וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הורה לבחון נוהלי פתיחה באש, וינשטיין הביע ספקות

21.9.2015 / 0:34

בתום ישיבת הממשלה הנחה נתניהו את הגורמים המשפטיים לבחון קביעת עונשי מינימום למיידי אבנים ברקע גל הטרור הפוקד את הבירה. לעומתו, העלה וינשטיין שאלות קשות ביחס לסוגייה

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

בתום ישיבת ממשלה מיוחדת בנושא הטרור בירושלים, החליט אתמול (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו להנחות את הגורמים המשפטיים לבחון מחדש את נוהלי הפתיחה באש הקיימים כיום והנושא יעבור לידיו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שהציב שאלות קשות לגבי המהלך.

כמו כן, נתניהו שוקל בחיוב את הרעיון שעלה בדיון להחמרת ענישה – קביעת עונשי מינימום לזורקי אבנים באמצעות הוראת שעה, לשנה בשלב הראשון.על זריקת בקבוקי תעברה ועל ירי וזיקוקים תיבחן הוראת שעה לכמה שנים.

בפתח הישיבה אמר נתניהו כי יש לשנות את החוק בהתאם לאירועי הדמים האחרונים. "אבנים ובקבוקי תבערה הם נשק קטלני, הם הרגו והורגים, ולכן בימים האחרונים אנחנו שינינו את הוראות פתיחה באש לשוטרים בירושלים. עם כל ההערכה לבית המשפט, זו זכותנו וחובתנו לקבוע את הנורמה הזאת. אנחנו נקבע עונשי מינימום למיידי אבנים וזורקי בקבוקים".

לדברי נתניהו, במשטרה החלו לאכוף את הנורמות החדשות. "כבר בסוף השבוע הם השתמשו באמצעים חדשים תחת ההוראות החדשות, ופגעו במיידי האבנים ובמיידי בקבוקי תבערה. היום אנחנו נאפשר הרחבה נוספת של יכולת הפעולה של שוטרים בסיכול יידוי אבנים ובקבוקי תבערה, ואנחנו גם נוסיף כוחות כדי לפגוע בפורעים, תחת עיקרון פשוט שאנחנו מחילים אותו סביב גבולותינו וגם בתוך שטחנו: מי שינסה לפגוע בנו, אנחנו נפגע בו", אמר.

לקריאה נוספת:
לפיד בנאום חריף על נתניהו: "כשל מול איראן, חמאס וחיזבאללה"
נתניהו יכנס דיון לאישור הטיוטה להחמרת הפתיחה באש נגד מיידי אבנים
נתניהו מציע: מעצר מנהלי לחשודים ביידוי אבנים ובקבוקי תבערה

רוה"מ בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, ספטמבר 2015. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"לא נקבל נורמה של ידוי אבנים". נתניהו בישיבת הממשלה, אתמול/פול צלמים, אוהד צויגנברג
"לא נקבל טרור עממי בירושלים, בגליל או בנגב"

"כמו כן, התחלנו בקידום חקיקה מהירה להטלת קנסות על הורי קטינים המיידים אבנים ובקבוקי תבערה. מה שלא פחות חשוב בעיניי, קידום חקיקה לקביעת עונשי מינימום למיידי אבנים, בקבוקי תבערה וגם זיקוקים. אנחנו לא יכולים לקבל את העיקרון שבירושלים בירתנו, או בכל חלק של מדינת ישראל, בגליל או בנגב, אנשים יארגנו טרור עממי ויתחילו לזרוק בקבוקים על מכוניות עוברות ושבות, או אבנים שרוצחות אנשים. הנורמה הזאת לא תתקבע כאן, תתקבע נורמה הפוכה – אנחנו נסכל אתכם תוך כדי פעולה, אנחנו נעניש אתכם במלוא חומרת הדין אחר הפעולה. את הנורמה הזאת אנחנו מבקשים להנחיל לכל אזרחי ישראל, לכל תושבי ישראל ולכל שופטי ישראל", הוסיף.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מיידי אבנים. AP
"נוסיף כוחות כדי לפגוע בפורעים". מיידי אבנים/AP

ראש הממשלה התייחס גם למתיחות בהר הבית בשבועות האחרונים. "ישראל מחויבת לשמירת הסטטוס קוו, לא אנחנו משנים את הסטטוס קוו. גורמים שמסיתים הסתות פרועות שאין להן שום בסיס – כאילו ישראל מנסה למנוע תפילה מוסלמית בהר הבית או רוצה להחריב את המסגדים, או דברים פרועים אחרים שנאמרים - הם אלה שגורמים להסתה. ההסתה הזאת באה מכיוון 'האחים המוסלמים', התנועה האיסלאמית בישראל, חמאס, ולצערי, גם השתתפות אקטיבית של הרשות הפלסטינית", אמר.

בתוך כך, נפצע אתמול בבוקר קצין צה"ל באורח קל כתוצאה מיידוי אבנים לעברו בהפרות סדר בכביש תקוע-הר חומה שבגוש עציון. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בבירה עם חשש לשבר.

בהמשך, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה אתמול ארבעה כתבי אישום לבית משפט השלום בעיר בגין יידויי אבנים במהלך ראש השנה. שניים מכתבי האישום הוגשו נגד שני צעירים, בני 18 ו-19, ושניים נוספים הוגשו נגד קטינים בני 14 ו-16. לנאשמים, המתגוררים במקומות שונים במזרח העיר, מיוחסות עבירות של התפרעות ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות לאחר שהשתתפו במהומות במוקדים שונים בבירה במהלך החג.

(עדכון ראשון: 12:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully