וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצמות הסכימו: שיחות בין אסד לאופוזיציה ובחירות בתוך שנה וחצי

14.11.2015 / 19:52

בתום השיחות שהתקיימו בווינה בצל המתקפה בפריז, אמר ג'ון קרי כי מועצת הביטחון תקרא להפסקת אש בסוריה, שלא תכלול את דאעש. לברוב: "להקים קואליציה רחבה נגד הארגון". הצדדים עדיין חלוקים על עתידו של הנשיא

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

פחות מיממה אחרי מתקפת הטרור בפריז, התכנסו היום (שבת) בווינה שרי החוץ של ארצות הברית, של רוסיה ושל מדינות רבות נוספות במזרח התיכון וברחבי העולם ודנו בפתרון המשבר בסוריה. הצדדים החליטו להאיץ את המגעים אחרי הפיגועים הקטלניים, שעליהם קיבל אחריות ארגון "המדינה האיסאלמית" (דאעש).

גם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי וגם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב ציינו כי חלה התקדמות בין הצדדים, אך הם עדיין חלוקים על עתידו של הנשיא בשאר אסד - סלע המחלוקת בין וושינגטון, מדינות ערב ומדינות אירופה לבין מוסקבה וטהראן, ששלחה הפעם רק את סגן שר החוץ אמיר עבדללהיאן, אחרי שאיימה שלא להשתתף בשל המתיחות עם ערב הסעודית.

לקריאה נוספת בנושא
"להתאחד נגד דאעש": הטרור בפריז שינה את מוקד השיחות על סוריה
לפני חידוש השיחות: אסד צובר מומנטום בסיועה של רוסיה
לאחר תכנון מדוקדק: ארה"ב מאמינה שג'ון הג'יהאדיסט חוסל

שרי החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בראש שולחן הדיונים על עתידה של סוריה, וינה, לצד נציגים מרוסיה, מאיראן, מערב הסעודית ומדינות נוספות, 14 בנובמבר 2015. רויטרס
השיחות בווינה, היום/רויטרס

במסיבת עיתונאים משותפת עם לברוב, אמר קרי כי בשיחות הוסכם על האצת המאמצים לסיום המלחמה באמצעות פתיחה במשא ומתן בין הממשלה לאופוזיציה עד חודש ינואר ועל עריכת בחירות חדשות בתוך 18 חודשים. קרי הוסיף כי נאמר לו בשיחות שאסד מתכנן להיכנס באופן רציני למשא מתן. "נאמר לנו דרך בעלי בריתנו כי הוא מתכנן להיות רציני, לשלוח משלחת ולהיכנס למשא ומתן אמיתי", הסביר.

שר החוץ האמריקני הוסיף כי חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם - ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה וצרפת – הסכימו להעביר הצעה הקוראת להפסקת אש בסוריה. ואולם, קרי הבהיר כי היא לא תהיה תקפה לאזורים שבהם פועלים דאעש וג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה.

לברוב, מצדו, אמר כי ישנו קונצנזוס הולך וגובר בקרב המעצמות על כך שיש לשתף פעולה במאבק נגד "המדינה האיסלאמית". לדבריו, "בשיחות שערכי היום קיבלתי תחושה שיש הכרה בצורך ליצור קואליציה בינלאומית יעילה שתילחם בדאעש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully