וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב החלטת האיחוד: כלבו בגרמניה הפסיק לשווק מוצרים מההתנחלויות

החנות המפורסמת "קה-דה-וה", הממוקמת במרכז ברלין, הסירה ממדפיה מוצרי קוסמטיקה ויינות המיוצרים ביהודה ושומרון וברמת הגולן. הכלבו יחזור לשווקם אם יסומן בתוויותיהם כי מקורם ב"התנחלויות ישראליות"

צילום: לע"מ

(ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד ההחלטה לסמן מוצרים מההתנחלויות)

הכלבו המפורסם "קה-דה-וה" בברלין הסיר ממדפיו מוצרים שיוצרו בגדה המערבית וברמת הגולן, זאת כחלק מהחלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים ממקומות אלה – כך דיווח היום (שבת) עיתון ה"בילד" הגרמני. המוצרים שהוסרו הם בעיקר יינות ומוצרי קוסמטיקה. דוברת הכלבו, פטרה פלאדנהופר, הסבירה כי הסרת המוצרים ממדפי ה"קה-דה-וה" נעשתה כ"צעד המתאים להחלטות האיחוד". "רק אם תתקבל החלטה שונה בנוגע למוצרים, נחזור לשווק אותם בחנות", אמרה. בתוך כך, על מנת שהמוצרים יוכלו לחזור למדפי ה"קה-דה-וה", יצרניהם יצטרכו לציין כי מקור המוצרים הוא ב"התנחלויות ישראליות".

במסמך רשמי של נציבות האיחוד האירופי בנוגע לסימון המוצרים, הובהר כי מטרתן של התקנות החדשות היא פשוטה: "לספק את המידע הנחוץ בנוגע למקור המוצרים ולא להטעות את הצרכן". לשון ההודעה הרשמית, "התווית 'מיוצר בישראל' עבור מוצרים שמגיעים מההתנחלויות הישראליות מטעה את הצרכן, ולכן אינה דרה בכפיפה אחת עם החקיקה הנהוגה באיחוד האירופי".

לקריאה נוספת:
סימון מוצרים: ישראל תשהה שיחות עם האיחוד, השגריר זומן לנזיפה
האיחוד האירופי אימץ הנחיות לסימון מוצרים מההתנחלויות
נתניהו על ההחלטה לסמן מוצרי התנחלויות: "אירופה צריכה להתבייש"

חנות הכלבו קה-דה-וה בברלין, גרמניה. 21 בנובמבר 2015.. AP
"הסרת המוצרים הייתה הצעד המתאים למדיניות האיחוד". הכלבו קה-דה-וה בברלין/AP

"האיחוד האירופי, בהתאם לחוק הבינלאומי, אינו מכיר בריבונותה של ישראל בשטחים שנכבשו על ידה בחודש יוני 1967 - רמת הגולן, רצועת עזה והגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים, ואינו מחשיב אותם לחלק משטחה של ישראל, ללא כל קשר למעמד החוקי תחת החוק הישראלי", נמסר. "האיחוד הבהיר כי לא יכיר בשינויים שייעשו לגבולות 67', מלבד אלה שיוסכמו על ידי הצדדים בתהליך השלום".

חנות הכלבו קה-דה-וה בברלין, גרמניה. 21 בנובמבר 2015.. AP
המוצרים יחזרו למדפים לאחר סימונם מחדש. הכלבו בברלין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully