וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחמאס לדאעש: עשרות פלסטינים עורקים לשורות החליפות האיסלאמית

אף שמדובר בתופעה שנמצאת בשולי החברה הפלסטינית, יותר ממאה פעילים לשעבר בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי הצטרפו לדאעש בשנה האחרונה. השבוע נהרגו בסוריה שלושה פלסטינים בהפצצות הקואליציה, אך בתואר "שהיד" הם לא יזכו

צילום: מתוך יוטיוב

כלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו שלשום (רביעי) על שלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם, תושבי רצועת עזה, שנהרגו במהלך יממה אחת בנסיבות חריגות. הם אלו לא יצאו להתעמת עם כוחות צה"ל, אלא – כמו אלפי מוסלמים בני גילם ברחבי העולם – נסעו לסוריה להילחם בשורות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), ונהרגו בהפצצות מטוסי הקואליציה הבינלאומית. רצף המקרים העלה לכותרות את התופעה ההולכת וגוברת של פלסטינים – שחלקם היו בעבר פעילים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי – שנשבו בקסמיו של דאעש, ויצאו להילחם לצד הארגון.

קשה להעריך מה מספרם של הפלסטינים שנלחמים כיום בשורות הארגון הקיצוני. הן חמאס בעזה והן הרשות הפלסטינית בגדה מנסים לגמד את התופעה, והיא לא מוזכרת בכלי התקשורת הרשמיים שלהם. לפני כשנה העריך אחד ממנהיגי הסלפים בעזה כי לפחות 100 פלסטינים מהרצועה נלחמים בשורות דאעש בעיראק ובסוריה, ומאז ככל הנראה המספר עלה. מתחילת 2015 פורסמו שמותיהם של עשרה פלסטינים שנהרגו בשורות דאעש בסוריה, בעיראק ובלוב. מרביתם מרצועת עזה, אך שניים הגיעו מהגדה, מג'נין ומחברון. לפחות שלושה מהם היו פעילים בעבר בגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, ואחד בג'יהאד האיסלאמי. זאת בנוסף לפלסטינים רבים ממדינות אחרות, כמו סוריה ולבנון, שהצטרפו גם הם לדאעש.

לקריאה נוספת:
רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה ליד גדר המערכת באזור אשכול
לא רק חמאס: ארגון נוסף ברצועת עזה מציג יחידת "קומנדו ימי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סעיד יחיא, פלסטיני נוסף שנהרג בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התמיכה הגוברת בדעאש ברצועת עזה, באה לידי ביטוי בשנה האחרונה גם בפופולריות של ארגונים סלפיים מקומיים המזוהים עם דאעש, כמו "פלוגות שייח עומר חדיד". רבים מהפעילים הסלפים הם אנשי חמאס וג'יהאד לשעבר. רק בחודש אוגוסט האחרון דווח כי 40 פעילים בזרוע הצבאית של חמאס נשבעו אמונים לארגון דאעש, יחד עם עשרות נוספים מתושבי הרצועה. בחמאס חוששים מהארגונים הסלפים ופועלים נגדם, ואילו הסלפים משגרים רקטות לעבר ישראל, בתואנה כי הפסקת האש עם ישראל לא חלה עליהם. מנגד, חמאס דווקא מקיים שיתוף פעולה הדוק עם שלוחת דאעש בעברו השני של הגבול, בחצי האי סיני - שני הארגונים מקיימים שיתוף פעולה במודיעין ובהברחות נשק, תוך ניסיון להסתיר את הדבר מעיני המצרים.

על אף אותם צעירים שערקו מחמאס הישר לשורות דאעש, נראה שהתמיכה בארגון הקיצוני נמצאת עדיין בשולי החברה הפלסטינית, המרוכזת במאבק מול ישראל. הפלסטינים שנהרגים בשורות דאעש לא זוכים בכלי התקשורת הפלסטיניים לתואר "שהיד", השמור למי שנהרג במאבק מול ישראל. דאעש אומנם פרסם בחודשיים האחרונים שני סרטונים שהביעו תמיכה בהתקוממות הפלסטינית נגד ישראל ובפיגועי הדקירה, והבטיח "לשחרר את מסגד אל-אקצא", אך האג'נדה שלו שונה בתכלית מזו של חמאס והארגונים הפלסטיניים. בעוד הם שואפים לכינון מדינה פלסטינית, דאעש לא מאמין בקיומה של "פלסטין", אלא שואף למחוק את גבולות המזרח התיכון ולכונן את החליפות האיסלאמית שלו על פני האזור כולו – רעיון שלא זוכה לאהדה רבה בקרב הציבור הפלסטיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איסמעיל חרזאללה, הצטרף לדאעש ונהרג בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוחמד א-שהיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully