וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש קובע: מי היא המדינה הקמצנית ביותר בעולם?

10.11.2015 / 9:32

קרן בריטית אספה נתונים על הרגלי תרומות הצדקה ברחבי העולם ומהם עולה כי המדינה הנדיבה ביותר היא מיאנמר ואחריה ארה"ב וניו זילנד. בתחתית הרשימה: סין וליטא. ובאיזה מקום ישראל?

"שדה בלוני גז" לאחר עימותים בין לוחמים של ועדות ההתנגדות העממיות ולוחמי החות'ים בטעיז, תימן. יולי 2015. רויטרס
במקום הלפני האחרון. אזור קרבות בתימן/רויטרס

מיאנמר היא המדינה הנדיבה ביותר בעולם, שבה תשעה מכל עשרה מבוגרים תורמים כסף לצדקה וחצי מהאוכלוסייה מתנדבת בזמנה החופשי – כך עולה ממחקר חדש שפרסמה היום (שלישי) קרן הנדיבות והסיוע שמקומה בלונדון. אל המקום האחרון הגיעה בורונדי, ולפני סין, תימן וליטא. מהמחקר עלה כי בשנת 2014 1.4 מיליארד אנשים ברחבי העולם תרמו כספים בהשוואה ל-2013.

"מחמם את הלב לראות שבתקופה כזאת של משבר כלכלי ברחבי העולם, אנשים תומרים יותר כסף כדי לסייע לאחרים", אמר יו"ר הקרן ג'ון לואו. ארצות הברית, ניו זילנד, קנדה ואוסטרליה דורגו אחרי מיאנמר במדד של הקרן, שמודד את נדיבותן של המדינות באמצעות סקרים הבודקים באיזו תדירות אנשים תורמים כסף, באיזו תדירות הם מתנדבים ובאיזו תדירות הם עוזרים לזרים. ישראל הגיעה רק למקום ה-75, הרבה מתחת לאיראן ולעיראק, שדורגו במקומות ה-32 וה-35 בהתאמה.

במיאנמר, שם הודתה מפלגת השלטון בהפסדה בבחירות למנהיגת האופוזיציה אונג סן סו צ'י, 92% מהנשאלים השיבו כי הם תרמו כסף בחודש האחרון. לפי המחקר, הנתונים הגבוהים במדינה הדרום-מזרח אסייתית ובשכנתה תאילנד נובעים מהמסורת הבודהיסטית בשתי המדינות. מיאנמר נמצאת גם במקום הראשון במדד ההתנדבות, שם חצי מהתושבים עושים זאת. אחריהן מדורגות סרי לנקה, ליבריה, ניו זילנד, קנדה וארצות הברית.

עוד ידיעות מהעולם
"מסע של שפיכות דמים": שיא של 20 שנה בהוצאות להורג בסעודיה
גם רוסיה מודה: ייתכן שהתרסקות המטוס בסיני הייתה פיגוע
המועמד הרפובליקני בוש: "הייתי מוכן לרצוח את היטלר התינוק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully