וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באנו לרצוח": איומים על חיי אילנה דיין עקב כתבות על הרב פינטו

22.11.2015 / 6:30

לפי כתב אישום שהוגש נגד אחד מחסידי הרב המורשע, הוא הודיע לשומר בכניסה ליישוב כי הגיע לרצוח את העיתונאית עקב פרסום סדרת הכתבות על הרב המורשע ב"עובדה" וחיכה מחוץ לביתה. האבטחה סביב דיין תוגברה לאחרונה. מחצרו של פינטו נמסר: "איננו מכירים את האדם"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(מהומה בעליון בדיון בערעורו של פינטו, בשבוע שעבר)

אירוע תמיכה ברדיו הציבורי בישראל. ניב אהרונסון
התושבים טוענים כי זו לא הפעם הראשונה שחסידי פינטו מגיעים ליישוב. דיין/ניב אהרונסון

העיתונאית אילנה דיין, שמנחה ועורכת את תכנית התחקירים "עובדה", נתונה לאיומים ברצח על ידי גבר המציג את עצמו כחסידו של הרב יאשיהו פינטו, על פי כתב האישום נגדו – כך נודע לוואלה! NEWS. לפי כתב האישום שהוגש ביום רביעי האחרון בבית משפט השלום בירושלים, דורון רוזנצווייג בן ה-50 הגיע לפני כשבוע וחצי ליישוב שורש הסמוך לירושלים שבו דיין מתגוררת עם משפחתה, ודרש להיכנס למקום במכוניתו. "אילנה דיין מפרסמת כתבה על הרב פינטו, ואנחנו באנו לרצוח", אמר רוזנצוויג לשומר בעמדת הביטחון, בהתייחסו לסדרת התחקירים שפרסמה דיין על אודות הרב שהורשע במתן שוחד ובשיבוש מהלכי משפט.

אף שלא הורשה להיכנס, על פי כתב האישום הוא המשיך לנסוע, הגיע לביתה של דיין, ניגש לשער הכניסה וצלצל באינטרקום משך זמן רב ואף המתין במקום. דיין עצמה לא יצאה מהבית ולא פגשה אותו, ולכן סבר שהיא לא נמצאת והחליט לשוב למכוניתו ולצאת מהיישוב. עם מעצרו מיד לאחר מכן, החליטה המשטרה להגיש נגדו כתב אישום בגין איומים על העיתונאית.

עוד באותו נושא

הרב פינטו הגיע לדיון בעליון; חסידיו תקפו את צוותי התקשורת

לכתבה המלאה
גזר דין לרב יאשיהו פינטו, מחוזי תל אביב מאי 2015. מגד גוזני
מאז פרסום סדרת הכתבות על פינטו, תוגברה האבטחה סביב ביתה של דיין/מגד גוזני

מאז פרסום הכתבות על אודות חצרו של פינטו לפני יותר משנה, תוגברה האבטחה סביב ביתה של דיין וקצין הביטחון של היישוב דרש להתייחס בתשומת לב יתרה למקום מגוריה. בעת שרוזנצוייג הגיעה לכאורה למקום, לא היה שומר בסביבת המבנה. תגבור האבטחה הגיע לאחר שתושבי היישוב סיפרו לקצין בתקופה האחרונה כי לא מעט אנשים "מפוקפקים ובעלי חזות דתית" פוקדים את המקום חדשות לבקרים בעקבות התחקיר. גורמים במשטרה ציינו כי מדובר בחציית קו אדום באשר לביטחון האישי של עיתונאים בישראל.

אנשי ישיבת שובה ישראל, מחצרו של פינטו, מסרו בתגובה:
"איננו יודעים במה מדובר ואיננו מכירים את האדם. לא שמענו עליו מעולם ואיננו אחראים להתנהגות לא שפויה של עובר אורח. מיותר לציין שאנחנו מגנים בכל תוקף כל דרך של איום ואלימות וכמו כן מגנים כל דרך מניפולטיבית ליצור מעשיות הזויות ולקשור אותן לישיבתנו הקדושה כדי להשיג הישגים בתביעות דיבה שמתנהלות".

עו"ד שלום בן שבת, המייצג את רוזנצווייג, מסר בתגובה: "כתב האישום אשר הוגש כנגד מר רוזנצוויג 'מתבסס' על שברי אמירה של שומר שער היישוב. החלטת בית המשפט אשר הורתה על שחרורו של מר רוזנצווייג מדברת בעד עצמה. מר רוזנצווייג מכחיש מכל וכל את המיוחס לו, בכוונתו לנהל את המשפט ובטוח כי חפותו תוכח. למען הסר ספק, בניגוד למצטייר מהכתבה מר רוזנצווייג כבר בחקירתו במשטרה הכחיש כל קשר לרב פינטו או מי מטעמו".

עוד בנושא:
פינטו לקראת הדיון בערעורו: "חסד הפך לשוחד, שקר הפך לעובדה"
תלמידי הרב פינטו החלו בשביתת רעב בדרישה לפתוח את תיקו מחדש
הפרקליטות נגד פינטו: לא לדון בעדויות תנ"צ ברכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully