וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד בנאום חריף על נתניהו: "כשל מול איראן, חמאס וחיזבאללה"

20.9.2015 / 10:49

בדברים שנשא באוניברסיטת בר אילן, מתח יו"ר מפלגת יש עתיד ביקורת נוקבת על ראש הממשלה: "שבע שנות הידרדרות ביטחונית ומדינית זה לא ניסיון, זה כישלון". כמו כן, הוא קרא לחידוש המו"מ עם הפלסטינים. ארדן בתגובה: "לפיד מאגף את בוז'י משמאל"

עריכה: גדי וינסטוק

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, העביר הבוקר (ראשון) ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום שנשא באוניברסיטת בר אילן. "שבע שנים של הידרדרות ביטחונית ומדינית זה לא ניסיון - זה כישלון", תקף. "נתניהו לא נכשל רק בניהול המערכה מול איראן - נתניהו נכשל בעזה. הוא הבטיח למגר את חמאס, ובפועל חמאס התחזק. ביום שישי ירו קסאמים וגראדים על אשקלון ושדרות. אין אזרח ישראל אחד שלא יודע שזה עניין של כמה חודשים ויהיה עוד סבב לחימה. הטילים בדרך, בונים שוב את המנהרות".

פאנל בנושא יהדות וציונות במרכז רבין בתל אביב, 29 במאי 2015. ניב אהרונסון
"ישראל לא יכולה לבלוע אל קרבה שלושה מיליון וחצי פלסטינים". לפיד/ניב אהרונסון

לפיד התייחס גם למתיחות בירושלים ולמאורעות הימים האחרונים. "יידוי אבנים ובקבוקי תבערה הפכו לחלק מחיי אזרחיה היהודים, האחיזה שלנו בשכונות הערביות לא קיימת, פיגועי היחידים בעליה מתמדת, וכל מה שהוא (נתניהו) עושה זה לקיים דיונים שהוא כבר קיים בעבר מפני שאין לו שום תכנית", אמר.

"נתניהו נכשל מול החיזבאללה – לישראל היתה מטרה אסטרטגית להחליש את חיזבאללה, והתוצאה היא מאה אלף טילים מכוונים אלינו מצפון, כולל טילים מתקדמים, מדויקים וארוכי טווח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש הממשלה בביקור בכביש 443. ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
"שבע שנים של הידרדרות ביטחונית ומדינית זה לא ניסיון - זה כישלון". נתניהו/ראובן קסטרו

לפיד התייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני וקרא לכינוס של ועידה אזורית, בהתאם ליוזמה הסעודית-ערבית משנת 2002. "ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה לנסות לבלוע אל קרבה שלושה מיליון וחצי פלסטינים בעזה וביהודה ושומרון. זה מאיים על כל מה שחשוב להמשך קיומה של המדינה היהודית", אמר. "זה מאיים על הרוב היהודי בישראל, זה מאיים על האופי היהודי של מדינת ישראל, מאיים על המשך היותנו מדינה מערבית מתקדמת, מקשה עלינו להיאבק באיומי הטרור על גבולותינו. אבא שלי לא בא הנה מהגטו בשביל לחיות במדינה דו-לאומית. הוא בא הנה כדי לחיות בארץ היהודים. ואם לא ניפרד מהפלסטינים, יהדותה של ארץ ישראל עומדת בסכנה".

לדבריו של לפיד, "ועידה אזורית, כיריית הפתיחה להסדר אזורי כולל, היא הכלי הטקטי והפוליטי האפקטיבי ביותר להתנעת התהליך. היתרון ביוזמה הזאת הוא שהיא לא מדברת רק על הסדר עם הפלסטינים, אלא על יחסים נורמליים - מדיניים וכלכליים - עם העולם הערבי כולו. לא מדובר רק בשוק סחר, מדובר ביחסים דיפלומטיים, בשיתופי פעולה בענייני מים ואנרגיה, מדובר גם במאבק משותף נגד איראן וזרועות הטרור שלה אפילו אם לא מסכימים עם כל מילה ביוזמה הסעודית – ויש בה גם סעיפים בעייתיים שאני לא יכול לקבל - מדובר ביוזמה חשובה שיכולה לשמש כמסגרת ראויה למשא ומתן".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בתרגיל פינוי בכלא כרמל, יוני 2015. ערן גילווארג
"יאיר מאגף את בוז'י משמאל". ארדן/ערן גילווארג

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס לדבריו של לפיד בחשבון הטוויטר שלו, וכתב כי הכללת זכות השיבה ביוזמה למשא ומתן עם הפלסטינים אינה בהכרח "התחלה טובה לדיוני 'הוועידה האזורית' שבה לפיד תולה את כל תקוותיו". לפיד הגיב לארדן: "גלעד, אני מבין שנתניהו נלחץ ושלח אתכם להגיב, אבל אני מציע שבכל זאת תנסה לברר מה באמת הצעתי, כי אחרת יהדותה של ישראל בסכנה".

"יאיר, מי שצריך להילחץ זה דווקא בוז'י, כיוון שאתה מאגף אותו משמאל", ענה לו ארדן. לפיד הגיב לבסוף: "גלעד יקירי, תמסור לנתניהו ממני שהטריק המשומש הזה לא יעבוד הפעם. אנחנו מנסים להציל את יהדותה של ישראל".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון צחי הנגבי הגיב גם הוא לביקורת. "החזון של לפיד חושף את בורותו המדינית ואת חוסר ההבנה הבסיסי שלו בענייני ביטחון וחוץ", אמר. "בזמן שבו כולנו מבינים כמה מסוכנת אותה הסתה ומהן תוצאותיה, היה מצופה מח"כ לפיד להתייצב לצד ראש הממשלה ונגד המסיתים לטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully