וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בריחת האסיר: חשד - הסוהרים נרדמו בשמירה

16.11.2015 / 17:00

החוקרים לא מאמינים לגרסת השומרים שהופקדו על שמירת אסיר העולם ירון סנקר, שברח הלילה מבית החולים אסף הרופא. נבדק אם שני השומרים נרדמו ואפשרו את הבריחה, או שאחד יצא מהחדר - בניגוד לנהלים, בזמן שחברו ישן. "האסיר לא תכנן, אלא ניצל את ההזדמנות"

עריכה: ניר חן

מחדל הבריחה של אסיר העולם: מחקירת בריחתו של האסיר שובת הרעב ירון סנקר מבית החולים אסף הרופא הלילה מסתמן שקצינים בכירים בשירות בתי הסוהר (שב"ס) שהיו אחראים למשימת השמירה – כשלו. מתברר כי למרות מסוכנותו, הוחזק האסיר בקומת הקרקע בבית החולים במשך יותר מחודש רצוף – מה שאפשר לו להימלט ביתר קלות מהחדר ומהמוסד הרפואי.

בסך הכול הופקדו על סנקר שלושה סוהרים. הנוהל מחייב ששניים מהם יהיו בפנים (מהם אחד יכול לישון) ואחד בחוץ. אחד השומרים ששמרו על סנקר בזמן שזה יצא מהחלון וברח הודה שישן והבהיר שזה היה במסגרת זמן השינה שמותר לו במשמרת. אלא החוקרים נוטים שלא להאמין לגרסת השומרים. נבדקות שתי גרסאות: אחת – שלפיה שני השומרים בחדר נרדמו, ושנייה – ששומר אחד אכן נרדם ושהשומר השני יצא מהחדר והצטרף לחברו שבחוץ מסיבה לא ברורה.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מינה ועדת חקירה בראשותו של סגן נציב השב"ס גונדר אלי גביזון. הוועדה החלה את החקירה והיא פועלת במקביל לחקירה של היחידה המרכזית (ימ"ר) במשטרת מחוז מרכז בפיקודו של ניצב-משנה מוטי אדרעי. מהחקירות עולה עד עתה כי היה כאמור כשל מהותי בתכנון מבצע השמירה.

עוד בנושא
האסיר הנמלט שחזר את המחדל: "הייתי לבד, פתחתי חלון - ויצאתי"
המאבטח שלכד את האסיר: "הוא ניסה להתנגד, אך הצלחתי להכניע אותו"

האסיר ירון סנקר אושפז בבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב בעקבות שביתת רעב שנמשכה 85 ימים. הוא נלכד שעתיים אחרי שברח, בתום סריקות נרחבות שכללו כאלף שוטרים ואנשי שב"ס. סנקר היה רוצח שכיר ונכלא לפני כעשור לאחר שנגזר עליו שני מאסרי עולם בגין רצח כפול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סנקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוקרים סבורים כי לא היה תכנון מוקדם לבריחה וכי והאסיר ניצל את ההזדמנות, אותה התרשלות לכאורה של הסוהרים ששמרו עליו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

גם הרעש שעוררה הבריחה לא עוררה את תשומת לב השומרים

"האסיר התעסק במשך כמה דקות בשחרור ידו מהאזיקים, דבר שסביר שגרם לרעש של נקישות במתכת. גם העובדה שהוא לקח את המעיל ואת הארנק של הסוהר מעידה על כך שאו שהוא היה לבד בחדר או שלכל הפחות השומרים ישנו. גם פתיחת החלון דורשת זמן ועשויה היתה להיות מלווה ברעש", אמר גורם במשטרה.

בשב"ס ובמשטרה מעריכים כי מעבר למסקנות המקצועיות לגבי המשך החזקת אסירים במתקני אשפוז ציבוריים, ידרש השר ארדן לפעול ביד קשה נגד האחראים למחדל.

לחוקרי המשטרה אמר היום סנקר כי הוא מצא את עצמו לבד בשלב מסוים בחדר. "הצלחתי להשתחרר מהסוהר, לקחתי את התיק שלו עם ארנק, פתחתי את החלון ויצאתי החוצה". מחקירתו עלה כי לאחר שקפץ מן החלון, הוא ניגש למונית והצליח להגיע לקריית גת ומשם לבאר שבע. "הוא ביקש ממני 600 שקל ודרש תשלום מראש", סיפר לחוקריו על נהג המונית הראשון. "אמרתי שאתן את הכסף כשנגיע ליעד וביקשתי טלפון כדי לארגן את הסכום. בראשון לציון הוריד אותי מהמונית. הצלחתי להשיג עוד מונית, אבל בקריית גת הבנתי שהנהג מזהה אותי ולכן ביקשתי לעצור ולרדת. משם, עליתי על אוטובוס לבאר שבע".

נציבת השב"ס הנכנסת גונדר עופרה קלינגר בסריקות אחר האסיר הנמלט ירון סנקר בראשון לציון. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
החיפושים אחרי סנקר, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully