וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שנדקר במרסיי: "שאלו - אתה יהודי? והתחילו לחתוך אותי"

דנה ירקצי ודב גיל-הר

19.11.2015 / 12:00

ציון סעדון, המורה שהותקף בעיר מגוריו שבדרום צרפת על ידי שלושה פעילי דאעש, סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS שחייו ניצלו בדרך נס: "פתאום עברה מכונית. ומכיוון שהם חשבו שיתפסו אותם - ברחו ממני". ראש הקהילה היהודית בעיר: "היהודים בקו האש הראשון בצרפת"

עריכה: ניר חן

בבוקר שלמחרת התקיפה החמורה שחווה בעיר מגוריו מרסיי שבדרום צרפת, ציון סעדון, מורה חרדי להיסטוריה ולגיאוגרפיה בן 56 בבית ספר יהודי בעיר, עדיין נשמע נסער. "יש לי עדיין על הרגליים ועל הידיים חתכים של סכין בכל הגוף", אמר היום (חמישי) לאולפן וואלה! NEWS סעדון, שנדקר על ידי שלושה מתומכי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), תוך שהם קוראים לעברו קריאות אנטישמיות.

"יצאתי מהבית אתמול בערך בשעה 19:00", שיחזר סעדון. "פגשתי שלושה גברים ברחוב. היו להם חולצות דאעש. הם שאלו אותי – 'אתה מוסלמי או יהודי?'. אמרתי שאני יהודי, ואז אחד מהם לי שהם רוצים להרוג אותי. הוא לקח את הסלולרי שלו והקליט אותי. אז הם התחילו לחתוך אותי". "ופתאום", הוא סיפר, "יצאה מכונית. ומכיוון שהם חשבו שיתפסו אותם הם ברחו ממני. ככה ניצלו חיי במקרה".

לדבריו של סעדון, לאחר מתקפת הטרור הנרחבת בפריז, "היהודים מרגישים על הכוונת של תומכי דאעש בצרפת. המקום הכי בטוח בעולם הוא ארץ ישראל. אולי נעשה עלייה אם ירצה השם".

מתקפת טרור בפריז || סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
ראש ממשלת צרפת: טרוריסטים עלולים להשתמש בנשק כימי או ביולוגי
קרי בפריז: "היה היגיון מאחורי המתקפה על 'שרלי הבדו'"
הרובה שנתקע וגבורת המלצרית: תיעוד ראשון ממתקפת הטרור בפריז

הרב ציון סעדון (משמאל) שנדקר במרסיי על ידי תומכי דאעש, לצדו של הרב יוסף יצחק לבקובסקי, השליח הראשי ורב קהילת חב"ד, נובמבר 2015. בית חב"ד מרסיי, מערכת וואלה! NEWS
ציון סעדון/מערכת וואלה! NEWS, בית חב"ד מרסיי

סעדון, אב לשישה ילדים שבמקביל לעבודתו כמורה עבר הכשרה כרב, שוחרר היום מאשפוז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הצבאי במרסיי. צבי עמר, נשיא הקהילה היהודית בעיר, סיפר בריאיון לאולפן: "ביקרתי אותו אתמול בלילה במשך ארבע שעות. הוא היה בהכרה מלאה וחזק נפשית".

גם עמר סיפר על תחושות קשות בקרב היהודים אחרי המתקפה המשולבת בפריז. "כל תושבי צרפת היום תחת מתקפה של גל טרור שלא היה ולא נברא כמוהו, אבל אנחנו לא רק צרפתים אלא גם יהודים וככאלה - אנחנו בקו האש הראשון", אמר. "התחלנו להכין את עצמנו מבחינת אבטחה, אבל המצב היום הוא מצב קשה ביותר, יש פחד ברחוב, הרחוב ריק, בחנויות אין כמעט אנשים. אבל אני אומר לקהילה שלנו - אנחנו חזקים באמונתנו ובערכים שלנו - ואף אחד, גם לא טרוריסטים, יכריחו אותנו לחיות אחרת. נמשיך זקופי קומה למלא את בתי הכנסת שלנו, לתת לילדים לנו חינוך יהודי ונהיה חזקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חשוד מובל על ידי שוטרים במהלך הפשיטה על פרבר סן דני בפריז, צרפת, נובמבר 2015. רויטרס
בצרפת חוששים גם ממתקפה כימית או ביולוגית. הפשיטה של כוחת הביטחון הצרפתיים בשכונת סן דני שבפריז, אתמול/רויטרס

הבוקר הזהיר ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, כי ישנו סיכון לכך שטרוריסטים ישתמשו בנשק כימי וביולוגי במתקפותיהם העתידיות במדינה. "איננו יכולים לשלול כל אפשרות. אני אומר זאת עם כל הזהירות הנדרשת, אנו יודעים ומודעים לכך שישנו סיכוי לשימוש בנשק כימי או ביולוגי", אמר ואלס, במהלך דיון בבית התחתון של הפרלמנט הנוגע להארכת מצב החירום במדינה בשלושה חודשים נוספים.

"הדמיון המבעית של מתכנני הפיגועים הוא חסר גבולות", אמר. "פיגועי ירי, עריפת ראשים, פיגועי התאבדות, סכינאות וכולי. הדרכים להכות ולהרוג כל הזמן משתנים". ואלס הוסיף כי צרפת עומדת בפני "מלחמה חדשה", שבה למתקפות הטרור יש חלק משמעותי. "אנו נמצאים במצב מלחמה. זו אינה מלחמה שאנו מכירים מההיסטוריה, לא, זו מלחמה שבה הטרור הוא המטרה הראשונה והנשק הראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully