וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שעת מבחן": מאות אלפי בקשות מקלט ממתינות לעיבוד באירופה

האיחוד האירופי בפיגור של יותר משנה בעיבוד הבקשות הרבות למקלט מדיני, והמדינות שנחשבו ליעדי ההגירה המבוקשים דורשות פיזור ברחבי הגוש. בריטניה הציגה דרישה להגבלת חופש התנועה באיחוד האירופי – ונתקלה בהתנגדות עזה

פרנסואה הולנד ואנגלה מרקל בנאום משותף בפרלמנט האירופי, שטרסבורג, אוקטובר 2015. רויטרס
גרמניה מבקשת לפזר את המהגרים שבשטחה. הקנצלרית מרקל נואמת בפני הפרלמנט האירופי/רויטרס

מדינות האיחוד האירופי בפיגור של יותר משנה בעיבוד הבקשות למקלט מדיני, זאת בשל העומס שנוצר בחודשים האחרונים. על פי נתוני הלשכה האירופית לסיוע למבקשי מקלט, גם אם תופסק תנועת מבקשי המקלט ליבשת, ייקח לרשויות כשנה לבחון כראוי את כל בקשות המקלט – כ-770 אלף. קצב העיבוד הנוכחי של כל מדינות האיחוד האירופי יחד הוא כ-60 אלף בקשות בחודש.

הלשכה האירופית ציינה כי כמעט שליש ממבקשי המקלט באירופה ממתינים כבר יותר מחצי שנה לבירור מעמדם, ותיארה את המצב כ"מדאיג". מבקשי מקלט רבים מתגוררים כעת במרכזי קליטה זמניים, בעוד חלקם ממשיכים למדינות שנחשבות לבעלות תנאים טובים יותר למהגרים, כמו גרמניה ושבדיה.

עוד בוואלה! NEWS:
מגעים ליציאה מהאיחוד האירופי: "משבר במדיניות החוץ הבריטית"
ברקע משבר המהגרים: המפלגה השמרנית ניצחה בבחירות בקרואטיה
בלגיה: שר הפנים הציע "תגי זיהוי" למבקשי המקלט

שוטרים גרמנים עומדים בפני מהגרים שמנסים לחצות את הגבול דרך אוסטריה, 17 בספטמבר 2015. רויטרס
שוטרים גרמנים חוסמים את מעבר הגבול בפני מהגרים שמגיעים מאוסטריה/רויטרס

עם זאת, שתי המדינות הביעו בימים האחרונים כוונות לפיזור מבקשי המקלט שבתחומן למדינות אחרות. ממשרד הפנים הגרמני נמסר היום כי בניגוד להחלטת הקנצלרית אנגלה מרקל בחודש אוגוסט, המדינה לא תוכל לקבל את כל הפליטים שמגיעים אליה. בשבדיה, שמתמודדת אף היא עם נתוני הגירה חסרי תקדים, המפלגה הדמוקרטית הכריזה אתמול כי תפיץ עלוני מידע באי לסבוס שביוון, אליו מגיעים מבקשי מקלט רבים בדרכם לאירופה, בדרישה מהמגרים שלא להגיע לשבדיה.

נשיא מועצת אירופה דונלד טוסק טען כי מספר בקשות המקלט "בשיא של כל הזמנים, שמעמיד כל דמוקרטיה למבחן". על פי הנתונים, יותר ממחצית מבקשות המקלט הן של אזרחי סוריה, מדינות הבלקן ואפגניסטן. מלבד אזורים אלה, בקשות מקלט רבות מגיעות מפליטים שנמלטו מאריתריאה. מחר יתכנסו כ-60 מנהיגי מדינות האיחוד האירופי ומדינות אפריקה לוועידה בנושא הגירה במלטה. בין מטרות הוועידה, לבחון התמודדות עם סוגיות כמו עוני, שינוי אקלים וסכסוכים אלימים, שמכריחים אזרחים לעזוב את מדינותיהם.

בתוך כך, חופש התנועה בגבולות האיחוד האירופי עלו היום לכותרות בהקשר נוסף. ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון הציג לטוסק את רשימת הדרישות של ממשלתו מהאיחוד האירופי, תחת האיום של עזיבת האיחוד אם אלה לא ימולאו. מרבית הדרישות נוגעות למדיניות כלכלית והתקבלו בהסכמה לפחות חלקית בידי מדינות האיחוד, אולם הסעיפים הנוגעים למדיניות ההגירה נתקלו בהתנגדות קשה מצד בכירי האיחוד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הצעת בריטניה לאיחוד האירופי, 10 בנובמבר 2015. רויטרס
"בעייתי מאוד". קמרון מציג את רשימת דרישותיו מהאיחוד האירופי, היום/רויטרס

דובר נציבות אירופה מרגריטיס סצ'ינאס טען כי ההגבלות שביקש קמרון להטיל על מעבר בין מדינות האיחוד "בעייתיות מאוד". לדבריו, "במבט ראשון, אנו רואים כמה סעיפים שניתנים ליישום, כמו הגדלת התפקיד של הפרלמנטים הלאומיים. זאת לצד כמה נושאים קשים יותר, כמו קשר צמוד יותר בין המטבעות הקשורים לאירו, וכמה דברים בעייתיים מאוד, שנוגעים בחירויות הבסיסיות של השוק הפנימי. אפליה ישירה בין אזרחי האיחוד בהחלט נופלת לקטגוריה האחרונה".

ראש ממשלת צ'כיה בוהוסלב סובוטקה טען כי כל שינוי לחופש התנועה באיחוד האירופי יוביל ל"בעיה חמורה מאוד". לדבריו, "הזכות לחיות ולעבוד בכל מקום באיחוד האירופי היא בסיסית לחלוטין עבורנו". עם זאת, סובוטקה הבהיר כי ממשלתו עשויה לתמוך ברפורמות האחרות שהציג קמרון.

הצעת בריטניה לאיחוד האירופי, 10 בנובמבר 2015. רויטרס
מכתב הדרישות הבריטי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully