וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינטו לקראת הדיון בערעורו: "חסד הפך לשוחד, שקר הפך לעובדה"

יהושע בריינר

12.11.2015 / 19:25

בדרשה שיישא הערב הרב שהורשע במתן שוחד ובשיבוש הליכי חקירה, יגיד לחסידיו כי "האמת נדרסה", ויוסיף מנגד: "אנחנו בטוחים בחפותנו ומשוכנעים כי בית המשפט לא יחמיץ הזדמנות לתקן את העוול ועיוות הדין שהיו מנת חלקינו עד כה"

צילום: ניב אהרונסון עריכה: מתן דבוש

(חגיגות שובו של פינטו לישראל מטיפוליו בניו יורק, לפני כשבועיים)

"חסד הפך לשוחד, שקר הפך לעובדה והאמת נדרסה" – כך יאמר הערב (חמישי) הרכב יאשיהו פינטו בדרשה מול חסידיו באשדוד, ערד הדיון בערעור שהגיש על הרשעתו במתן שוחד ובשיבוש הליכי חקירה. ביום שני צפוי בית המשפט העליון לדון בערעור על העונש שנגזר על פינטו – שנת מאסר בפועל – על רקע קמפיין אגרסיבי של הרב, בטענה כי הפרקליטות הסתירה ממנו חומרי חקירה והסדר הטיעון נחתם תחת לחץ שהופעל עליו.

פינטו צפוי להתייחס בפני אנשיו לדיון המתקרב, אשר הם תולים בו תקוות רבות. "אנחנו משוכנעים, בעזרת השם, שבית המשפט העליון לא יחמיץ הזדמנות לתקן את העוול ועיוות הדין והאמת שהיו מנת חלקנו עד כה, אנו בטוחים בחפותנו", יגיד בדרשה. "לא נשקוט עד אשר כל האמת שמאחורי הפרשה תהיה גלויה במלוא היריעה לכלל הציבור, אמת ומשפט שפטו בשעריכם".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נדחו העתירות: ייהרסו 5 בתי מחבלים, בהם של רוצחי הזוג הנקין
פיצוץ במעוז חיזבאללה: לפחות 30 הרוגים בפיגוע בדאחייה בביירות
המסתערבים שרופים? מצלמות הפלסטינים לא מרתיעות לוחמים

גזר דין לרב יאשיהו פינטו, מחוזי תל אביב מאי 2015. מגד גוזני
"לא נשקוט עד שהאמת תהיה גלויה לכלל הציבור". פינטו/מגד גוזני

הרב המקובל הודה כי נתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה שש קץ לחייו ביולי האחרון, אולם עתה טוען כי למעשה היה מדובר בהמשך תמיכה תקציבית מרובת שנים של הרב במשפחתו של קצין המשטרה הבכיר. לטענת אנשי הרב, נמנעה מהם האפשרות להגיש את עדויותיו של תנ"צ ברכה במשטרה, חומרים שיש בהם לשפוך אור על היחסים הקרובים בינו ובין פינטו.

בהרכב שידון בערעור יישבו השופטים יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז. בימים האחרונים החלו אנשי הרב בקמפיין חוצות נרחב לקראת הערעור, בתקווה לשנות את גזר הדין ולהקל על פינטו, שמצדו אינו מתכוון לסגת מההסדר שאליו הגיע עם המדינה, אולם מבקש להימנע ממאסר בפועל. לטענת אנשי הרב, הפרקליטות מנעה מפינטו את הגישה לכלל חומרי החקירה ואפשרה רק לסנגוריו שייצגו אותו בבית המשפט המחוזי לעיין בהם. מנגד, הכחישה הפרקליטות לחלוטין את הטענות ועמדה על כך שפינטו, אישית, היה מעורב בכל ההחלטות בעניינו. בשבוע האחרון הודיעה הפרקליטות לבג"ץ כי אין כל מניעה שפינטו וסנגוריו יעיינו בחומרי החקירה לקראת הדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully