וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי: האריתריאי שבוצע בו לינץ' יוכר כנפגע פעולות איבה

יהושע בריינר

28.10.2015 / 18:18

יהודה וינשטיין מסר למוסד לביטוח לאומי כי אם תתקבל ממשפחתו של הבטום זרהום בקשה להכיר בו כנפגע פעולות איבה, הרי שיש להכיר בו ככזה. זאת אף שהסתנן לישראל ואינו עומד בהגדרות החוק לנפגעי פעולות איבה

עריכה: גדי וינסטוק

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע היום (רביעי) כי ניתן להכיר בהבטום זרהום שנהרג בלינץ' בבאר שבע כנפגע פעולות איבה אף שנכנס לישראל שלא כדין ואינו עומד בהגדרות החוק. וינשטיין מסר לוועדת החריגים של המוסד לביטוח לאומי כי אם תתקבל פנייה מצד משפחתו של זרהום, הרי שיש להכיר בו כנפגע שכן מותו נגרם עקב פעולת איבה. במקביל, הודיע היועץ המשפטי כי ביקש מהמשטרה לזרז את חקירות החשודים בלינץ' ולהודיע על בהקדם האפשרי אם יש מקום להמליץ על כתבי אישום.

הודעת היועץ המשפטי מגיעה לאחר שבמוסד לביטוח לאומי אמרו כי משפחתו של זרהום אינה זכאית לקבלת תגמולים ולהכרתו כנפגע פעולות איבה, זאת כיוון שעל פי נוסח החוק, רק מי ששוהה כחוק בישראל ונפגע בפעולת איבה זכאי להכרה. זרהום, שהסתנן לישראל, לא נכנס תחת הגדרה זו בחוק. עם זאת, המדינה מסרה כי אם משפחתו תפנה לוועדה "לפנים משורת הדין" של המוסד - בקשתם תיבחן.

הסוגיה הועברה לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה שבחן את האירוע הטרגי שבו נורה זרהום לאחר שנחשד כמחבל, ולאחר מכן בוצע בו לינץ' על ידי עוברי אורח. החלטת היועץ המשפטי התקבלה לאחר בחינת כתב ההסמכה של הוועדה הקובעת כי היא רשאית להכריז על נפגע פעולות איבה כמי שנפגע ב"אירוע שמטרתו העיקרית הייתה לגורם לפגיעה בגופו של אדם בשל השתייכותו הלאומית". הפיגוע בבאר שבע ענה להגדרה זו.

לקריאה נוספת:
שבוע אחרי הפיגוע: הקב"ט שירה באריתריאי שב לעבודה – ללא נשק
"תהרוג אותו": תיעוד חדש של הלינץ' באזרח האריתריאי בבאר שבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם משפחתו תבקש - יוכר כנפגע פעולות איבה. הבטום זרהום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי חקירת המשטרה, קצין הביטחון של התחנה ירה למוות בזרהום ולאחר מכן הנוכחים בתחנה ביצעו בו לינץ'. בנתיחת גופת האריתריאי התברר כי הירי הוא זה שהביא למותו, ולא אלימות האזרחים חמומי-המוח. שירות בתי הסוהר פתח השבוע בהליך פיטורים לקצין השב"ס רונן כהן ולסוהר נוסף החשודים בהשתתפות בלינץ'. שני חשודים נוספים הם אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully