וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלי יחימוביץ': "מתווה הגז במתכונתו הנוכחית לא ייושם"

דב גיל-הר

2.11.2015 / 19:20

ראש הממשלה יתמנה מחר לשר הכלכלה במקום אריה דרעי וישחרר את החסם האחרון בפני אישור מתווה הגז. ח"כ יחימוביץ' בריאיון לוואלה! NEWS: "הוא כל כך גרוע ומופרך עד שניתן יהיה לערער על התוקף שלו בכל מצב"

צילום: דניאל אליאור עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימונה מחר לשר הכלכלה, כך שיוכל לחתום על סעיף 52א בחוק ההגבלים העסקיים, לעקוף את הממונה, להחריג את מונופול הגז משיקולים של ביטחון המדינה ולאשר את מתווה הגז. אלא שיש הסבורים כי הצעד המתוחכם לא יצלח.

"המתווה לא ייושם במתכונתו הנוכחית", כך התחייבה היום (שני) חברת הכנסת שלי יחימוביץ' מהמחנה הציוני בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "גם אם הוא יחתום על סעיף 52, גם אם לכאורה הדברים יהיו מאחורינו, הוא לא ייושם. אין בו טיפת הגיון חברתי וכלכלי. הוא כל כך גרוע ומופרך עד שניתן יהיה לערער על התוקף שלו בכל מצב".

עוד בנושא:
לקראת אישור מתווה הגז: דרעי התפטר - נתניהו יכהן כשר הכלכלה
צעד נוסף לקידום מתווה הגז: סמכויותיו של כחלון יועברו ללוין
"חדל אש": עימות קולני בין דרעי ושטייניץ סביב מתווה הגז

שלי יחימוביץ' במסיבת עיתונאים לאחר ההפסד בבחירות לראשות מפלגת העבודה, נובמבר 2013. נועם מושקוביץ
"ככל שהציבור יבין שעושקים אותו, כך יש יותר סיכוי שזה לא יעבוד". שלי יחימוביץ'/נועם מושקוביץ

יחימוביץ' מנתה את המכשולים העומדים בפני נתניהו בדרך לאישור ההסכם. "השלב הראשון הוא בוועדת הכלכלה של איתן כבל. שם יהיה חייב נתניהו כשר הכלכלה להגיע ולענות על שאלות ותהיה לוועדה השפעה גדולה. בוודאי שיהיו עתירות שונות לבג"ץ. והחלק של הציבור משמעותי מאד. ככל שהוא יבין שעושקים אותו, כך יש יותר סיכוי שזה לא יעבוד".

את המהלך של נתניהו היא כינתה "תרגיל מסריח מכל כיוון", וביקרה "את עצם העניין ששר מפנה מקום בשביל קומבינה כדי לרצות את ראש הממשלה". לדבריה, "לראש הממשלה יש עכשיו אינספור תיקים, למה הוא צריך שרים? שהכל יסתדר בלשכת ראש הממשלה". היא לא חסכה ביקורת גם מדרעי. "דרעי ניהל קמפיין אגרסיבי למען השקופים ונגד המונופלים. והנה התמזל מזלו והמזל של כחלון, והם קיבלו סוגיה כלכלית הכי דרמטית בתולדות המדינה והם בורחים מזה כמו מאש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
השר אריה דרעי בפתח ישיבת הממשלה השבועית, נובמבר 2015. אמיל סלמן, פול צלמים
"ניהל קמפיין אגרסיבי למען השקופים ונגד המונופלים". אריה דרעי/פול צלמים, אמיל סלמן

"המתווה הזה הוא בעצם מתווה להשארת הגז באדמה", היא הסבירה את עמדתה. "הוא לא מזרז כהוא זה את פיתוח לוויתן. בתמר יש גז ל-15 שנים, צריך שם צינור שני בדחיפות. המתווה פותר את החברות מהנחת צינור שני, כלומר, מעכב את מתווה הגז. זה מתווה להשארת הגז באדמה וחלוקת רווחים ובונוסים לחברות הגז. הציבור בישראל יפסיד מאה מיליארד שקלים בגלל התנהלות הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully