וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפוני גוש קטיף זועמים על חלוקת האדמות של חמאס: "סכין נוספת בגבנו"

23.11.2015 / 0:35

ההחלטה של חמאס לחלק את האדמות לפקידי הארגון כפיצוי על אי-קבלת משכורות, עוררה כעס רב בקרב המפונים. "איש לא ישחזר את גן העדן שבנינו שם", אמרו. "השלבים הבאים הם צמיחת דאעש וכניסת ישראל לרצועה"

לוחמי חמאס בסרטון מ-2015: מדמים השתלטות על זיקים, יישוב ישראלי בעוטף עזה/תיעוד מרשתות חברתיות

(לוחמי חמאס בסרטון חדש: מדמים השתלטות על זיקים שבעוטף עזה)

בוועד מתיישבי גוש קטיף מתחו ביקורת חריפה בעקבות החלטת חמאס שפורסמה אתמול (ראשון), לחלק את אדמות גוש קטיף לפקידי הארגון, משום שלא שולמו להם משכורות מלאות כבר שנתיים. אנשי הוועד טענו כי הדבר יפגע בעיקר בתושבי הרצועה. "ערביי עזה סובלים משלטון רודני שמתעלל בהם. בימים שבהם ישבנו בגוש קטיף, הכלכלה העזתית שגשגה הרבה יותר, רבים מהם עבדו איתנו ואצלנו. לא רחוק היום שבו נשוב לאדמתנו", אמרו.

עוד הוסיפו כי ישובו לגדל את הגידולים החקלאיים שטיפחו במקום בעבר, "שיוצאו ללא חרמות וללא סייגים, לכל מקום בעולם", סיפרו. "אנו בטוחים שעל האדמות הללו לא יצמח כלום, לא פרי ולא ירק, רק חול ועפר עד אשר נשוב לשם. אנחנו מצפים ליום הזה".

הם ציינו כי "עשר שנים וחצי לאחר שגורשנו מבתינו ומאדמתנו, אנחנו מתבשרים על כך שהטרוריסטים של עזה מחלקים את האדמות שלנו, בהחלטה שהיא בכייה לדורות וטעות נוראה. היו להם אלפי ימים לבנות שם והם לא עשו זאת. את גן העדן שאנחנו בנינו שם, אף אחד לא יצליח לשחזר".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הדר נרצחה שבועיים אחרי שחזרה מטיול בהודו: "אהבה את החיים ואת הארץ"
מצב החירום בבריסל יימשך מחר: בתי הספר והרכבת התחתית יושבתו
"ייקח יותר משש שנים": המשטרה הפסיקה העבודות בתחנת הרכבת הקלה

ניצב בדימוס אורי בר לב, לסדרת כתבות עשור להתנתקות. מערכת וואלה!
"לא רחוק היום בו נשוב לאדמתנו" ההתנתקות, שנת 2005/מערכת וואלה!

אריה אודס, תושב תל קטיפה לשעבר וחבר בוועד מתיישבי גוש קטיף, טען כי דווקא ממשלת ישראל אשמה בהחלטת חמאס. "בתמיכת האיחוד האירופי החממות שלנו עברו לחקלאים פלסטיניים מהרצועה, כדי לעזור להם מבחינה כלכלית. ואולם, בפועל המקום ננטש והציוד הוברח ונמכר, כך שבעשור האחרון שרר בגוש קטיף חידלון", אמר. "כעת טיפת האור האחרונה שיכולה הייתה להיות לתושבי הרצועה ולנו נגמרה. מדינת ישראל גרמה נזק הומניטרי קשה לערביי עזה. השלב הבא הוא צמיחה של ארגון דאעש, ולישראל לא תהיה ברירה אלא להיכנס לרצועה בחזרה".

אודס הוסיף כי אינו מאמין שחמאס יעבד את האדמות ושהחקלאות תשגשג. "אני לא מרגיש שמסרו את הקרקע שלי למישהו אחר, כי לא עשו בה כלום ולא יעשו בה כלום עד שנחזור אליה". לתחושתו, "החלטת חמאס נועצת פעם נוספת סכין בגב המתיישבים שפונו".

סמנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, טען כי ההחלטה של חמאס צריכה "להעיר את כל העולם הערבי וממשלות מדינות ערב נגד הארגון", משום ש"חמאס העניק את אדמות גוש קטיף לאנשי הארגון הרצחניים, ולא ליושבי מחנות הפליטים ואזרחי הרצועה שנפגעו ממעשי חמאס באופן כללי ובפרט במבצע 'צוק איתן'". הוא הזהיר כי "השתלטות חמאס על הרצועה ומעשה השחיתות שלו הם התרעה למדינת ישראל למה שעלול לקרות ביהודה ושומרון".

שרות ומתפללות ליד בית הכנסת בנווה דקלים, דרום רצועת עזה, אוגוסט 2005. AP
נערות שרות ומתפללות ליד בית הכנסת בנווה דקלים שבגוש קטיף, שנת 2005/AP

חגית ירון, סגנית יו"ר ועד מתיישבי גוש קטיף שהתגוררה בנווה דקלים, מצטרפת לטענה כי ההחלטה פוגעת בעיקר בתושבי הרצועה, ושמדובר בהחלטה מושחתת. "לא מפתיע אותי שחמאס נוהג בצורה כל כך לא מוסרית ונותן לפקידים שלו את האדמות במקום לאזרחים", אמרה.

עוד הוסיפה כי "רמת השחיתות שחמאס הגיע אליה צועקת לשמיים והוא ממשיך להתעמר בפלסטינים. כואב הלב על איך שהפלסטינים חיים שם, לעומת רמת החיים שבה אנחנו חיינו, והעולם שותק. ברור לכולם שמדובר בשחיתות ובהרס לשם הרס, והארגון ימשיך להציב את המפקדות שלו בין התושבים, כי לא אכפת להם מבני עמם".

לדברי ירון, "שום דבר לא צמח על האדמות האלה עד שהגיעו היהודים, דבר לא צמח עליהן מאז שעזבנו וברור שגם פקידי חמאס לא יצליחו לגדל עליהן כלום. האדמה הזו כנראה לא תצמיח פירות עד שנחזור לשם".

חגית ירון, סגן יו?ר ועד מתיישבי גוש קטיף ויו?ר ועד אגודת ניצן, אוגוסט 2015. לירון מולדובן
"כואב הלב על איך שהפלסטינים חיים שם". חגית ירון, סגנית יו"ר ועד מתיישבי גוש קטיף/לירון מולדובן

אתמול בבוקר הודיע שר האוצר של ממשלת חמאס, זיאד א-זאזא, כי הארגון יחלק לפקידיו קרקעות ברצועת עזה, כפיצוי על כך שמזה כמעט שנתיים הם מקבלים משכורת חלקית בלבד. רוב האדמות שיחולקו נמצאות בשטחי ההתנחלויות לשעבר בגוש קטיף, שפונה במסגרת תכנית ההתנתקות ב-2005 על ידי ממשלת הליכוד שבראשות אריאל שרון. ההודעה של חמאס התקבלה בתדהמה בקרב תושבי רצועת עזה. רבים מהם טוענים כי מדובר בשחיתות ובאפליה על רקע פוליטי, תוך תעדוף מקורבים של בכירי הארגון.

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully