וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חדל אש": עימות קולני בין דרעי ושטייניץ סביב מתווה הגז

20.9.2015 / 14:20

שר הכלכלה התייחס בישיבת הממשלה לרפורמה בנציבות שירות המדינה ואמר כי לא צריך "לפחד מהרגולטור", התבטאות שעוררה את זעמו של שר האנרגיה, שהשיב: "בגללך הגז תקוע באדמה, אתה מכשיל אותי". נתניהו ביקש מהם שלוש פעמים להפסיק את הוויכוח

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

עימות קולני פרץ הבוקר (ראשון) בין שר הכלכלה אריה דרעי לשר האנרגיה יובל שטייניץ בנוגע למתווה הגז, במהלך דיון שעסק ברפורמה בנציבות שירות המדינה. בעת הדיון, שבו התלוננו השרים על כך שהרגולטורים והיועצים המשפטיים מקשים עליהם למלא את תפקידם, אמר יו"ר ש"ס כי "לא צריך לפחד מהרגולטור או מאף אחד אחר". ההתבטאות עוררה את חמתו של שטייניץ, שהשיב: "בגללך הגז תקוע באדמה, אתה תוקע הכול".

אחרי שדרעי סיים את דבריו, אמר שטייניץ כי דיויד גילה, הממונה על ההגבלים העסקיים שהתפטר לנוכח מתווה הגז, מתגאה בראיונות שהעניק החודש לאחר החלטת הממשלה בכך שהיא לא יצאה לפועל מאחר שדרעי לא חתם על העברת סמכויותיו למליאת הממשלה. שטייניץ אמר כי זו דוגמה למקרה שבו החלטת ממשלה וכנסת לא מיושמת בשל התנגדות של שר אחד.

"גם כאן הצלחת להכניס את זה? מה זה עניינך החתימה שלי?", הטיח בו דרעי. שטייניץ השיב לו: "מה זה ענייני? תפקידי לדאוג לפיתוח משק האנרגיה, ואתה מכשיל אותי בתפקידי". דרעי הוסיף לעברו: "לא עשית כלום כשר בעניין הגז מאז שמצאו אותו לפני חמש שנים".

הרקע למתיחות בין השניים הוא הימנעותו של דרעי, כאמור, לחתום על העברת סמכויותיו לממשלה. לפני שבועיים אישרה הממשלה את מתווה הגז ברוב של 59 חברי כנסת שהצביעו בעד לעומת 51 נגד. לאישור ישנו משמעות הצהרתית בלבד ולא מעשית, שכן שהחלק השני של המתווה - העברת הסמכויות בנוגע לממונה על עקיפת הממונה על ההגבלים העסקיים - לא עלה להצבעה. זאת, לאחר שהקואליציה לא הצליחה לגבש רוב למהלך. המשמעות היא כי המתווה לא יכול לצאת לדרך.

לקריאה נוספת:
לפיד בנאום חריף על נתניהו: "כשל מול איראן, חמאס וחיזבאללה"
נתניהו: "עם כל ההערכה לבית המשפט, אנו נקבע הענישה למיידי אבנים"
המאבק נגד סימון מוצרים מההתנחלויות: בישראל נערכים לקרב דיפלומטי

השרים אריה דרעי ויובל שטייניץ. נועם מושקוביץ, יותם רונן, עיבוד תמונה
עימות קולני. דרעי ושטייניץ/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ, יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully