וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל פגישת נתניהו-אובמה: הרצוג וקרי ידונו במצב הביטחוני באזור

אמיר תיבון, שליח וואלה! NEWS לוושינגטון

9.11.2015 / 19:30

יו"ר האופוזיציה ייפגש עם שר החוץ האמריקני בוושינגטון, במטרה לדון עמו במהלכים מדיניים להורדת המתיחות על רקע גל הטרור הנוכחי. זו הפגישה השנייה בתוך חודשיים של הרצוג וקרי, הגורם הבכיר האחרון בממשל שמאמין במשא ומתן בין ישראל והפלסטינים

רויטרס

לא רק ראש הממשלה בנימין נתניהו עורך היום (שני) פגישות מדיניות בוושינגטון: יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, צפוי להיפגש הערב עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, כדי לדון עמו במצב המדיני והביטחוני הנוכחי. זו תהיה פגישתם השנייה של קרי והרצוג בחודשיים האחרונים. הפגישה תתקיים שעות ספורות בלבד לאחר פגישתם של הנשיא ברק אובמה ונתניהו בבית הלבן, שבין הנוכחים בה היה גם השר קרי.

הרצוג הגיע לוושינגטון כדי לנאום באירוע השנתי של ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, שבו גם נתניהו צפוי לשאת דברים. הפגישה עם קרי נקבעה רק לאחר שהוא כבר התחייב להגיע לכנס. שר החוץ האמריקני ניסה בשבועות האחרונים לקדם מהלכים מדיניים שלתפיסתו עשויים לסייע בהורדת המתיחות הביטחונית הנוכחית, בהם הוא יתמקד במהלך הפגישה עם הרצוג.

לקריאה נוספת:
שדולת ארץ ישראל לנתניהו: "תאמר לאובמה - יש לנו זכות חוקית לבנות"
מדעני גרעין מישראל ובכירים בנאט"ו: נחשפה רשת סייבר איראנית
נתניהו ייפגש הערב עם אובמה: הסיוע הביטחוני לא יגיע בחינם

יצחק הרצוג  ג'ון קרי. ראובן קסטרו
AP, עיבוד תמונה
פגישה שנייה בתוך חודשיים. הרצוג וקרי/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו AP

הפעם הקודמת שבה שני נפגשו השניים היתה בלונדון בחודש ספטמבר האחרון. קרי הגיע לבריטניה לצורך דיונים על המצב בסוריה, אבל פינה שעה גם לשיחה עם הרצוג. שר החוץ נותר אולי הגורם הבכיר האחרון בממשל אובמה שמאמין שניתן להתקדם בתהליך השלום הישראלי-פלסטיני, ולכן הוא ממשיך להיות פעיל יחסית בנושא ואף להיפגש עם בכירים ישראלים כאשר הדבר מתאפשר לו.

קרי נכח בבית הלבן בפתח פגישתם של נתניהו ואובמה. לצדו נכח עוזרו לענייני תהליך השלום הישראלי-פלסטיני, פרנק לוונסטיין, שהשתתפותו בפגישה בין הנשיא לראש הממשלה מעידה על כך שהנושא הפלסטיני יזכה למקום מרכזי בשיחה בין שני המנהיגים. עוד נכחו במקום סגן הנשיא, ג'ו ביידן, היועצת לביטחון לאומי, סוזן רייס, ושגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו. מן הצד הישראלי נכחו היועץ לביטחון לאומי, יוסי כהן, השגריר רון דרמר, ומנכ"ל משרד החוץ דורי גולד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully