וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח חב"ד לסן דני מספר על הפשיטה: "לא שמעתי יריות כאלה בחיים"

דב גיל-הר

18.11.2015 / 21:32

הרב מנדל בלינוב מתגורר קרוב לדירה שעליה פשטו כוחות הביטחון של צרפת. "הירי נמשך שעה וחצי בלי הפסקה", סיפר. כבר 24 שנים הוא אחראי על הפעילות היהודית בפרבר שבו חי רוב מוסלמי. ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

שליח חב"ד לפרבר פריז סן דני, הרב מנדל בלינוב, תיאר היום (חמישי) את רגעי הפשיטה שהתרחשה במקום על ידי כוחות הביטחון הצרפתיים. "המשטרה פשטה לפנות בוקר על דירה שקרובה לבית חב"ד שאותו אני מנהל ולדירה שלי, וביצעה ירי במשך כשעה וחצי בלי הפסקה. לפחות שני בני אדם נהרגו ושבעה נעצרו ונלקחו לחקירה. אחת ההרוגות פוצצה את עצמה בעזרת חגורת נפץ שהייתה עליה".

מטרת הפשיטה הייתה לאתר את מתכנן הפיגועים בפריז, עבד אל-חמיד אבאוד, אך עדיין לא ידוע אם הוא אחד משני ההרוגים. טרם פורסם מידע על זהות ההרוגים ועל זהות העצורים, ובלינוב אומר כי "המצב מעורפל".

"היו יריות בלי הפסקה", ציין והוסיף כי אלה היו "יריות חזקות, שכמותן לא שמעתי בכל החיים שלי. בחמש הדקות הראשונות לא הבנתי מה קורה סביבנו, אבל סגן ראש העירייה התקשר אליי והסביר לי שמשהו חשוב קורה לידי".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
התביעה בפריז: "לא ניתן לקבוע אם מתכנן הפיגועים חוסל"
תיעוד ראשון של "המוח" לפני הטרור בפריז: "ננצח בשמו של אללה"
צרפת: מתכנן הפיגועים היה בדירה; "לא ברור מה עלה בגורלו"

כוחות צבא מאבטחים פשיטה לחיפוש אחר פעילי טרור בפרבר סן-דני בפריז, נובמבר 2015. רויטרס
"היו יריות בלי הפסקה". הפשיטה על סן דני, היום/רויטרס

בלינוב, שמתגורר בסן דני, מספר כי זהו פרבר מוסלמי ברובו, אך הוא "מצליח לערוך פעילות יהודית בפרבר הזה כבר 24 שנים. יש בערך חמשת אלפים משפחות יהודיות רק בסן דני". עם זאת, הוא מציין כי לא קל לנהל חיים יהודיים באזור פריז. "זאת עיר גדולה ויש בה יותר ממאה אלף תושבים. קשה לנהל שם חיים יהודיים, סבלתי מהתנכלויות מצד תושבי הפרבר המוסלמים והיו לי בעיות. לא קל לגור פה, אבל עם הזמן למדו להכיר אותי טוב יותר ואני מצליח לערוך פעילויות כמו הדלקת נרות".

הוא מספר כי מרכז חב"ד בסן דני מוכר היטב לקהילה היהודית באזור. "בשנים האחרונות ערכנו טקס הדלקת נרות חנוכה שאליו הגיעו 15 אלף אנשים, באצטדיון 'סטאד דה פראנס' שהיה אחד ממוקדי הפיגועים. תושבי סן דני מכירים טוב את האצטדיון, אבל מה שקרה בו לא היה נגד יהודים", הבהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כוחות משטרה מחפשים חשודים בטרור בפרבר סן-דני בפריז, נובמבר 2015. רויטרס
פרבר מוסלמי ברובו. הפשיטה בסן דני, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully