וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ייקח יותר משש שנים": המשטרה הפסיקה העבודות בתחנת הרכבת הקלה

22.11.2015 / 19:45

המשטרה הורתה להפסיק את עבודות התשתית של התחנה ברחוב אלנבי בת"א משום שבין השאר, לא סומנו כראוי נתיבי הנסיעה, לא הוצבו תמרורים מתאימים ולא הוצבו מעקות וגדרות כפי שנקבע בהיתר העבודה. "העבודות סיכנו חיי אדם". נת"ע: "העבודות יחודשו בימים הקרובים"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

התשתיות נחפרו, הפקקים התארכו אך העבודות הופסקו: בנייתה של תחנת הרכבת הקלה ברחוב אלנבי שבתל אביב הופסקה בשבוע שעבר, לאחר שמשטרת תל אביב הורתה לחדול מהן משום שאתר הבנייה לא עמד בהוראות הבטיחות שנקבעו – כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. ממלא מקום מפקד מחוז תל אביב, תת-ניצב יורם אוחיון, הורה ביום שני האחרון על הפסקת העבודות משום שלדבריו באתר ישנם ליקויי בטיחות שמסכנים את עוברי האורח. הוא ציין כי במקום לא סומנו כראוי נתיבי הנסיעה, לא הוצבו תמרורים מתאימים ולא הוצבו מעקות וגדרות כפי שקבעה המשטרה בהיתר העבודה. במשרד התחבורה לא היו מודעים לנושא.

במהלך סוף השבוע ביצע קבלן העבודה הסדרה של חלק מהדרישות, ולכן, היום אחר הצהריים אישרה המשטרה לחדש חלק מן העבודות. עם זאת, לא מדובר עדיין בתפוקה המלאה, ועל הקבלן לבצע כמה שינויים נוספים כדי שהמשטרה תאשר את חידוש העבודות באופן מלא.

עוד בוואלה! NEWS:
בת 21 נרצחה בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון; המחבל חוסל
לבני: "נתניהו עושה לעצמו חיים קלים וקורא לעולם אנטישמים"
מכריו של המחבל הנמלט מבריסל: "הומו שנוהג להשתכר ולעשן סמים"

עבודות הרכבת הקלה בתל אביב הופסקו, רחוב אלנבי, 22 בנובמבר 2015. יותם רונן
"כבר חמישה ימים המכונות הגדולות לא עובדות". תחנת אלנבי/יותם רונן

רק בתחילת השבוע שעבר הוציאה הנהלת נת"ע הודעה בדבר תחילת השלב הבא של העבודות על התחנה. במסגרת שלב זה, תיבנה גדר ברזל ויבוצע קידוח מיוחד לדיפון ולביסוס קירות המבנה. "בימים אלה יחלו קידוחי הסולארי לדיפון וביסוס קירות המבנה התת-קרקעי באותן תחנות שבהן הסתיים תהליך האיתור והעתקת התשתיות", נמסר. עם זאת, השלב לא יוכל לצאת לפועל כל עוד המשטרה אוסרת על המשך העבודות באופן מלא.

"כבר חמישה ימים המכונות הגדולות לא עובדות", אמר אחד ממנהלי העבודה בשיחה עם וואלה! NEWS. "המשטרה לא מאשרת את העבודות. לא תיאמו איתם את התכניות והם סיכנו חיי אדם. עכשיו אנחנו מחכים לאישור. העבודות שאנחנו עושים עכשיו הן רק 'מעל'; אמנם יש מנוף ופועלים, אבל אנחנו צריכים לחפור".

פועל נוסף ששהה באתר החפירות סיפר לוואלה! NEWS כי ברגע שניסו להרים את גדר הברזל, שגובהה 40 מטר, התלוננו השכנים למשטרה ואלו הגיעו ועצרו את העבודות. "אומרים שזה ייקח שש שנים אבל בקצב הזה, זה ייקח אפילו יותר", אמר הפועל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב הופסקו, רחוב אלנבי, 22 בנובמבר 2015. יותם רונן
"יש מנופים, אבל זה רק ה'מעל'. אנחנו צריכים לחפור". תחנת אלנבי, היום/יותם רונן

מהנהלת חברת נת"ע נמסר: "החברה הקבלנית ביצעה עבודות קידוח והנפה בתחנת אלנבי ללא השלמת תיאומים בטיחותיים ושלא בהתאם לסטנדרטים המחמירים של חברת נת"ע. משטרת ישראל בשיתוף חברת נת"ע החליטו לעצור פעילות מורכבת זו עד לתחקור מלא של האירוע ועל מנת שמקרים כאלו לא ישנו. העבודות בתחנת אלנבי יחודשו בימים הקרובים לאחר שכל הליקויים יתוקנו לשביעות רצון נת"ע. אנו מודעים לרצון והמוטיבציה של הקבלנים להקדים את לוחות הזמנים אך חברת נת"ע לא תאפשר עבודות מורכבות שכאלה ללא עמידה בסטנדרטים הבטיחותיים המחמירים ביותר".

במשטרת תל אביב אישרו את פרטי הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully