וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יחימוביץ': "לחקור את הפחדת מארגני ההפגנות נגד מתווה הגז"

10.11.2015 / 19:50

חברת הכנסת ביקשה ממ"מ המפכ"ל ומהיועץ המשפטי לממשלה לבחון את מעצרם וחקירתם של הפעילים. "סימני שאלה וסימני קריאה רבים עולים ממה שהתרחש לאחר ההפגנה. מדובר בניסיון השתקה ברוטאלי", כתבה יחימוביץ'

עריכה: טל רזניק

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' קראה היום (שלישי) לממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, וליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, "לפעול בדחיפות ולחקור את נסיבות חקירתם של חמישה ממארגני ההפגנות נגד מתווה הגז". לדבריה של ח"כ יחימוביץ', "חקירתם, האיומים שהושמעו כלפיהם, הסנקציות שננקטו נגדם ועצם מעצרם לחקירה - מעידים על הנחייה מפורשת ומתואמת, שיש בה פגיעה חמורה ביותר בחופש הביטוי, בזכויות אדם ובדמוקרטיה".

עוד הוסיפה יחימוביץ' כי ברצונה לדעת "מי נתן את ההנחיה המתואמת, מדוע ניתנה, האם היה זה דרג פוליטי, והאם נבדקו ההשלכות המשפטיות של המעצר". כמו כן, ביקשה חברת הכנסת לבטל לאלתר כל רישום ואישום שהוטלו על חמשת הפעילים שזומנו לחקירה בשל השתתפותם בהפגנות נגד מתווה הגז. בפנייתה, הדגישה יחימוביץ' כי "במהלך ההפגנות נעצרו 11 מפגינים מסיבות שונות. מכתבי אינו נוגע אליהם, אלא לחמישה שזומנו לחקירה יום לאחר ההפגנות, ובאופן ברור וודאי לא היו מעורבים בשום הפרת סדר ולו הקלה ביותר".

קריאה נוספת:
ביקורת משמאל ומימין נגד מעצר מארגני מחאת הגז: "דגל שחור מתנוסס"
בכיר לשעבר בשב"כ: "מתווה הגז - סכנה ביטחונית גדולה לישראל"
עימותים בין מפגינים לשוטרים בהפגנות נגד מתווה הגז; 13 נעצרו

IFB שלי יחימוביץ בראיון לאולפן וואלה על מתווה הגז. דניאל אליאור
"ניסיון השתקה ברוטאלי". ח"כ יחימוביץ'/דניאל אליאור

בתל אביב נעצר ונחקר מנכ"ל ארגון "מגמה ירוקה", מור גלבוע, שהיה חתום על בקשת הרישיון להפגנה. צו הרחקה ל-15 יום מאזור ההפגנה הוצא נגדו לאחר המעצר. עדי פלד מארגון "אנו", שהיתה חתומה אף היא על הבקשה להפגנה בתל אביב, נעצרה והורחקה מאזור ההפגנה – אולם פלד כלל לא נכחה בהפגנה, זאת משום שחלתה באותו היום. בחקירתם נאמר לשניים כי יש בכוונת המשטרה והפרקליטות להגיש נגדם כתבי אישום.

בבאר שבע זומן לתחנת המשטרה הסטודנט אלון ויסר. בדומה לגלבוע ופלד – גם הוא היה חתום על בקשת האישור להפגנה בעירו, וגם נגדו הוצא צו הרחקה מבאר שבע ל-15 יום. העונש שהופעל נגד ויסר קשה במיוחד, שכן בפועל הוא הורחק מעבודתו ומהאוניברסיטה שבה הוא לומד. מאוחר יותר הודיעו לו כי ההרחקה מבוטלת, אך יוגש נגדו כתב אישום בגין "התקהלות בלתי חוקית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אלפים מפגינים נגד מתווה הגז בתל אביב 7 נובמבר 2015. יותם רונן, ספק 500
ההפגנה שהתקיימה בתל אביב במוצאי שבת/ספק 500, יותם רונן

בחיפה, כרמל שצמן, שהיתה חתומה על רישיון ההפגנה, נקראה גם היא לחקירה. שצמן הוזהרה שכל "דבר רע" שהתרחש בהפגנה יהיה באחריותה. לדבריה, נאמר לה כי "אם יום אחד תהיי דוקטור לעבודה סוציאלית, אף אחד לא ייקח אותך לעבודה - גם לא בתור מנקה עם רישום פלילי שכזה". לדברי ח"כ יחימוביץ', "האיום פעל את פעולתו והיא נמנעה מלארגן את ההפגנה הבאה".

בקריית שמונה, פנה אתמול הסטודנט איתי שפירא למשטרה בבקשת אישור להפגנה בערב שבת. לדבריו נאמר לו: "שתדע שאם למישהו מהמפגינים יפתחו תיק בגלל התפרעות, גם לך יפתחו תיק באותו חשד גם אם לא תעשה כלום". גם שפירא, בדומה לשצמן, הושפע מדברי המשטרה וויתר על ארגון ההפגנה.

לדברי ח"כ יחימוביץ', "מדובר בניסיון השתקה ברוטאלי, מכוון ומתוזמן של מחאה שהפתיעה ככל הנראה בעוצמתה". עוד הוסיפה כי "סימני שאלה וסימני קריאה רבים עולים ממה שהתרחש לאחר ההפגנה, ודגל שחור מתנוסס מעל ההתרחשויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully