וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיקומו של פולארד יישמר בסוד מחשש לביטחונו האישי"

18.11.2015 / 23:15

במטה המאבק לשחרור המרגל היהודי-אמריקני מתכוננים לקראת שחרורו הקרב ובא ביום שישי ומבקשים להימנע מחשיפה מיותרת. לפי תנאי שחרורו, פולארד לא יכול לעזוב את גבולות ארצות הברית בחמש השנים הקרובות

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(אסתר פולארד מתייחסת להודעה על שחרור בעלה)

המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד ישתחרר ביום שישי הקרוב ממאסרו בבית הכלא באטנר שבצפון קרוליינה, לאחר שהורשע בריגול לטובת ישראל וריצה 30 שנות מאסר. בשלב הראשון הוא יצטרך להתייצב בפני קצין מבחן, בהתאם לתנאי שחרורו שקובעים בין היתר כי הוא לא יכול לעזוב את שטח ארצות הברית בחמש השנים הקרובות. מטרתו העיקרית עתה תהיה לקצר את ההגבלה במטרה לעבור לישראל ביחד עם אשתו, אסתר פולארד.

משפחתו של פולארד ומטה המאבק לשחרורו פועלים לשמור על אופן שחרורו ומיקומו הראשוני בפרופיל נמוך. זאת, לטענתם, כדי לשמור על ביטחונו ועל מנת שלא לעורר אנטגוניזם בקרב האמריקנים. המשפחה אף פנתה אל חברי הכנסת הישראלי בבקשה להימנע מחשיפה מיותרת בכלי התקשורת בכל הקשור לשחרורו של המרגל.

נתניהו לשריו: הקפאה ושחרור אסירים תמורת פולארד. רויטרס
ישוחרר אחרי 30 שנה. פולארד/רויטרס

"אנחנו מעוניינים לשמור מחוץ לאור הזרקורים את מיקום השהייה שלו וכל מהלך שחרורו, במטרה לשמור על ביטחונו האישי של ג'ונתן", אמר פעיל במטה המאבק לוואלה! NEWS. "במשפחת פולארד הבהירו שחשוב להם מאוד לאפשר לג'ונתן חזרה מהירה ככל האפשר לשגרת חיים, ככל שהדבר אפשרי לחזור חזרה אל אלמוניותו. הדבר יהיה נחוץ לו מאוד לאחר 30 שנים בכלא". עורכי דינו של פולארד כבר הצהירו בעבר כי לאחר שחרורו מגוריו הקבועים יהיו במדינת ניו יורק.

באותה נשימה, קוראים במטה המאבק "לשלוח חיבוק" לפולארד, באמצעות מכתבי חיזוק שיודפסו ויועברו אליו לאחר השחרור. "בעקבות בקשת המשפחה, הוחלט למצוא דרך שבה כל הציבור היקר שפעל, התפלל ונלחם למען שחרורו של ג'ונתן לכל אורך השנים, יוכל לשלוח לו באופן ישיר חיבוק אדיר שייתן לו ולאסתר כוח להתמודד עם האתגרים הלא פשוטים שעוד נותרו להם במעלה הדרך. לצורך כך נפתחה כתובת דואר אלקטרוני המיועדת לשליחת מכתבים, שיודפסו בארצות הברית על ידי נציגי המטה ויועברו אישית ליהונתן בהקדם".

נתניהו אסר על השרים להתראיין לגבי פולארד - מחשש שיתקפו את אובמה

גורמים בממשלה מסרו לוואלה! NEWS כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אסר על השרים להתראיין בסוגייה. זאת לפי הערכות מחשש כי המתראיינים יתקפו את ממשל ארצות הברית או את הנשיא ברק אובמה, על כך שלא פעל לקצר את עונשו של המרגל.

בלשכת אחד השרים אמרו: "זו החלטה תמוהה מאוד, שלא ברור מה תכליתה למעט צנזורה פנימית". בסביבת נתניהו אמרו מנגד כי ההחלטה התקבלה מאחר שמדובר "בנושא רגיש ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully