וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין העיראקי: "יממה לפני המתקפה הזהרנו את צרפת"

16.11.2015 / 2:34

בתזכיר שהגיע לידי סוכנות הידיעות אי-פי נכתב כי מדינות הקואליציה התוקפות את דאעש הוזהרו כי המנהיג אל-בגדאדי הורה על מתקפות נגדן באמצעות "פצצות ולקיחת בני ערובה". צרפת: "מקבלים מידע כזה בכל יום"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קשת סידי

בכירים במודיעין העיראקי הזהירו את חברות הקואליציה הלוחמות בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מפני מתקפה מידית של הארגון נגדן – יממה אחת בלבד לפני הפיגועים בפריז. בתזכיר מודיעין שהגיע לידי סוכנות הידיעות אי-פי הוזהרו המדינות כי מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי הורה על מתקפה נגד המדינות התוקפות את אנשיו בעיראק ובסוריה – כולל רוסיה ואיראן" "באמצעות פצצות, התנקשויות או לקיחת בני ערובה בימים הקרובים".

לפי התזכיר, לבגדאד לא היה מידע מדויק על המקום או על הזמן שבו תתרחש המתקפה וגורם ביטחון צרפתי אף מסר כי המודיעין הצרפתי מקבל אזהרות שכאלו "כל הזמן" ו"כל יום". ואולם, ארבעה מתוך שישה גורמי ביטחון עיראקיים בכירים שחיברו את הדוח המודיעיני אמרו כי הם הזהירו את פריז באופן ספציפי. שניים מהם אף טענו כי הפרטים שקיבלה צרפת טרם פורסמו בפומבי.

פינוי פצועים מחוץ לאולם המופעים "בטקלן", פריז, 13 בנובמבר 2015. רויטרס
פינוי פצועים מאולם המופעים "בטקלאן", שישי/רויטרס

בין היתר הם דיווחו כי המתקפה תוכננה ככל הנראה בא-רקה שבסוריה, שנחשבת לבירת "המדינה האיסלאמית". שם התאמנו המחבלים במיוחד לקראת המבצע ובמטרה לשלוח אותם לצרפת. הגורמים הוסיפו כי תא רדום בצרפת חבר אל המחבלים לאחר ששבו מסוריה וסייע להם להוציא אל הפועל את התכנית. לדבריהם 24 אנשים היו מעורבים במתקפה – 19 מחבלים וחמישה אחרים שהיו אחראים על הלוגיסטיקה ועל התכנית.

הארגון קיבל אחריות על שרשרת הפיגועים שהכתה את פריז והתרחשה באצטדיון הלאומי, באולם ההופעות "בטקלאן" ובכמה מסעדות ובתי קפה ברחבי העיר. לפחות 132 בני אדם נהרגו בפיגועים ועוד עשרות מאושפזים בבתי החולים בפריז באורח אנוש. שבעה מהמחבלים פוצצו את עצמם ומשטרת צרפת רודפת אחרי צעיר נוסף, שהיה מעורב במתקפה.

שר החוץ של עיראק איברהים אל-ג'עפרי אמר אתמול דברים דומים לעיתונאים בווינה. לדבריו, סוכנויות המודיעין העיראקיות אספו מידע שלפיו כמה מהמדינות סומנו כמטרה, בהן צרפת, ארצות הברית ואיראן. אל-ג'עפרי הוסיף כי המידע המודיעיני הועבר למדינות האלו. גורמים בארמון האליזה בצרפת ובוושינגטון לא הגיבו לדיווח. "בכל לילה, ראש המודיעין הנגדי הצרפתי הולך למיטה ושואל: 'למה לא היום?'", אמר הגורם הביטחוני הצרפתי.

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully