וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש מאיים בסרטון חדש: "נפוצץ את הבית הלבן"

20.11.2015 / 3:38

יומיים לאחר שאיים לבצע פיגועים בטיימס סקוור בניו יורק, מפרסם ארגון "המדינה האיסלאמית" סרטון נוסף, כשהפעם הכוונת היא מעון נשיא ארה"ב. "נפוצץ אותו כמו שפוצצנו את פסלי האלילים בסוריה", אומר אחד הלוחמים למצלמה

צילום: מתוך יוטיוב

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם הלילה (שישי) סרטון וידאו חדש, שכותרותו "פריז לפני רומא", שבו הוא מאיים, בין היתר, לבצע פיגועים בבית הלבן. את הסרטון, באורך שש דקות, פותחים דיווחים על מתקפת הטרור בפריז, שבה נהרגו כ-130 בני אדם. הוא נמשך בשני מונולוגים של שני לוחמים שמדברים למצלמה. הסרטון צולם ככל הנראה במחוז דיאלא שבמזרח עיראק.

"צרפת הצלבנית, אנו נהפוך לאבק את ממלכותייך. את לא תדעי עוד אושר, ולא תחיי עוד זמן רב", אומר הלוחם הראשון. "אנו התחלנו איתך, ונסיים עם הבית הלבן המזויף, שאותו נהפוך לשחור עם האש שלנו. אנו נפוצץ אותו כמו שפוצצו את פסלי האלילים השקריים בארץ הזו. צלבנים בכל מקום, דעו שאתם תחת איום ושאללה הורה עלינו להילחם בכם".

מסע הכיבוש של דאעש - כותרות אחרונות:
מחמאס לדאעש: עשרות פלסטינים עורקים לשורות החליפות האיסלאמית
דאעש בסרטון חדש: נבצע פיגועים בטיימס סקוור בניו יורק
תיעוד ראשון של "המוח" לפני הטרור בפריז: "ננצח בשמו של אללה"

דאעש מאיימים בסרטון חדש: "נפוצץ את הבית הלבן". צילום מסך
"נהפוך לאבק את ממלכותייך". אחד הלוחמים בסרטון/צילום מסך

"למה הם מצפים למשהו אחר מאומת האיסלאם, מלבד המתקפות הללו?", אומר הלוחם השני. "אנו נביא לפרנסואה הולנד ולאלה שסביבו את בשורות הטובות, כמו שנביא לברק אובמה ולאנשים שסביבו את בשורות הטובות - מתקפות נוספות. נצלה אותם עם חגורות נפץ ומכוניות תופת. נעקוב אחריהם לאן שלא ילכו. ננהיג אותם כמו עבדים, כמו כלבים".

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ון קירבי, אמר לרשת CNN בהקשר לסרטון כי הוא נבחן על מנת לקבוע את אמינותו. "כולם פה בממשלת ארצות הברית לוקחים את האיומים הללו ברצינות", מסר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ננהיג אותם כמו עבדים, כמו כלבים". הלוחם השני מדבר למצלמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרסום הסרטון מגיע יממה בלבד לאחר סרטון דומה, המזהיר מפני מתקפה בעיר ניו יורק. בסרטון, הנמשך גם הוא כשש דקות, נראה מחבל המתכונן לפעולת התאבדות בעיר, מכין חגורת נפץ וחוגר אותה סביב גופו. כמו כן ניתן לראות את טיימס סקוור המרכזית ואת כיכר הראלד, ואת המחבל מחזיק מרעום לקראת פיצוץ החגורה. בקטעים אחרים של הסרטון מאיים הארגון על צרפת ומדגיש כי פיגוע הטרור שאירע בפריז בשישי האחרון נבע מתקיפותיה של המדינה נגד מטרותיו.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, התייחס לסרטון במסיבת עיתונאים שכינס מחוץ לתחנת המשטרה במנהטן וציין כי על אף פרסומו, "אין איום ספציפי על העיר ניו יורק". הוא קרא לתושבי עירו להתנהג כבשגרה תוך כדי שמירה על עירנות, וציין כי המשטרה "נוקטת באמצעי הזהירות הדרושים" באזורים שהוצגו בסרטון וכן ברחבי העיר. "ארגוני הטרור מעוניינים ללבות את הפחד, אך ניו יורק לא תחוש מאוימת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully