וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל: "אם כחלון מנוע מלהוביל שינוי בנושא הגז - אנחנו נאבק"

22.11.2015 / 1:19

יו"ר ועדת הכלכלה התייחס לדברים שאמר שר האוצר לוואלה! NEWS ולפיהם המתווה המסתמן אינו הטוב ביותר עבור אזרחי ישראל. "יש מי שמנצל את העובדה שהציבור לא מבין את משמעויות המתווה"

צילום: דניאל אליאור, עריכה: טל רזניק

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל התייחס אתמול (שבת) לדבריו של שר האוצר משה כחלון בנוגע למתווה הגז בראיונות שהעניק בסוף השבוע, ובהם לוואלה! NEWS. כחלון אמר כי הוא חושב שמתווה הגז איננו המתווה הטוב ביותר לאזרחי ישראל. כבל כתב בפוסט שפרסם בתגובה בעמוד הפייסבוק שלו כי "מתווה הגז חייב להשתנות".

"שר האוצר הוא המנהיג הכלכלי של ישראל ואמירתו, שאיננה מצריכה שום פרשנות, מעידה כאלף עדים כי דעתו שמתווה הגז חייב להשתנות", כתב כבל. "ואם הוא מנוע מלהוביל את השינוי בנושא הכלכלי הדרמטי ביותר לכלכלת ישראל מאז הקמתה, הרי זו חובתי וחובתם של שליחי הציבור שאינם כבולים לשום מחויבויות או ניגוד עניינים, להיאבק, אם כך נשתכנע".

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לפיגוע דקירה בקריית גת: 4 פצועים, אחד מהם בינוני-קשה
"אני קצר בכסף בארץ, בחו"ל תקבלו": התביעות שחושפות את התנהלות גאידמק
"מאבק הגז ממשיך להתרחב": 20 הפגנות צפויות הערב ברחבי הארץ

ח"כ איתן כבל בטקס חניכת המטה ביגאל אלון. ראובן קסטרו
"אלחם בכל הכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותי". כבל/ראובן קסטרו
"פגשתי מומחים והקשבתי להם בלב פתוח ובנפש חפצה, אך כמעט כולם מתייחסים לנוסח המתווה 'כרע במיעוטו'"

כבל התייחס בסטטוס לתהליך ההתייעצות שיחל היום בוועדת הכלכלה בדבר סעיף 52. "החל מיום ראשון תצא ועדת הכלכלה בראשותי למסע מקצועי ורציני לחשוף את הסיבות שבגינן מתעקש שר הכלכלה וראש הממשלה לעקוף את הסמכות המקצועית של כל הרגולטורים כולם ולעשות שימוש בסמכות שמעולם לא נעשה בה שימוש", כתב. "פגשתי מומחים והקשבתי להם בלב פתוח ובנפש חפצה, אך כמעט כולם מתייחסים לנוסח המתווה 'כרע במיעוטו'".

"ואיזו אכזבה שכך חושבת נגידת בנק ישראל, וכך חושבים מי שאנחנו תובעים ומצפים מהם להילחם בכל כוחם כדי שאזרחי ישראל יקבלו את הטוב ביותר ולא רק את 'הרע במיעוטו'", המשיך כבל וכתב. "אלחם בכל הכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותי, כדי לקרוע את המסכה מפניהם של אלה המנצלים את העובדה שרוב רובו של הציבור לא מבין את המשמעויות של מתווה זה על עתיד אזרחי ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

כבל סיכם את דבריו בכך ש"אינני יודע מה תחליט ועדת הכלכלה בסופו של המסע, ומה תהיה דעתי שלי, אך למרות הכל, אני מתכוון להקשיב לכל מי שיופיע או תופיע בפנינו, בנפש חפצה ובאוזן כרויה. אם אגיע למסקנה שהמתווה הזה איננו הטוב ביותר לעם ישראל, אעשה הכל כדי שהוא לא יאושר. מי שחושב שעמדת ועדת הכלכלה בסופו של יום תהיה המלצה שממנה ניתן להתעלם כאילו כלום, חי ב'לה לה לנד'".

שר האוצר משה כחלון, משרד האוצר. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"לצערי, אני לא יכול לעסוק בזה" כחלון/נועם מושקוביץ

בריאיון שהעניק השר כחלון בסוף השבוע לוואלה! NEWS אמר כי "באופן עקרוני, אם תשאל אותי אם אני חושב שצריך לשפר את מתווה הגז – אני חושב שמגיע לאזרחי ישראל יותר ושהם צריכים לקבל יותר. לצערי, אני לא יכול לעסוק בזה". עוד הוא הוסיף: "מפה והלאה אנחנו עסוקים ביתר הדברים, יש עוד הרבה דברים לטפל בהם במדינת ישראל".

במקביל, פעילי "מטה מאבק הגז" צפויים להפגין הערב ב-20 ערים שונות ברחבי הארץ נגד אישור מתווה הגז. ממטה המאבק נמסר כי הם צופים שאלפים יגיעו להפגנות שיתקיימו בין היתר בגבעתיים, פתח תקווה, נס ציונה, רחובות, חדרה, מודיעין ולראשונה גם בנהריה ומצפה רמון. במבשרת ציון צפויים המפגינים לצעוד לעבר ביתו של שר האנרגיה, יובל שטייניץ.

(עדכון ראשון: 19:55)

אלפים הפגינו בתל אביב נגד מתווה הגז, נובמבר 2015. ניב אהרונסון
הפגנות בגז בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully