וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדר נרצחה שבועיים אחרי שחזרה מטיול בהודו: "אהבה את החיים ואת הארץ"

שלומי גבאי ועדי חשמונאי

23.11.2015 / 0:51

אחיה הבכור של הדר בוכריס, בת 21 שנדקרה למוות בפיגוע הדקירה בגוש עציון, סיפר כי מדובר ב"מצב קשה מאוד עבור המשפחה". מורתה הוסיפה: "החיוך היה הסמל הנצחי שלה". הטרור כבר הכה במשפחה - בשנת 1974 דודתה נפצעה באסון מעלות. הדר היא ההרוגה ה-20 בגל הטרור הנוכחי

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד

הדר בוכריס, שנרצחה אתמול (ראשון) בפיגוע בצומת גוש עציון כאשר חיכתה בטרמפיאדה לכיוון קריית ארבע, שבה לאחרונה מטיול בהודו. בשנים האחרונות היא התגוררה ברמת הגולן, במסגרת לימודיה בתיכון והשירות הלאומי שבו התנדבה. היא הותירה אחריה זוג הורים, אריה וסיגל, וארבעה אחים. הלווייתה תתקיים היום בשעה 15:00 בהר המנוחות שבירושלים.

הטרור כבר הכה במשפחת בוכריס. בשנת 1974 נפצעה דודתה, רבקה, באסון מעלות. רבקה, אחות אביה של הדר, מתגוררת כיום בחו"ל.

"הדר אהבה את החיים ואת כל מה שקשור לארץ ישראל. היא הספיקה לבלות הרבה, ורק לפני שבועיים חזרה מטיול בהודו", סיפר אחיה הגדול, זוהר. "בתקופה האחרונה היא התגוררה בכפר עציון שבגוש עציון ונרצחה בידי מחבל רק בגלל שהיא יהודייה. זהו מצב קשה מאוד עבורנו ואנחנו כואבים מאוד את מותה".

עליזה בוכריס, סבתה של הדר, סיפרה כי עם סיום השירות הלאומי שלה יצאה הדר לטיול. "היא חזרה רק לפני שבועיים מהודו ואמרה שהיא רוצה לבנות את חייה בירושלים. היא אמרה שהיא רוצה לגור בירושלים, לעבוד בירושלים, לבנות בה את משפחתה ושאם חלילה יקרה לה משהו - היא רוצה גם להיקבר בירושלים".

גל הטרור - כל הכותרות
"דקרו אותי!": האזינו לבת ה-13 שנפצעה בקריית גת מדווחת על הפיגוע
ליאם בת ה-13 נפצעה בקריית גת: "חסמתי את הדימום עם הצעיף שלי"
נהג מונית פלסטיני התנגש ברכב בכפר אדומים וניסה לדקור; אזרח נפגע קל

הדר בוכריס, נרצחה בפיגוע דקירה בגוש עציון. 22 בנובמבר 2015. באדיבות המשפחה
"רק לפני שבועיים חזרה מטיול בהודו". הדר במהלך הטיול/באדיבות המשפחה

הדר החלה ללמוד באולפנה במושב נוב שברמת הגולן כשהייתה בת 16. איילה ארץ הצבי, מורתה לתיאטרון באולפנה, סיפרה על צעירה מחויכת שהייתה מפיצה אנרגיות טובות לחברותיה, גם אם לה עצמה לא היו ימים קלים. "הדר הייתה בחורה מקסימה ומאירת פנים, היא הייתה צדיקה. אם למישהו היה מצב רוח רע, אז היא תמיד הייתה מחזקת אותו, משמשת כאוזן קשבת וככתף תומכת", סיפרה מורתה.

"בשנה האחרונה ללימודיה כאן העלנו מחזה של ענת גוב שנקרא 'משפחה חמה'. הדר שיחקה דמות קומית מאוד, ותמיד כשלבנות לא היו כוחות, היא הטעינה אותן באנרגיות מצחיקות, הצחיקה את כולן. היא הייתה כישרון גדול מאוד בתחום התיאטרון. לאחר האולפנה, היא הייתה בשנת שירות לאומי במושב הזורעים כרכזת נוער, ובשנת שירות שנייה בקיבוץ שדה אליהו".

איילה סיפרה כי גם לאחר שסיימה את לימודיה, הדר הייתה פוקדת את האולפנה ומוסיפה לפזר אופטימיות בקרב הסובבים אותה. "לאורך השנים שחלפו מאז שסיימה אצלנו את לימודיה, שמענו עליה רק דברים טובים. היא הייתה באה לבקר הרבה באולפנה ותמיד עם חיוך גדול ורחב על הפנים", אמרה. "החיוך היה הסמל הנצחי שלה, גם כשהחיים לא היו פשוטים כל כך".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פיגוע דקירה בצומת גוש עציון, 22 בנובמבר 2015. הילל מאיר, תצפית TPS
זירת הפיגוע, אתמול/תצפית TPS, הילל מאיר

המחבל שרצח את הדר נורה וחוסל בידי כוחות הביטחון במקום הפיגוע. שירות הביטחון הכללי מסר כי מדובר בעסאם תואבתה, בן 34 מהיישוב בית פג'אר הסמוך לחברון. מבדיקת הרקע שלו עולה כי לא היה מעורב באירועים ביטחוניים קודמים.

ד"ר עופר מרין, מנהל מערך הטראומה של בית החולים שערי צדק, סיפר על ניסיונות החייאה בהדר, שלא צלחו. "לפני קצת יותר משעה הגיעה אלינו בחורה צעירה לצערנו עם מספר רב של פצעי דקירה", אמר. "היא הגיעה אלינו ללא רוח חיים, מונשמת וללא לחץ דם. נעשו מספר ניסיונות החייאה אך לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה". הדר היא ההרוגה ה-20 בגל הטרור הנוכחי, שהחל לפני כחודשיים.

(עדכון ראשון: 19:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully