וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין מפגינים לשוטרים בהפגנות נגד מתווה הגז; 13 נעצרו

יקי אדמקר, משה שטיינמץ, אלי אשכנזי ויניר יגנה

8.11.2015 / 0:44

אלפי בני אדם הפגינו בתל אביב, בירושלים, בחיפה ובבאר שבע נגד כוונתו של ראש הממשלה לחתום על סעיף 52 וליישם את מתווה הגז. "הגז הזה שלנו". בת"א ובב"ש ניסו כמה מהמפגינים לחסום כבישים - ונעצרו

צלמים זמניים מורשים

אלפי בני אדם השתתפו אמש (שבת) בהפגנות בתל אביב, בחיפה ובירושלים, בדרישה לעצור את הוצאתו לפועל של מתווה הגז. ההפגנות נערכו יומיים לאחר שהודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) כי בכוונתו להפעיל את סעיף 52, המאפשר לו לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים וליישם את המתווה. בסמכותו של נתניהו להפעיל את הסעיף, משום שהוא מכהן בפעול כשר הכלכלה מאז התפטר יו"ר ש"ס אריה דרעי מהתפקיד, לפני כשבוע.

בתל אביב, שם היו אלפי בני אדם, פרצו עימותים אלימים ודחיפות הדדיות בין המפגינים לבין כוחות המשטרה. בקבוק זכוכית הושלך לעבר השוטרים, שבתגובה עיכבו כמה מהם לחקירה. לאחר זמן קצר הצליחו השוטרים להשיב את המפגינים מאחורי המחסומים. המפגינים המשיכו בצעידתם לעבר צומת עזריאלי, שם חסמו לזמן קצר את הצומת. בסך הכל המשטרה עצרה עשרה בני אדם שהתפרעו וחסמו שלא כחוק את נתיבי הנסיעה.

גם בבאר שבע, שם הפגינו מאות וחסמו לזמן קצר את רחוב רגר, הפכה ההפגנה לאלימה. שלושה מפגינים בשנות ה-20 לחייהם נעצרו לאחר שחסמו את הכביש, התפרעו וסיכנו את חייהם וחיי הנהגים. השלושה סירבו להתפנות ותקפו את השוטרים, עד שאלו נאלצו לעצור אותם.

עוד בנושא:
מתווה הגז יוצא לפועל: נתניהו הודיע כי יפעיל את סעיף 52
שלי יחימוביץ': "מתווה הגז במתכונתו הנוכחית לא ייושם"
לקראת אישור מתווה הגז: דרעי התפטר - נתניהו יכהן כשר הכלכלה

אלפים מפגינים נגד מתווה הגז בתל אביב 7 נובמבר 2015. יותם רונן, ספק 500
השליכו בקבוק זכוכית לעבר שוטרים. מפגינים בתל אביב, אמש/ספק 500, יותם רונן

המפגינים בתל אביב קראו "הון-שלטון-עולם תחתון" וצעדו ברחבי העיר. כמו כן, הם נשאו שלטים שעליהם נכתב "אני לא הצבעתי ליצחק תשובה", "נתניהו ודרעי מסריחים משחיתות" ו-"כחלון ברח, דרעי נטש, רק ביבי דוהר". בירושלים מאות מפגינים צעדו מגן הסוס עד בית ראש הממשלה. בחיפה כ-300 מפגינים שהיו במרכז הכרמל נשאו שלטים שעליהם מתונססות הסיסמאות "שקיפות ולא שחיתות" ו"הגז הזה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"יצאנו לרחובות בדרישה לוועדה שתחקור, ובתקווה שגם תעצור, את השוד"

"עם דחיקתו של דרעי ממשרד הכלכלה, התרגיל המסריח מודל 2015 יצא לדרך", אמר אמש מור גלבוע, מנכ"ל "מגמה ירוקה". "פעם אחת בדור ואולי פעם אחת בחייה של אומה קורה שהיא מוצאת אוצר שיכול לשנות את חייה מהקצה אל הקצה. כמו כל זכייה בפיס, הגז הטבעי שנמצא בים התיכון יכול לשנות את חיינו".

עוד הוסיף גלבוע: "אלפים יצאו לרחובות בכל רחבי הארץ, כי מדינת ישראל בלי טיפה של בושה או מבוכה, שודדת מידי אזרחיה שלה את האוצר הכלכלי הגדול ביותר שאי פעם נמצא כאן. מדובר במאגרי הגז הטבעי שלנו שנאמדים בסכום הבלתי נתפס של אלף מיליארד שקלים. בעקבות העברת מתווה הגז לא יסופק גז למשק במחירים תחרותיים שיוכלו להביא להוזלה הכל כך נדרשת במחירי החשמל והמים. גם לא להורדה ביוקר המחיה, להצלת מפעלים בפריפריה או להפחתה בזיהום האויר שכבר מזמן הפך למכת מדינה. נתניהו הצליח לכופף את המערכת כל כך חזק עד שהביוב הפוליטי והכלכלי שיצר משפריץ אלינו מכל עבר. את הסירחון הזה אנחנו, אזרחי ישראל, מריחים מקילומטרים ועל כך אנחנו לא נעבור לסדר היום".

לדבריו, "יצאנו לרחובות בדרישה לוועדת חקירה ממלכתית שתחקור, ובתקווה שגם תעצור, את האיוולת ואת השוד ותעניק לנו עתיד כלכלי-חברתי-סביבתי, נקי מקומבינות ותרגילים מסריחים. עתיד הוגן וטוב הרבה יותר לנו ולדורות הבאים שיחיו כאן אחרינו".

הפגנה נגד מתווה הגז בכיכר הבימה שבתל אביב, נובמבר 2015. יותם רונן
"מדינת ישראל שודדת מידי אזרחיה את האוצר הכלכלי הגדול ביותר". מפגינים בתל אביב/יותם רונן

מארגני ההפגנות קראו למשתתפים להגיע ולהזמין את קרוביהם למוקדי המחאה, והציגו את החלופות שלהם למצב. "ראש הממשלה אמנם יכול לחתום על סעיף 52 שעוקף את הממונה על ההגבלים - אבל קודם לכן הוא צריך להגיע לוועדת הכלכלה בכנסת להתייעצות", הסבירו. "כלומר, החתימה על המתווה היא לא משהו שיקרה ביום ראשון בבוקר. יש עוד זמן לקום ולהפוך פה את המדינה".

לאחר מכן, הבהירו כי גם אם המתווה יצא לפועל - זה עדין לא יהיה האות עבורם לסיים את המאבק. "גם חתימה על המתווה - אם זו תקרה, וזה תלוי בכולנו - אינה סוף פסוק. העניין עוד יגיע לזירה המשפטית והמאבק יימשך עד שהמתווה יתפורר וייעלם", אמרו.

המארגנים הסבירו כי אין עניין פוליטי בהפגנות, אלא מלחמה במונופול. "אל תתפתו גם לספין כאילו יש כאן מאבק אידאולוגי בין ימין כלכלי לשמאל כלכלי", נכתב בעמוד הפייסבוק של ההפגנות. "טייקוני הגז הצליחו לבלבל רבים גם בזה, כי ימין כלכלי אינו דוגל במונופולים. ימין כלכלי דוגל בתחרות. ומתווה מונופול הגז עושה בדיוק ההפך מתחרות. הוא מנציח את מונופול הגז לשנים ארוכות, ועל חשבונכם. ועל חשבון ילדיכם. לכן אין כאן אידאולוגיה. יש כאן שוד פשוט".

(עדכון ראשון: 20:51)

הפגנה נגד מתווה הגז בירושלים, נובמבר 2015. פז כהן, ספק 500
מפגינים בירושלים צועדים לעבר בית ראש הממשלה, אמש/ספק 500, פז כהן
הפגנה נגד מתווה הגז בירושלים, נובמבר 2015. פז כהן, ספק 500
מפגינים בירושלים/ספק 500, פז כהן
אלפים מפגינים נגד מתווה הגז בתל אביב 7 נובמבר 2015. יותם רונן, ספק 500
מפגין נעצר בתל אביב/ספק 500, יותם רונן
הפגנה נגד מתווה הגז בכיכר הבימה שבתל אביב, נובמבר 2015. יותם רונן
מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב, אמש/יותם רונן
אלפים מפגינים נגד מתווה הגז בתל אביב 7 נובמבר 2015. יותם רונן, ספק 500
עימותים בתל אביב/ספק 500, יותם רונן
הפגנה נגד מתווה הגז בכיכר הבימה שבתל אביב, נובמבר 2015. יותם רונן
ההפגנה בתל אביב/יותם רונן
הפגנה נגד מתווה הגז בבאר שבע, נובמבר 2015. עוז ליס, ספק 500
המפגינים בבאר שבע חסמו את רחוב רגר/ספק 500, עוז ליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully