וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על שחרור פולארד: "ייחלתי ליום הזה"; יעלון: "דרך חדשה"

ראש הממשלה, נשיא המדינה, שר הביטחון וחברי כנסת התייחסו לשחרורו של המרגל היהודי-אמריקני מהכלא ושלחו לו "חיבוק חם, מנחם ואוהב". ריבלין: "חשנו אחריות ומחויבות להביא לשחרורו"

צילום: רויטרס, לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: טל רזניק

(ריאיון של ח"כ נחמן שי, יו"ר השדולה לשחרור פולארד, לאולפן וואלה! NEWS)

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך היום (שישי) על שחרורו מהכלא של המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד, שנאסר לפני 30 שנה בארצות הברית. "העם בישראל מברך על שחרורו של ג'ונתן פולארד", אמר. "כמי שהעלה את עניינו במשך שנים רבות בפני נשיאי ארצות הברית, ייחלתי ליום הזה. לאחר שלושה עשורים ארוכים וקשים, מתאחד ג'ונתן סוף סוף עם משפחתו. אני מאחל לג'ונתן שהשבת הזו תעניק לו אושר ושקט, שיהיו סימני דרך להמשך חייו". את סוף השבוע הראשון כאדם חופשי שוב, יעביר פולארד בדירה בניו יורק.

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין לא הסתיר את ההקלה שהוא חש לנוכח שחרורו. "כולנו מברכים על שחרורו של ג'ונתן פולארד אחרי שנות מאסר ארוכות וקשות", אמר. "לאורך כל השנים כאבנו את כאבו של פולארד וחשנו אחריות ומחויבות להביא לשחרורו. נברך היום את יונתן ומשפחתו באיחודם, לשנים ארוכות וטובות בבריאות ושלווה".

עוד בנושא:
אחרי 30 שנה: ג'ונתן פולארד שוחרר מהכלא האמריקני
רפי איתן, מפעילו לשעבר של פולארד: "אין שנה שלא עסקנו בשחרורו"
שעות ספורות לשחרור פולארד: "אסתר נרגשת בצורה שאין לתאר"

ג'ונתן פולארד מחוץ לבית הכלא, 20 בנובמבר 2015. המטה לשחרור פולארד, מערכת וואלה! NEWS
פולארד ואשתו אסתר בתמונה ראשונה לאחר השחרור, היום/מערכת וואלה! NEWS, המטה לשחרור פולארד

שר הביטחון משה יעלון איחל לפולארד הצלחה בדרכו החדשה. "אני מברך על שחרורו של ג'ונתן פולארד לאחר שלושה עשורים בכלא ומייחל שהשבת הראשונה שלו כאדם חופשי לאחר שנים ארוכות כל כך, תסמל עבורו יציאה לדרך חדשה", אמר. "אני מאחל לו שעתה יוכל לפנות לחיים שקטים בחיק משפחתו".

ח"כ נחמן שי, יו"ר שדולת הכנסת למען ג'ונתן פולארד, שיגר אמש מכתב לפולארד ובירך אותו לרגל שחרורו והתחייב להמשיך במאבק למען חירותו המלאה. "השדולה אינה עוצרת ואינה מתפרקת", כתב. "אנחנו רואים עתה אתגר חדש להסיר המגבלות שהוטלו עליך עם שחרורך. אנחנו דורשים לבטל כל מגבלה של ניידות או של תקשורת הפוגעת בזכויותיך האזרחיות, ולאפשר לך לצאת מארצות הברית לכל מקום שתרצה, ובראש ובראשונה, לישראל".

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, אמר כי ג'ונתן פולארד זוכה היום להכיר מחדש את המושג חופש, חירות שעבור רובנו היא מובנת מאליה". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מסר הודעה בשם חברי הכנסת ואמר כי הוא "שולח ליונתן חיבוק חם, מנחם ואוהב בשמי ובשם כנסת ישראל".

ראובן ריבלין נשיא המדינה בכנס 75 שנה להקמת הפלמ"ח. אוגוסט 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"לאורך כל השנים כאבנו את כאבו". הנשיא ראובן ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

שרת המשפטים, ומי שהייתה ראש השדולה לשחרור פולארד בכנסת ה-19 סיפרה על המאמצים שנעשו להביא לשחרורו. "30 שנה של עינויי דין נסתיימו היום ויהונתן פולארד זכה לצאת מן הכלא אל זרועות אשתו". אמרה. "במשך העשורים האחרונים עבדו גורמים רבים לילות כימים על מנת להביא לשחרורו. זכיתי לעמוד בראש השדולה לשחרורו וזהו אירוע חגיגי מרגש ומיוחד".

המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד, שנאסר לפני 30 שנים בארצות הברית, השתחרר היום כאמור מבית הכלא באטנר שבקרוליינה הצפונית, לאחר שסיים לרצות את עונשו במלואו. הראשונה לעדכן על דבר שחרורו הייתה אשתו, אסתר פולארד שהודיעה לאנשי המטה למען שחרורו כי הוא כבר מחוץ לכלא. לא נמסר היכן ישהו בני הזוג בשבת הראשונה של ג'ונתן מחוץ לבית הכלא, אולם דווח כי הוא נמצא בדרכו לניו יורק.

פולארד, כיום בן 61, נעצר ב-21 בנובמבר 1985 בוושינגטון, לאחר שנתפס מעביר אלפי מסמכים מסווגים ממחלקת המודיעין של הצי האמריקני לידי מפעילו הישראלי. פולארד נשפט למאסר עולם, ועל אף פניותיה הרבות של ממשלות ישראל לדורותיה לארצות הברית, מעולם לא זכה לחנינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully