וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת כתב אישום: החשודים בלינץ' בבאר שבע זומנו לשימוע

12.11.2015 / 16:18

חמשת החשודים בתקיפת הבטום זרהום במהלך הפיגוע בתחנה המרכזית - שני אנשי שב"ס, חייל ושני אזרחים, קיבלו זימון לשימוע בפני פרקליט מחוז דרום. מיוחסת להם עבירה של חבלה בכוונה מחמירה. לקצין שב"ס מיוחסת גם תקיפה של אזרח שניסה למנוע את הלינץ'

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

(ריאיון עם קצין השב"ס החשוד בלינץ')

חמשת החשודים בלינץ' באזרח האריתראי הבטום זרהום במהלך הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר יזומנו לשימוע בפני פרקליט המחוז. לחמישה, שני אנשי שירות בתי הסוהר (שב"ס), שני אזרחים וחייל - מיוחסת בין היתר עבירה של חבלה בכוונה מחמירה.

היום (חמישי) שלחה הפרקליטות לחמישה את פירוט החשדות נגדם, ככל הנראה לקראת הגשת האישום נגדם. קצין השב"ס נחשד שבנוסף ללינץ', גם תקף אזרח שניסה למנוע את המשך הפגיעה בזרהום. "במהלך האירוע, כשזרהום כבר שכב על הרצפה מדמם, וכשהיה ברור לעין כל כי הוא חסר אונים, וקהל רב מסביבו, התקרבו החשודים למנוח, הכו אותו, בעטו בראשו והטיחו בו מספר פעמים ספסל, שהיה מוצב בסמוך, בכוונה לגרום לו חבלה חמורה, נכות או מום", נכתב בכתב החשדות.

עוד על הלינץ' בבאר שבע
"זרקנו ספסל, בעטתי בעורף, אני לא מצטער על מה שעשיתי"
היועץ המשפטי: האריתריאי שבוצע בו לינץ' יוכר כנפגע פעולות איבה
הקב"ט שירה באזרח האריתריאי בחקירתו: "הוא אמר אללה אכבר"

הנוכחים במקום, בינהם קצין הביטחון של התחנה, שוטרי יס"מ ואזרח נוסף, הרחיקו את החשודים - אך אלה המשיכו להתעמת עמם והמשיכו להטיח את הספסל שוב ושוב בזרהום.

מהפרקליטות נמסר כי לפני שיוחלט אם להגיש כתב אישום, החשודים יוזמנו להציג את גרסתם ואת טענותיהם בהליך שימוע שיתקיים בפני פרקליט מחוז דרום. יצוין כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, עוקב מקרוב אחר התפתחויות בתיק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכו אותו, בעטו בראשו והטיחו בו ספסל כמה פעמים". זרהום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נתתי לו בעיטה בעורף, זרקנו עליו ספסל כדי שלא יזוז. אני לא מתבייש בעצמי, אני לא מצטער על מה שעשיתי. עשיתי הכול על מנת לנטרל מחבל, שבדיעבד התברר כאזרח" - כך סיפר בריאיון לוואלה! NEWS מישר רונן כהן, קצין השב"ס החשוד.

שב"ס פתח לפני שבועיים בהליך לקראת פיטוריו של כהן כמו גם לסוהר הנוסף שהיה מעורב רס"ל חנניה שבת. כהן שוחרר כעבור כמה ימים במעצר למעצר בית בתנאים מגבילים. לפי חקירת המשטרה, קצין הביטחון של התחנה ירה למוות בזרהום ולאחר מכן חמשת החשודים ביצעו בו לינץ'. בנתיחת גופת האריתריאי התברר כי הירי הוא זה שהביא למותו, ולא אלימות האזרחים שתקפו אותו באכזריות.

רונן כהן, קצין השב"ס החשוד במעורבות בלינץ' האריתראי בתחנה המרכזית בבאר שבע. אוקטובר 2015. שי מכלוף
כהן/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully