וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים מישראל ובכירים בנאט"ו: נחשפה רשת סייבר איראנית באירופה

9.11.2015 / 18:20

חברת אבטחת המידע "צ'ק-פוינט" העבירה מידע לרשויות בבריטניה, גרמניה והולנד על קבוצת ההאקרים שתקפה 1,600 מטרות, כולל נשות קצינים בכירים. המשטרות סגרו את השרתים ששימשו מרכזי "פיקוד ושליטה"

הכור בדימונה מפעיל אמצעי המונע צילום סלולרי. GettyImages
הכור בדימונה/GettyImages

רשויות באירופה השביתו רשת סייבר ששימשה את משמרות המהפכה של איראן לריגול אחרי גורמים פוליטיים וביטחוניים בכירים בעולם, בהם מדעני גרעין ישראלים. מדובר במבצע הראשון מסוגו מאז נחתם הסכם הגרעין. היורפול, הבולשת הפדרלית האמריקנית (FBI) ושירות הביטחון הכללי (שב"כ) טרם הגיבו להודעה.

חברת אבטחת המידע הישראלית-אמריקנית "צ'ק-פוינט" מסרה כי הקבוצה, שמכונה " "Rocket Kittenבידי מומחים שסרקו אחריה מאז תחילת 2014, תקפה 1,600 מטרות, בהם בכירים במשפחת המלוכה הסעודית, מדעי גרעין ישראלים, גורמים בנאט"ו, מתנגדי שלטון ואף נשים של בכירי צבא מכמה מדינות.

החברה הודיעה כי היא העבירה את המידע לרשויות בבריטניה, בגרמניה ובהולנד, שהודיעו למשטרות המקומיות על המקומות שבהם פועלים שרתי "הפיקוד והשליטה" ששימשו לביצוע מתקפות הסייבר מאיראן.

המבצע המשותף צפוי לפגום במאמציה של טהראן לאסוף מידע רגיש על יריבותיה ברחבי העולם, בהן ערב הסעודית, ישראל, טורקיה, ארצות הברית ואף ונצואלה – שהיו בין המדינות שהותקפו על ידי קבוצת ההאקרים.

"חשפנו את המעגלים הפנימיים של הסייבר", אמר שחר טל, מנהל בחברה. "נדיר מאוד להשיג רשימת מטרות מקיפה של מודיעין צבאי". לדבריו, "מרכזי השליטה" שהתאכסנו בשרתיהן של חמש חברות תקשורת באירופה הושבתו ברובם מה שיפגע ביכולתם לבצע מתקפות נוספות, לפחות לכמה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully