וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בן עוולה לקח אותך": נקברה הצעירה שנרצחה בפיגוע בגוש עציון

23.11.2015 / 17:41

הדר בוכריס, ששבה מהודו לפני שבועיים ועברה להתגורר בכפר עציון, נדקרה למוות אתמול בטרמפיאדה לכיוון קריית ארבע. היא נטמנה בהר המנוחות בירושלים. אביה: "בקושי יכולים לשאת זאת". סבתה אמרה: "עומדים מעל קברך ולא מאמינים שזה קורה לנו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: קשת סידי

מאות ליוו היום (שני) למנוחות את הדר בוכריס, הצעירה שנרצחה אתמול בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון. הלווייתה התקיימה בהר המנוחות בירושלים. היא הותירה אחריה זוג הורים, אריה וסיגל, וארבעה אחים.

אביה של הדר, אריה, ספד לבתו. "הדר היפה והיקרה שלנו, כל כך חכמה, נבונה ורגישה. היה לך לב רחב. הכול היה עוד לפניך, כמה רצית להספיק. צר לנו מאוד על לכתך הטראגית. השארת אותנו המומים וכואבים, בקושי יכולים לשאת זאת. את מסוג הבנות שיותר גדולות מהחיים. הכאב עצום, עצום מאוד, אבל אנחנו נהיה חזקים ונמשיך לאחד את המשפחה יותר מתמיד. אני מבטיח לך את זה. לא נפסיק להתגעגע ולחשוב עליך, את תחסרי לנו, חברה שלנו".

סבתה של הדר, שרה דרור, ספדה: "הדר, סבא ואני זכינו בשלוש בנות מקסימות, שזיכו אותנו ב-13 נכדים. הדרי שלנו, התבגרת מוקדם ויצאת את בית ההורים לאולפנה כבר בגיל 14. מצאת מקום מגורים ופרנסה בשדה אליהו ויצאת לעולם, היעד - הודו. חששנו, אך את עשית טיול מקורי שהתאים לך אישית. היום אנו עומדים מעל קברך ולא מאמינים שזה קורה לנו לקבור נכדה בגיל כה מוקדם".

לקריאה נוספת:
צפו ברגעי הטירוף בירושלים: המחבלות מנופפות בסכין - ומנוטרלות
בנט אמר ש"ביבי חזר בו אחרי שקיבל כדור", וננזף בידי נתניהו
שני פצועים קל בפיגוע ליד שוק מחנה יהודה, פצוע בפיגוע דריסה בשומרון

הלווייתה של הדר בוכריס, בית ההספד הספרדי, הר המנוחות ירושלים, 23 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"אהבה את החיים ואת ארץ ישראל". הלווייתה של הדר בוכריס/נועם מושקוביץ

האחות נועה סיפרה על תחושותיה הקשות. "הדר, את בתוכי פה, ואת לא תלכי אף פעם. אולי אתגעגע, אולי ארגיש חוסר, אבל כרגע מרגישה רק תחושה לא ברורה. תודה על הכול ועל כל מה שיהיה. לאחרונה נפלה לי הזכות להבין איזה עם אנחנו, ואני מודה על כל רגע שאני חלק מהעם הזה. עם ישראל חי וימשיך לחיות תמיד". היא הקריאה בשם אח נוסף, הלל: "יום לפני דיברתי על חמשת הקורבנות בפיגועים שאירעו ביום חמישי, ולא חלמתי שנעמוד פה ונקבור אותך. אני אוהב אותך המון המון".

האחות מעיין דיברה על האור שהפיצה הדס בחייה. "האור שלך משפיע גם עכשיו, לא מפסיק, רק ממקום יותר גדול, מלמעלה. אני לא יודעת מה אעשה עכשיו, למי אתקשר כשקשה", סיפרה מעיין. "רק בשבוע שעבר היית אצלי בשבת וישנו יחד, מחובקות. הייתי שרה לך ואת שרה לי. אני שלמה עם זה שאת כבר לא בחיים, וקצת קשה לי כי את לא פה איתי. רצית להתחתן ולהביא ילדים, אבל נראה שזה קטן עליך, שאת בן אדם גדול".

האח הגדול זוהר: "לא נתפס איך בדם קר בן עוולה לקח אותך. אנחנו מתגעגעים כבר, תמיד נזכור אותך. מי יתן ותהיי הקורבן האחרון בעולם האכזר הזה. נוחי לך, נוחי הדר".

עוד באותו נושא

הדר נרצחה שבועיים אחרי שחזרה מטיול בהודו: "אהבה את החיים ואת הארץ"

לכתבה המלאה
הלווייתה של הדר בוכריס, בית ההספד הספרדי, הר המנוחות ירושלים, 23 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
הלווייתה של הדר בוכריס, בית ההספד הספרדי, הר המנוחות ירושלים, 23 בנובמבר 2015/נועם מושקוביץ

טל דבירו, חברה לשירות הלאומי: "היית שילוב מנצח של עומק עם שמחת חיים, בגרות, אומץ ואמונה ענקית. כמה שיחות היו לנו. כל כך הערכנו אותך, את היכולת שלך לפעול במקום המתאים לך. כשהייתי שואלת מאיפה תעצומות הנפש, היית מצביעה למעלה ואומרת השם איתי. הדר, עפת על החיים. את הדר שבלבנו אף אחד לא יוכל לקחת".

ברקת: "ירושלים ועם ישראל לצד המשפחה"

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ספד לבוכריס. "סופו של גל הטרור להתמוסס ולהתנפץ על חומת צדקת דרכנו. משפחת בוכריס, ירושלים ועם ישראל לצדכם", אמר.

ראש העיר צפת אילן שוחט: "בכל מקום שבו היית הותרת רושם אדיר. כעת נשארו לנו רק הזכרונות. תחנות חייך מעידות על אהבתך לארץ האבות".

השר לענייני דתות, דוד אזולאי, הוסיף: "הדר, היית בדרכים ארוכות רחוקות ומסוכנות, אבל את דרכך האחרונה את עושה כאן בארץ שכל כך אהבת. את נמצאת עכשיו במקום גבוה. מי שנהרג על קידוש השם אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתו, וכל פמליה של מעלה יוצאת לקראתך".

הלווייתה של הדר בוכריס, בית ההספד הספרדי, הר המנוחות ירושלים, 23 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"הותרת רושם אדיר". הלוויתה של הדר בוכריס/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום במקום הפיגוע ובחטמ"ר עציון. "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתה של הדר בוכריס זכרונה לברכה, שנרצחה כאן אתמול, למשפחת דון ולמשפחות הנרצחים. אני מבקר פה היום עם שר הביטחון, עם סגן הרמטכ"ל, עם אלוף פיקוד המרכז ומפקדי הגזרה בשטח כדי להגביר את המלחמה שלנו במפגעים", אמר.

בוכריס נדקרה למוות אתמול עת חיכתה בטרמפיאדה לכיוון קריית ארבע. היא שבה לפני כשבועיים מטיול בהודו ועברה להתגורר בכפר עציון. בשנים האחרונות היא התגוררה בצפת, במסגרת לימודיה בתיכון והשירות הלאומי שבו התנדבה.

(עדכון ראשון: 15:00)

הלווייתה של הדר בוכריס, בית ההספד הספרדי, הר המנוחות ירושלים, 23 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
הלווייתה של הדר בוכריס, בית ההספד הספרדי, הר המנוחות ירושלים, 23 בנובמבר 2015/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully