וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב המהומות בקלנדיה: תיעוד הריסת בית המחבל שרצח את דני גונן

16.11.2015 / 12:30

כוחות יחידת יהל"ם של הנדסה קרבית הגיעו לתוך הבית שבמחנה הפליטים, הצמידו חומרי נפץ לקירות וביצעו את הפיצוץ המבוקר. במהלך הפעילות לוחמי דובדבן נקלעו לעימותים קשים עם התושבים, שבמהלכם נורו למוות שני פלסטינים

צילום: דובר צה"ל עריכה: שניר דבוש

לוחמי צה"ל נכנסו למחנה הפליטים קלנדיה הלילה (שני), ועל אף ההתנגדות והמהומות - הצליחו לפוצץ את ביתו של המחבל שרצח בחודש יוני את דני גונן בבנימין. לוחמי יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית נכנסו למקום, פרצו את הדלת וחיברו את חומרי הנפץ לקירות. בינתיים, לוחמי יחידת דובדבן חיפו על הלוחמים ומחוץ לבית התפתחו עימותים אלימים עם תושבי המקום.

לדברי גורמים צבאיים, ההתנגדות של הפלסטינים כללה בתחילה השלכת אבנים ובקבוקי תבערה והבערת פחי אשפה. בשלב מסוים זיהו צלפי יחידת דובדבן בעשרה חמושים שמתקרבים אל הכוחות על מנת לירות בלוחמים. צה"ל השיב באש לעבר שני פלסטינים שמתו במקום, אחמד אבו עייש ולאיית מונאסרה, ופלסטיני נוסף שנפצע באורח אנוש. לאחר מכן, הבחינו הכוחות במכונית ובה חמושים נוספים שכיוונו קני רובים לעבר הכוחות. לוחמי דובדבן ירו לעברם, אך לא זיהו פגיעה ודאית.

קריאה נוספת:
נתפס המחבל שביצע את פיגוע הירי שבו נרצח דני גונן ליד דולב
תיעוד: לוחמי ימ"מ עוצרים את המחבל שרצח את דני גונן
דני גונן מלוד נהרג בפיגוע הירי בבנימין; "היה מלח הארץ"

פעילות צה"ל בקלנדיה להריסת בית המחבל שרצח את דני גונן, רמאללה. נובמבר 2015. רויטרס
הבית לאחר הפיצוץ המבוקר/רויטרס

"היה ברור שתהיה התנגדות, כולל שימוש בנשק חם. לכן, הוחלט להיערך עם סדר כוחות גדול יחסית מאירועים קודמים", מסר גורם צבאי. "עד שלא בוצעה המשימה, הכוחות לא יצאו החוצה. המשימה הזו, כמו משימות אחרות, מוכיחה שלמרות ההתנגדות והניסיונות להקשות על הצבא בשטח, נשמר חופש הפעולה באזור וצה"ל ימשיך לפעול היכן שיידרש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פעילות צה"ל בקלנדיה להריסת בית המחבל שרצח את דני גונן, רמאללה. נובמבר 2015. רויטרס
פינוי פצועים מהעימותים עם כוחות צה"ל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully