וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב אלג'יראי, ביקור בסוריה וזיהוי בזכות אצבע בזירה: זה המחבל

יהושע בריינר, שליח וואלה! NEWS לפריז

15.11.2015 / 8:46

עומאר איסמעיל מוסטפאי, שהיה אחד המחבלים שביצעו את הטבח באולם המופעים "בטקלאן", גדל בפרבר בפריז והמשטרה סבורה כי הוא החל לעבור תהליך רדיקליזציה ב-2010. בעבר הורשע שמונה פעמים בגין עבירות קטנות, אך לא ריצה עונש מאסר. תושבים סיפרו כי נסע לסוריה ב-2013

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק

עומאר איסמעיל מוסטפאי, אחד מתוך שבעת המחבלים שביצעו את סדרת הפיגועים בליל שישי בפריז, היה ידוע למשטרה כעבריין שולי ממוצא אלג'יראי. הלילה (חמישי) הוא זוהה כאחד המחבלים שגרמו למותם של 129 בני אדם ושמו פורסם על ידי כלי התקשורת בצרפת. אתמול נעצרו אביו ואחיו בן ה-34 של מוסטפאי וחיפושים נערכו אתמול בבתיהם. הבוקר נעצרו עוד שלושה מקרוביו. לפי דיווחים, ב-2010 מוסטפאי החל להקצין ככל הנראה בעידודו של אימאם בלגי.

אצבע שנמצאה בזירת אולם המופעים "בטקלאן" שבפריז, הובילה לזיהוי האזרח הצרפתי שפוצץ את עצמו יחד עם שני מחבלים נוספים. מחבל נוסף שביצע את הטבח ההמוני באולם, שבו נהרגו 89 בני אדם, נורה למוות בחילופי האש עם כוחות הביטחון.

מוסטפאי, שבא ממשפחה אלג'יראית של ארבעה אחים ושתי אחיות, נולד ב-21 בנובמבר 1985 בפרבר העני קורקורון. בעבר הורשע מוסטפאי שמונה פעמים בין השנים 2004 ל-2010 בגין עבירות קטנות אך מעולם לא ריצה תקופת מאסר. התובע הצרפתי פרנסואה מולינס מסר כי מוסטפאי עבר תהליך של הקצנה ב-2010, עם זאת הוא מעולם לא נחקר במעורבות לטרור.


לקריאה נוספת:
צרפת נכנסת לשבוע של אבל: בקתדרלת נוטרדאם תתקיים עצרת לזכר הקורבנות
עיתונאי, מומחה לאנרגיה אטומית ואחיינית של שגריר: סיפורי הנרצחים בפריז

היריות הראשונות במועדון וחוסר האונים של השוטרים הצרפתים. ספק 500
רגעי הדרמה ב"בטקלאן"/ספק 500

מקורות במשטרה טוענים כי החוקרים בודקים כעת אם הוא נסע לסוריה בשנה שעברה. תושבים בשארטר סיפרו כי הוא נסע לטורקיה ומשם חדר לסוריה בין השנים 2014-2013.

"זה דבר מטורף, זה משוגע", אמר אחיו לסוכנות הידיעות הצרפתית בקול רועד בטרם נלקח למעצר. "אתמול הייתי בפריז וראיתי את כל ההתרחשויות". הוא הסגיר את עצמו לידי המשטרה לאחר שנודע לו כי מוסטפאי היה מעורב במתקפות.

אף שמוסטפאי ניתק עמו את הקשרים לפני כמה שנים, ידע האח על מעורבותו בעבירות קטנות. לדבריו, לא דמיין מעולם שאחיו יהפוך לקיצוני. הוא ציין כי מוסטפאי נסע לאלג'יריה יחד עם משפחתו ו"ילדה קטנה". הוא הוסיף כי מזמן לא שמע ממנו בשורות כלשהן. "התקשרתי לאמי, היא לא ידעה כלום", אמר אתמול. מקור בחקירה אמר כי מוסטפאי היה מבקר במסגד בלוס, שכונה בשארטר שנמצאת דרום-מערבית לפריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully