וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלבו בברלין מתנצל - ומחזיר למדפים מוצרים מההתנחלויות

הנהלת "קה-דה-וה" הגרמני הודיעה כי היא מתחרטת על הצעד, שנבע מהחלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים מההתנחלויות. "התנהגות שגויה", נמסר. בעל יקב במעלה אדומים לאולפן וואלה! NEWS: "חלה ירידה במכירות לאירופה"

צילום: לע"מ

(ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד ההחלטה לסמן מוצרים מההתנחלויות)

הנהלת הכלבו הגרמני "קה-דה-וה", שהסיר בסוף השבוע ממדפיו מוצרים שיוצרו בגדה המערבית וברמת הגולן, הודיעה היום (ראשון) כי היא חוזרת בה מהחלטתה. בהצהרה שפרסמה הרשת נכתב כי "פעלנו מהר מדי ובחוסר רגישות. אנו מתחרטים כי התנהגות שגויה זו הובילה לחוסר הבנה ואנו מבקשים להתנצל על כך". החברה הודיעה כי המוצרים, הכוללים שמונה יינות ישראלים, ישובו לחנות וציינו כי "קה-דה-וה" מציע ללקוחותיו יותר מ-200 מוצרים ישראליים. "הכלבו מתנגד לכל סוג של אפליה וחוסר סבלנות", נכתב.

החלטת הכלבו, שנבעה מהחלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים ממקומות אלה, גררה תגובות זועמות במערכת הפוליטית בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטה ואמר כי "הכלבו הזה היה בבעלות יהודית, הנאצים לקחו אותו. באופן אבסורדי, עכשיו הכלבו הזה מסמן מוצרים מיישובי יהודה ושומרון והגולן". לדבריו, "זה התחיל בסימון מוצרים, ועכשיו אנחנו מתבשרים שהסירו את המוצרים – חרם לכל דבר. אנחנו מוחים בתקיפות על הצעד הפסול הזה - פסול מבחינה מוסרית, פסול מבחינה עניינית ופסול מבחינה היסטורית. ואנחנו מצפים מממשלת גרמניה, שיצאה נגד סימון המוצרים, לפעול בעניין החמור הזה".

עוד בוואלה! NEWS:
בת 20 נפצעה באורח קשה מאוד בפיגוע בצומת גוש עציון; המחסל חוסל
עשור אחרי ההתנתקות: אדמות גוש קטיף יחולקו לאנשי חמאס ברצועה
בריסל משותקת, יום שני ברציפות: "לא מעדכנים והאווירה מפחידה"

חנות הכלבו קה-דה-וה בברלין, גרמניה. 21 בנובמבר 2015.. AP
"מתנצלים על חוסר הרגישות". סניף "קה-דה-וה" בברלין/AP

אלי שור, מנהל יקב הכורמים במעלה אדומים שמוצריו נמכרו לכלבו, אמר באולפן וואלה! NEWS לפני שינוי ההחלטה כי הוא מופתע שדווקא אותו הכלבו החליט ליישם את החלטת האיחוד האירופי. "אני מופתע שדווקא הכלבו הזה עם הרקע ההיסטורי שלו במרכז ברלין החליט ככה. אני קורא לזה אנטישמיות משום שהם לא מענישים את הממשלה והמנהיגים אלא את העובדים, כולל העובדים הפלסטינים. יש אצלנו דו קיום נהדר. ודווקא פה להחרים?"

שור סיפר כי היקב נפגע כלכלית מהחלטת האיחוד והקריאות להחרים מוצרים מההתנחלויות. "חלה ירידה במכירות באיטליה וצרפת, אבל נוצר ביקוש גבוה יותר במקומות אחרים. לקוח בארצות הברית למשל הכפיל את ההזמנה. זה תגובת נגד לחרם האירופי. מבחינה אישית אני לא רואה את היקב נסגר, אבל גם אם באופן אישי אסתדר, יש אחרים שקשה להם יותר. אני מופתע שאף נציג של משרד החוץ או הכלכלה לא פנה אליהם ואין להם עם מי לדבר".

חנות הכלבו קה-דה-וה בברלין, גרמניה. 21 בנובמבר 2015.. AP
"הענישה את העובדים ולא את הממשלה בישראל". קה-דה-וה/AP

במסמך רשמי של נציבות האיחוד האירופי בנוגע לסימון המוצרים, הובהר כי מטרתן של התקנות החדשות היא פשוטה: "לספק את המידע הנחוץ בנוגע למקור המוצרים ולא להטעות את הצרכן". לשון ההודעה הרשמית, "התווית 'מיוצר בישראל' עבור מוצרים שמגיעים מההתנחלויות הישראליות מטעה את הצרכן, ולכן אינה דרה בכפיפה אחת עם החקיקה הנהוגה באיחוד האירופי".

"האיחוד האירופי, בהתאם לחוק הבינלאומי, אינו מכיר בריבונותה של ישראל בשטחים שנכבשו על ידה בחודש יוני 1967 - רמת הגולן, רצועת עזה והגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים, ואינו מחשיב אותם לחלק משטחה של ישראל, ללא כל קשר למעמד החוקי תחת החוק הישראלי", נמסר. "האיחוד הבהיר כי לא יכיר בשינויים שייעשו לגבולות 67', מלבד אלה שיוסכמו על ידי הצדדים בתהליך השלום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully