וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת משמאל ומימין נגד מעצר מארגני מחאת הגז: "דגל שחור מתנוסס"

אבי אשכנזי, אלי אשכנזי ויניר יגנה

10.11.2015 / 11:17

אחרי הפגנות הענק במוצ"ש נגד מתווה הגז שהסתיימו בעימותים, זומנו המארגנים לחקירה וקיבלו צווי הרחקה. ח"כים מהקואליציה ומהאופוזיציה מתחו ביקורת חריפה. אחד המארגנים בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "המשטרה מובילה אותנו למצב שבו אנשים לא יתאמו הפגנות כדי לא להיעצר"

עריכה: טל רזניק

יממה לאחר שחברי הכנסת מהקואליציה ומהאופזיציה מתחו ביקורת חריפה על גל מעצרי מארגני ההפגנות נגד מתווה הגז, שהתקיימו בין היתר בתל אביב, בירושלים בבאר שבע ובחיפה, אמר היום (שלישי) מנכ"ל מגמה ירוקה כי משטרת ישראל רודפת את המוחים. "זה מרגיש כאילו מחפשים אותנו", אמר מור גלבוע בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

המשטרה חקרה באזהרה כמה פעילים חברתיים והוציאה צווי הרחקה נגד הפעילים שהיו חתומים על בקשות אישור ההפגנות, בהם גלבוע, נגדו הוצא צו הרחקה ל-15 יום מאזור ההפגנה. לדבריו, לאחר שהוכרז על סיום ההפגנה, מתפרעים בודדים התעמתו עם כוחות המשטרה.

"אני הולך להפגנות שנים ארוכות. היו עצורים בהפגנות שלא תואמו מראש, שאף אחד לא לקח עליהן אחריות. זה המצב שהמשטרה מובילה אליו: אנשים לא יתאמו הפגנות. אם בכל פעם שהפגנה נגמרת, הם ייעצרו אחר כך", אמר גלבוע.

לקריאה נוספת:
מתווה הגז יוצא לפועל: נתניהו הודיע כי יפעיל את סעיף 52
לקראת אישור מתווה הגז: דרעי התפטר - נתניהו יכהן כשר הכלכלה

אלפים מפגינים נגד מתווה הגז בתל אביב 7 נובמבר 2015. יותם רונן, ספק 500
ההפגנה נגד מתווה הגז בתל אביב, בשבת האחרונה/ספק 500, יותם רונן
"אני מהווה 'סכנה לשלום הציבור והמדינה', חשוד בשיבוש הליכי משפט, תקיפת שוטר והשתתפות בהתקהלות לא חוקית. ממש אויב המדינה"

מארגנים נוספים שנחקרו היו עדי פלד מארגון "אנו", אלון ויסר, סטודנט באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, וכרמל שצמן מחיפה. פלד, שהייתה חתומה יחד עם מור על הבקשה, נעצרה והורחקה. ויסר, שהיה חתום אף הוא על בקשת האישור להפגנה, זומן לחקירה והוצא נגדו צו הרחקה מהעיר ל-15 יום. הצו נגדו בוטל מאז נוכח "שיקול דעת מוטעה של קצין המשטרה". הפעילה שצמן, שהייתה בהתחלה חתומה על רישיון ההפגנה בחיפה, זומנה שלשום לחקירה.

ויסר אף כתב פוסט על זימונו לחקירה בעמוד הפייסבוק שלו. לדבריו, "ההפגנה התנהלה לפי ההיתר שניתן. קצין המשטרה במקום ביקש לפזר את ההפגנה ב-20:30 כפי שנקבע. בניסיון לפזר את ההפגנה מבלי לעורר מהומות סברתי שיש להאריך את ההפגנה בכ-45 דקות על מנת שההפגנה תתפזר בשקט. הקצין סירב ודרש שנודיע על סיום ההפגנה ב-20:30 וכך עשינו. ב-20:30 סיימנו בשירת התקווה ופיזרנו את ההפגנה. עם פיזור ההפגנה ההמון פנה לדרכו וצוות ההפגנה לרבות המארגנים (ואני) עזב את המקום. מדיווחי התקשורת הסתבר שחלק מהמפגינים חסמו את דרך רגר".

אתמול חשף ויסר כי נקרא לחקירה באזהרה במשטרת באר שבע. "הורחקתי למשך כ-15 יום מבאר שבע (!) (כחלופת מעצר), אני מהווה 'סכנה לשלום הציבור והמדינה', חשוד בשיבוש הליכי משפט, תקיפת שוטר והשתתפות בהתקהלות לא חוקית. ממש אויב המדינה. בהפגנה עטיתי על עצמי דגל כחול לבן ואת החובה האזרחית המוטלת עליי. מסתבר שאותה חובה אזרחית היא היום 'סכנה לביטחון הציבור והמדינה'".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הפוסט של ח"כ יחימוביץ' בפייסבוק:

הי זאת שלי, דגל שחור מתנוסס מעל גל המעצרים היום של מי שארגנו את הפגנות הגז אמש. ריח כבד של ניסיון השתקה ברוטאלי, מכוון...

Posted by ‎שלי יחימוביץ‎ on Monday, November 9, 2015

בין המתנגדים למעצרים נמצאת חברת הכנסת שלי יחימוביץ' מהמחנה הציוני. "ריח כבד של ניסיון השתקה ברוטלי, מכוון ומתוזמן של מחאה שהפתיעה את הממשלה בהיקפה ובעוצמתה", כתבה בפוסט בפייסבוק. "וזה קורה אצלנו. 'הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון' כפי שמתגאה שוב ושוב נתניהו. לא, ככה לא מתנהלת דמוקרטיה".

מתנגדים נוספים הם חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד וחברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ, שגינו גם הם את המעצרים. "כידוע, אני תומך במתווה הגז", כתב קיש בעמוד הפייסבוק שלו. "אבל מה יותר בסיסי במדינה דמוקרטית מזכותם של אזרחים להפגין בעד או נגד כל דבר שבעולם? ההפחדות האלו, הרדיפה אחרי רוב המפגינים שהם אזרחים ישרים שזכותם המלאה ואף חובתם להביע עמדתם בעזרת הפגנות חוקיות, עם אישור משטרה, הן בלתי נסבלות. יש להפסיק את הקריאות לחקירה על עצם ההשתתפות בהפגנה כזו או אחרת. תפגינו. זו חובתכם וזכותכם האזרחית, ועלינו כנציגי ציבור, החובה לשמור על זכותכם זו". זנדברג כינתה את "המעצרים וצווי ההרחקה הם צעד בריוני ופחדני".

הפוסט של אלון ויסר שהורחק מבאר שבע:

קוראים לי אלון ויסר, אני בן 26, סטודנט באוניברסיטת בן גוריון. אני גאה להיות מזכיר תא הסטודנטים אופק בן גוריון ברוח ערכי ...

Posted by Alon Visser on Monday, November 9, 2015

ממשטרת מחוז תל אביב נמסר בתגובה: "משטרת ישראל תאפשר את חופש הביטוי ותתיר לקיים מחאות תחת תנאים מוקפדים של כיבוד החוק. למחאה נגד מתווה הגז שהתקיימה בתל אביב ניתן אישור מהמשטרה וזאת לאחר שהמארגנים הגישו בקשה מסודרת. במסגרת הבקשה התחייבו המארגנים לשמור על הסדר הציבורי ולהימנע מחסימת צירי תנועה, והמשטרה אבטחה וליוותה את הצועדים. אלא שבמהלך המחאה בחרו המפגינים להתפרע, להפר את הסדר הציבורי, לחסום צירי תנועה מרכזיים ואף ניסו לפרוץ מחסומי משטרה ולהגיע לנתיבי איילון ולחסום גם אותם תוך כדי שהם פוגעים בשוטרים. המארגנים נחקרו על הפרת תנאי הרישיון שעליהם חתמו וכן נמליץ על הגשת כתב אישום בנושא".

משטרת באר שבע: "טעות בשיקול הדעת"

ממשטרת חיפה נמסר: "מארגנת ההפגנה שנערכה במוצאי שבת בעיר נגד מתווה הגז הוזמנה אתמול לחקירה במשטרה בטענה להפרת תנאי ההפגנה. בתום החקירה היא הוזהרה כי אם התנהלות זו תחזור, יהיה נגדה רישום פלילי".

ממשטרת באר שבע: "בהמשך לפניות הכתבים בעניין תנאי שחרורו של מארגן מחאת מתווה הגז שזומן אתמול לחקירה בעקבות הפרת תנאי ההפגנה במוצאי שבת, נערכה בדיקה ונמצא כי החוקר שטיפל באירוע טעה בשיקול הדעת בכל הקשור להרחקתו מהעיר ולנוכח זאת הוחלט על ביטול ההרחקה. חקירת החשודים בהפרה ובהתפרעויות שהיו בסיום ההפגנה נמשכת".

אלפים מפגינים נגד מתווה הגז בתל אביב 7 נובמבר 2015. יותם רונן, ספק 500
ההפגנה בתל אביב/ספק 500, יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully