עלה לאוטובוס.

המשמר הנשיאותי נחשב לאחת מיחידות העילית של כוחות הביטחון התוניסאיים. כוחות גדולים של המשטרה והצבא הוזעקו לזירת הפיצוץ במרכז תוניס, וכוחות הצלה הגיעו לאזור.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח בסוריה: חיל האוויר הישראלי תקף מטרות של חיזבאללה
פוטין על הפלת מטוס הקרב הרוסי: "טורקיה תקעה סכין בגבנו"
ארבעה נהרגו בפיצוץ מכוניות תופת ליד מלון בסיני

אוטובוס של חיילים בתוניס נפגע מפיצוץ, תוניסיה, 24 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
זירת הפיצוץ, הערב/צילום מסך, טוויטר
אוטובוס של חיילים בתוניס נפגע מפיצוץ, תוניסיה, 24 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
"מלחמת החושך מול האור". הזירה בתוניס, הערב/צילום מסך, טוויטר

הערב הוכרז על השבת מצב החירום במדינה, ועל הטלת עוצר בתוניס עד לשעה 5:00 מחר בבוקר. בתחילת החודש שעבר, ביטלה תוניסיה את מצב החירום שעליו הוכרז במדינה זמן קצר לאחר הפיגוע בעיר הנופש סוסה ביוני האחרון. 39 בני אדם נהרגו בפיגוע, רובם תיירים. במרץ תקפו חמושים את המוזיאון הלאומי ברדו בבירה תוניס ורצחו 21 תיירים. ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות לשני הפיגועים.

לפני כשבוע וחצי, היה נשיא תוניסיה באג'י קאיד א-סבסי למנהיג הראשון שנפגש עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד בארמון האליזה לאחר מתקפת הטרור בפריז, שהביאה למותם של 130 בני אדם. "תוניסיה מגנה את המתקפות וקוראת לכל העמים שהחופש חשוב להם לתאם את מאמציהם. זו מלחמת החושך מול האור", אמר.

(עדכון ראשון: 19:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully