וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: פלסטינים איימו על הבעלים של אולם ההופעות בפריז ב-2008

קבוצה פרו-פלסטינית המכנה עצמה "לוחמים למען פלסטין" נחשפת בתיעוד שבו היא מגיעה למקום ודורשת לבטל ערב גאלה למען לוחמי מג"ב הישראלים. "הם מבצעים פשעים בעזה. בפעם הבאה לא נגיע רק כדי לדבר"

צילום: מתוך יוטיוב, עריכה: מתן חדד

עם חלוף הימים מאז פיגועי הטרור שטלטלו את פריז, נשלפים מהארכיון עוד פריטי מידע שעשויים היו לשפוך אור על שעתיד לקרות. בסרטון חדש שנחשף משנת 2008 נראת קבוצה פרו-פלסטינית מגיעה לאולם ההופעות בטלקן, שבו בוצע הטבח הנורא בליל שישי, ומאיימת על בעלי המקום. הרקע לאיומים הוא ככל הנראה ערב שצפוי היה להתקיים באולם ההופעות למען כוחות הביטחון של ישראל.

הסרטון נפתח בתיעוד של הפלסטינים מגיעים לעולם כשהם רעולי פנים. כתובית שמופיעה בתחילת הסרטון מציינת כי שם הקבוצה הוא "לוחמים למען פלסטין". "אם 'בטקלן' ו'המגדל' יארגנו, כמו בשנים הקודמות, ערב גאלה למג"ב, משמר הגבול של הצבא הישראלי, אנשים כבר לא יתמכו בהם, ואתם תשלמו את המחיר על המעשים שלכם", נכתב בשקופית. "בפעם הבאה לא נגיע רק בשביל לדבר".

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS:
הפריזאים מנסים לאסוף את השברים: "החיים נמשכים, סה לה וי"
בתגובה לפיגועים בפריז: מתקפה נרחבת של צרפת נגד דאעש בסוריה
המודיעין העיראקי: "יממה לפני המתקפה הזהרנו את צרפת"

שנים לפני המתקפה על אולם ההופעות: מוסלמים איימו על בעלי "הבטקלאן". צילום מסך
"רוצים לפגוש את המנהל ולהעביר לו את המסר באופן ישיר"/צילום מסך

הקבוצה מגיעה למקום ודורשת: "אנחנו רוצים לדעת מה קורה פה. זו כבר שנה רביעית, אתם מארגנים את זה בכל שנה, בכל חודש ינואר למען הצבא הישראלי". משלא נענים, עוברת הקבוצה לאיומים: "אם זה ימשיך לא נגיע רק כדי לדבר".

בהמשך הסרטון מבקשת הקבוצה להסביר מדוע היא מתנגדת לערב שצפוי להתקיים במקום למען ישראל: "מג"ב מבצע פשעים ברצועת עזה, תוקף ילדים ונשים פלסטיניים. אנחנו מוחים על אי הצדק שנעשה בפלסטין", אומרים, "אנחנו יודעים שבכל שנה אתם עושים ערב גאלה למען הצבא הישראלי. אנחנו רוצים לפגוש את המנהל ולהעביר לו את המסר באופן ישיר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"הם גזענים נגד ערבים ומוסלמים, לא נוכל לעבור על זה בשתיקה"

במהלך כל התיעוד נראים חברי הקבוצה כשהם מתעקשים על המסר. הם חוזרים שוב ושוב על תוכן האיומים ועל הסיבה שבגינה יש לבטל את הערב. כמו כן, ממשיכה הקבוצה לדרוש להעביר באופן אישי את המסר למנהל המקום.

"הם מדכאים מחאות, פוגעים בילדים שמסתובבים ברחובות, מבצעים פשעים. הם גזענים נגד ערבים ומוסלמים, זה משהו שלא נוכל לעבור עליו בשתיקה. אנחנו דורשים להגיע להנהלה", המשיכו. התגובה היחידה שלה זוכה הקבוצה היא שהמסר יועבר. בסיום דבריהם חוזרת הקבוצה על עקבותיה כאשר לאורך כל הסרטון לא נרשמו אירועים אלימים.

פינוי פצועים מחוץ לאולם המופעים "בטקלן", פריז, 13 בנובמבר 2015. רויטרס
פינוי גופות ההרוגים מאולם ההופעות בטקלן/רויטרס

אולם בטלקן נמצא ברובע ה-11 של פריז וביום שישי האחרון במהלך הופעה של הלהקה "איגלס אוף דת' מטאל" נכנסו ארבעה מחבלים וירו לעברם הצופים. לאחר שלקחו את הנוכחים במקום בני ערובה, הם פתחו לעברם בירי באמצעות רובי קלשניקוב. כשעתיים לאחר מכן, ולאחר שנשמעו קולות ירי מתוך האולם שמצביעים על טבח בבני הערובה, פרצו כוחות מיוחדים של המשטרה הצרפתית לאולם ותוך רגעים ספורים חיסלו את המחבלים. בזירה התגלו עשרות רבות של הרוגים, חלקם זרים ומרביתם צרפתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully