וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות ספורות לשחרור פולארד: "אסתר נרגשת בצורה שאין לתאר"

20.11.2015 / 9:52

לקראת שחרור המרגל הישראלי, מקורבי משפחת פולארד סיפרו: "זו הפעם הראשונה שג'ונתן יוכל להסב לשולחן שבת. רעייתו הכינה לו מאכלים שהוא לא ראה מאז שהיה בן 30". יו"ר המטה לשחרור פולארד: "אנו מגיעים ליום הזה עם שמחה שמהולה בהרבה עצב"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

"אסתר נרגשת בצורה שאין לתאר, זו הפעם הראשונה זה 30 שנים שג'ונתן יוכל להסב לשולחן שבת ולקדש על היין" – כך סיפרו היום (שישי) מקורבי משפחת פולארד, שעות ספורות לפני שחרורו של ג'ונתן מבית הכלא באטנר שבקרוליינה הצפונית, שם הוחזק במהלך שלושת העשורים האחרונים באשמת ריגול לטובת ישראל. לדברי המקורבים, אסתר, רעייתו, "הכינה לו מאכלים שהוא לא ראה מאז שהיה בן 30".

הם הוסיפו כי הזוג פולארד "מלאים הכרת טובה להמון אנשים שליוו אותם לכל אורך הדרך. כל מה שהם רוצים זה את החיים הפשוטים והנורמליים שלהם ייחלו כל השנים". יו"ר המטה לשחרור פולארד, אפי להב, הוסיף כי "אנו מגיעים ליום הזה עם שמחה שמהולה בהרבה עצב. יונתן ריצה תקופה בלתי-נתפסת, הוא נכנס לכלא כשהוא אדם צעיר ועומד להשתחרר בתנאים מגבילים כשהוא בן 61, תשוש וחולה".

עוד בוואלה! NEWS:
יממה לשחרור פולארד: הגעתו לישראל לא נראית באופק
"מיקומו של פולארד יישמר בסוד מחשש לביטחונו האישי"
נתניהו אסר על השרים להתראיין בנושא פולארד מחשש שיתקפו את אובמה

אמיר תיבון בדיווח טלפוני על שיחת נתניהו ואובמה לקראת שחרור פולארד. מערכת וואלה!
"כל מה שהם רוצים זה את החיים הפשוטים והנורמליים שלהם ייחלו כל השנים". פולארד/מערכת וואלה!
דניאל זירי למגזין על בית הכלא באנטר שג'ונתן פולארד כלוא בו. מערכת וואלה!
בית הכלא באטנר, שממנו ישוחרר היום פולארד/מערכת וואלה!

משרד המשפטים האמריקני הבהיר לסוכנות הידיעות היהודית JTA כי במסגרת תנאי שחרורו, פולארד ייאלץ להישאר באזור מוגבל, ככל הנראה במדינת ניו יורק, למשך חמש שנים. כמו כן, על פי דיווחים שונים פולארד לא יוכל להשתמש ברשת האינטרנט בחמש השנים הקרובות. משמעותן של ההגבלות היא שפולארד לא יוכל בשלב הראשוני להצטרף לרעייתו בישראל, ועל כן עורכי דינו כבר הודיעו שהם מתכוונים להילחם בהחלטה.

כמו כן, לפני ימים אחדים מילא פולארד בקשה לוויתור על אזרחותו האמריקנית בתמורה למתן אפשרות להגיע לישראל. בשלישי האחרון דיווח "וול סטריט ג'ורנל" כי צוות ההגנה של פולארד שלח מכתב למשרד תובע הכללי, ובו כתב כי מרשם מבין את "התוצאות החמורות שיגרור מהלך ויתור האזרחות", וכי הוא מוכן להסתכן באפשרות שלא יוכל לשוב לארצות הברית כל ימי חייו.

אסתר פולארד, אשתו של ג'ונתן פולארד, ירושלים, 29 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
ג'ונתן לא יוכל להצטרף אליה בישראל. אסתר פולארד/נועם מושקוביץ

עם זאת, יש סיכוי קטן מאוד שהבקשות ייענו בקלות. למרות הלחץ שהפעילה ישראל בעשורים האחרונים, אף ממשל אמריקני לא שקל לשחרר את פולארד לפני סיום תקופת מאסרו, ועמדה נוקשה זו צפויה להתקבל גם בכל הנוגע לתנאי שחרורו. בהצהרה שיצאה ממעונו של הנשיא מוקדם יותר החודש נמסר כי אובמה לא יתערב בקבלת ההחלטות בכל הנוגע לפולארד, וישאיר את הטיפול בנושא כולו למחלקת המשפט.

מקורביו של פולארד הדגישו כי הם מתכוונים להרחיק אותו מהמצלמות ולשמור על "פרופיל נמוך". זאת, לטענתם, כדי לא להשפיע לרעה על תנאי שחרורו – נושא רגיש ממילא לאור היחסים המעורערים בין ארצות הברית וישראל, על אף שאלה חוו שיפור לאחרונה לאחר פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא ברק אובמה. ביולי האחרון החליט הממשל שלא להתנגד לשחרור פולארד בתום תקופת מאסרו, לאחר שוועדת השחרורים קבעה כי בלתי סביר ש-30 שנים לאחר מעצרו הוא עדיין מסוכן לביטחון המולדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully