וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע בבית המלון: תוניסיה הכריזה על מצב חירום

4.7.2015 / 20:31

המדינה הצפון-אפריקנית הודיעה על הצעד לאחר המתקפה הקטלנית בעיירה סוסה בשבוע שעבר, שבה נהרגו 38 איש, מהם 30 תיירים בריטים. במסגרת מצב החירום, יורחבו סמכויות הצבא והמשטרה ויוגבלו זכויות שונות

צילום: צילומי חובבים שפורסמו באתר "מוזאיק" בתוניסיה, עריכה: גדי וינסטוק

תוניסיה הכריזה על מצב חירום במדינה בעקבות הפיגוע במלון בחוף העיר סוסה בשבוע שעבר - כך נמסר לפני זמן קצר (שבת) ממשרדו של הנשיא באג'י קאיד א-סבסי. בפיגוע, שעליו קיבל ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), נרצחו 38 בני אדם, בהם 30 תיירים בריטים.

מצב החירום יעניק באפן זמני חופש פעולה גדול יותר לממשלה כמו גם סמכויות נרחבות לצבא ולמשטרה. כמו כן, במסגרת מצב החירום יוגבלו כמה זכויות בסיסיות, בהן הזכות להפגין. א-סבסי צפוי לשאת נאום לאומה לבשעות הערב. הפעם האחרונה שבה הוכרז במדינה הצפון-אפריקנית מצב חירום הייתה ב-2011, במהלך המהומות הסוערות שהובילו להפלתו של הרודן זין אל-עאבדין בן עלי.

המתקפה בחוף הימים בשבוע שעבר אירעה שלושה חודשים לאחר הפיגוע במוזיאון ברדו בבירה תוניס - שניים מפיגועי הטרור הקשים ביותר בהיסטוריה של המדינה שעלולים לפגוע אנושות בענף התיירות, מקור ההכנה העיקרי של המדינה.

הרשויות בתוניסיה טוענות כי כל שלושת החמושים שהשתתפו בשני הפיגועים הללו עברו אימונים באותו הזמן במחנות של ארגוני טרור בלוב השכנה, שם מלחמת האזרחים בין שתי הממשלות היריבות מאפשרת לארגוני טרור עולמי לפעול בחופשיות.

חברי המשמר הלאומי של תוניסיה מפטרלים בחוף הים בעיירה סוסה שבו בוצע הטבח, 1 ביולי 2015. רויטרס
חיילי המשמר הלאומי של תוניסיה בחוף הים שבו בוצע הטבח/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully