וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בגבעת זאב: בית הכנסת יהרס - המתפללים יעברו למבנה חדש

15.11.2015 / 13:14

בישיבה שהתקיימה בלשכתו של ראש הממשלה, בהשתתפות ראש מועצת גבעת זאב, סוכם כי הממשלה תממן בניית בית כנסת חלופי. בית הכנסת החדש צפוי להיבנות בתוך שלושה חודשים

צילום: אלי יורב, עריכה: יאיר דניאל

(צפו: מאות מתבצרים בבית הכנסת המיועד להריסה, בתחילת החודש)

בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב ייהרס ובמקומו ייבנה אחד חדש – כך סוכם היום (ראשון) בישיבה שהתקיימה בלשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירושלים. בישיבה השתתפו ראש מועצת גבעת זאב יוסי אברהמי, שר החינוך נפתלי בנט, שר הביטחון משה יעלון ושר הפריפריה אריה דרעי.

על פי ההסכם, המדינה תממן בניית בית כנסת חדש על קרקע סמוכה לבית הכנסת הנוכחי, שנבנה ללא היתר. בית הכנסת החדש צפוי להיבנות בתוך שלושה חודשים.

דרעי בירך בצהריים על ההסכם שהושג ואמר כי הוא שמח שנמצא פתרון הולם ומכובד עבור מתפללי בית הכנסת. "החלטת בג"ץ תתקיים, ומאידך בית הכנסת לא ייהרס ולא ייגרם צער גדול לציבור רב בכל הארץ", אמר.

לקריאה נוספת:
רבנים בכירים קראו לסרב פקודה: "אל תגעו בבית הכנסת בגבעת זאב"
בצל דיון על הריסת בית כנסת: כתובת גרפיטי בבית המשפט העליון

מתפללים מתבצרים בבית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב לקראת הכרעת בג"ץ על הריסת המבנה, 4 בנובמבר 2015. דניאל אליאור
בית הכנסת המיועד להריסה, בתחילת החודש/דניאל אליאור

בתחילת החודש היה אמור להיהרס בית הכנסת, ומאז מתבצרים בתוכו קבוצות של פעילי ימין באופן קבוע. יום לפני מועד ההריסה דחה בג"ץ את המועד האחרון לפינוי המבנה בשבועיים, עד ה-17 בנובמבר. זאת בעקבות בקשת מפקד מחוז ירושלים, משה אדרי, שנימק אותה בשל המצב הביטחוני והחשש מפעולות תג מחיר.

המחלוקת סביב בית הכנסת היא ארוכת שנים. הוא נבנה על אדמותיו של רבאח אללטיף מהכפר אל-גיב בשנת 2000, שניסה ללא הועיל לעצור את בנייתו. המנהל האזרחי הוציא צו הריסה לבית הכנסת, שנבנה ללא היתרים, אולם הצווים לא מומשו. כשצעד זה לא צלח - הוא פנה לבית המשפט באמצעות עו"ד שלומי זכריה מארגון "יש דין". אחרי סאגה משפטית ארוכה, מסר בג"ץ ביולי 2014 פסק דין שקבע כי יש להרוס את המבנים עד 30 ביולי השנה.

בהכנת הכתבה השתתף יקי אדמקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully